Kırmızı ışıkta N konumuna almak

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan c.e.
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tork konvertörünün içersinde dişli yoktur açısal kanatçıklar vardır , tork konvertörünün içersindeki yağ basıncı arttırılarak hareket iletimi sağlanır, türbin kanatlarına çarpan yağ statoru döndürmeye başlar ve böylece konvertör motordan aldığı hareketi şanzıman kısmına iletir.vitesi N ye aldığınızda motordan gelen kavramadan ileriye geçmeyeceği için söylediklerinizin savunduklarınızın hiç birisi gerçekleşmez. Ben ne söylediğimi biliyorum da siz tork konvertörü nedir onu bilmeden bana şanzıman içindeki yağı anlatıyorsunuz. Motor yağıyla şanzıman yağını bir tutmanıza ayrı bir şok oldum , şanzımanı N ye almanızın motor yağına etkisinin olmasını beklemek te neyin nesi? Kaldı ki ben size şanzımanı konvertörü anlatırken motordan motordaki yağdan da bahsetmedim. Motor rölantide çalışırken de yağlama gerçekleşir ateşleme ve sürtünme gerçekleşir. Vitesi N ye almanızın motor yağını değiştirme periyodunuza bir etkisi yoktur. Daha nasıl açıklanır bilmiyorum benden bu kadar
Ekli dosyayı görüntüle 251412


06 HONDA 2234

N konumunda yaglama gerceklestigi kesin bilgidir. Ilk sanziman yagi degisiminde, servisteki eleman her konumda 10 sn bekleterek yaglama yaptigini soylemisti, hatta kitapcikta da yaziyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Ben kesinlikle N moduna almam arabayı, kırmızıda veya başka bir durumda almam asla.
 
Ortada kesin bir zarar gozukmedigi icin, isteyen n ye alir istemeyen almaz diye anladim ben ?
 
Ailede 2009 dan beri 1.6 ies var biz uzun ışıkta N ye alırdık bir sıkıntı olmadı şimdiye kadar. Fb7 aracımı da almaya devam ederim.

VIA_A3_Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bence
arabayı n ye alıp benzin bitene kadar dursanız bile şanzımana hiç bir zararı olmaz. Çünkü tork konvertörü n konumunda motor ile vites arasındaki bağlantıyı keser. Bu yüzden de vitese tork aktarılmaz. Tork konvertörünün bir parçası da motora bağlıdır. Yani motorun çalıştığı her devirde dönmeye devam eder. Vites n,d,s,p iken de her koşulda döner ve içinde özel yağından mutlaka vardır. Yani normalde yüksek devirlere dayanan yağ,n konumunda 600 700 devir bandında da bir sorun çıkartmaz.Bu yüzden yağın da ısınıp zarar göreceğini sanmıyorum. Hızlı giderken vitesi n ye alıp sonra d ye alırsanız diğer parçaların yağlanmasında ve dönüşlerinde kararsızlık olabileceğinden bu hareketi yapmamak gerekir.
40.000 km yol yapmasak bile iki senede bir yağı yenilemek gerekir. Çünkü her ürünün iş ömrünün yanında bir de yaşam ömrü vardır. Demek ki 2 sene içinde yağın verimliliğinin düştüğünü bu yüzden böyle bir şey önerildiğini düşünüyorum.

Ama kısa süreli dur kalk trafikte iki de bir vitesi n te alıp bir sürü parçayı oynatmayın. Uzun süre bekleyecekseniz de p ye alın.

Buraya herşeyi kafamdan yazdım. Yanlış da olabilir, fazla bilgim yok. Ama 11 yıl otomatik vitesli araç kullandım sadece bir defa trafikte n ye aldım. Onda da hondayı çekiciye ittirmek için.



SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Buralar çok karışmış farklı görüşler var. Yorum yapan katkıda bulunan herkese teşekkürler.

Honda Civic Elegance AT 2008 fd6
 
Hiçbir şey olmaz. Eğer dururken N ye almak sorun yaratacak olsaydı böyle bi durum mutlaka kılavuzda belirtilirdi. N motor şanzıman arasındaki güç aktarımını kesmektir. Neden sorun yaratsın. Giderken Manuel gibi n ye almak tabiki sorun doğurur.
 
Geri
Üst