Dışarısı soğuksa HI olarak ayarladığınızda klima çalışmaz. Arabanın içi 30 derece ise belki devreye girebilir soğutmak İçin.
Motora daha fazla yük bindirmesi içeriyi soğutmaya çalıştığı zaman olur.
Fakat motora yük bindirmenin başka yolu var niye klimayla uğraşalım? Boştayken Basın gaza motor daha hızlı ısınsın.
Dışarısı 5 derece, içeriyi ısıtmak istiyorsanız siz A/C on bile yapsanız klima değil kalorifer devreye girer. Dolayısıyla yakıta negatif etkisi olmaz. Hatta içeriyi ısıtmaya çalışırken motoru soğutulmasına katkıda bulunursunuz. Bu da fanın çalışmasını azaltacağı İçin alternatöre binen yükü azaltır.
Dışarısı sıcakken içeriyi soğutmaya çalışıyorsak klima devreye girer ve motora yük bindirir. Bu da yakıtı 0.5-1lt kadar arttırır. Klima sistemi 4-7bg arasında güç çeker
Üflenen sıcak havanın buğuyu alması camı ısıtmasından ve dışarıdan alınan soğuk havanın sıcaklığının yükselmesiyle birlikte bağıl neminin düşmesinde kaynaklanıyor. Isınan camda yoğuşma olmaz.
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam şimdi AC off iken bile aracın içi buğu oluyor. Diyelim dışarısı 5 derece ve yağmurlu, ıslandınız, içeriye de max. derecede sıcak hava üfleniyor kaloriferden ve buğu oluyor. Bu da bizdeki ıslaklığın ya da nemin camda yoğuşmasıyla oluşuyor. Kaloriferden gelen sıcak hava, dışarıdan alınan (mod) havadan ya da içeride dönen hava (mod) olarak bu klima açıkken bu hava kuruyor diye düşünüyorum. Her türlü kuruyor A/C on iken, içeri giren hava kuru... Bunu nem ölçerle gözlemeyebilirsiniz ya da camlardan anlayaiblirsiniz. Bu camlar kaloriferlede de ısınıyor her 2 modda da (iç - dış) ama buğu oluyor, ancak klima açınca buğu gidiyor. Burada bu nemi alan mekanızma ne ? Ben klima Çünkü her açtığımda içerideki nem azalıyor. Ben bu konuyu anlamadım (çünkü araştırmadım), ancak klima açtığınızda gelen havayla - açmadığınızda gelen hava farklı. Kokudan da anlarsınız. Nem kokusu oluyor aç - kapa yaptığınızda.
Edit : Google'a sorumu yazınca direkt çıkıyormuş? Amma cebellendim yazarken. Olay 2- 3-4-5'te açıklık kazanıyor bende.
Şu bilgiler herkese yardımcı olur muhtemelen.
Klimanın Temel Aksamları Nelerdir?
1) Kondansatör
Kondansatör, otomobillerin ön kısmına monte edilmiş olan bir nevi ısı değiştiricisidir. Otomobilin seyri esnasında, maruz kalınan havayı kullanarak veya dururken fandan faydalanarak soğutma işlemini gerçekleştirir. Bunu o kısımda bulunan gazı, sıvıya dönüştürerek gerçekleştirir.
2) Nem Alma Deposu
Klima sisteminin parçalarından olan kondansatör ve detandör parçalarının arasına konulmaktadır. Nem alma deposunun görevi, sistem devresinde oluşmakta olan nemi emmek ve bu aşamada oluşan pislikleri filtre etmektir. Otomobillerde kullanılan cinslerine göre, akışkan depolama özelliği de gösterebilmektedir. Fakat farklı klima sistemlerinde, bahsedilen bu depolama görevini avaporatör ismi verilen parça yapmaktadır.
3) Detandör
Detandör, klima sistemleri içinde oldukça önemli bir görevi olan evaporatör içinde yer alan soğutucu akışkan debisini ayarlamaktadır. Bu unsur, evaporatör çıkışında yer almakta olan soğutucu akışkanın basıncına ve sıcaklığına uygun olarak hareket etmektedir.
4) Evaporatör
Evaporatör, otomobil torpidosunun alt kısmında, ısıtma radyatörünün yanında yer alan bu parçanın görevi, kendisini dolaşmakta olan havayı soğutmak ve kurutmaktır. Bu yüzden klimalı olan araçlar, durdukları zaman alt kısımlarından su damlalarının görülmesi normal karşılanmalıdır.
5) Kompresör
Kompresör kısmı, evaporatörden gelen buharı emer ve bu buharı kondansatör yönünde sıkıştırarak basınç ve sıcaklık artışına neden olur.
6) Polen Filtresi
Polen filtresi, otomobilin içine her türlü duman, toz, polen, uçuşan parçalar, kül ve pisliklerin girmesini engelleyerek, tutulmasını sağlamaktadır. Çevreyi kirletme özelliği olan veya havanın kalitesini düşüren her türlü parçacığı, polen filtresi tutar ve araç içine girmesini engeller. Böylece araç kabininin temiz kalmasını ve deforme olmasını engellemektedir. Bunlara ek olarak, aracın ön cam kısmında; kir, bakteri ve pislik oluşumunu da engellemektedir.
7) Soğutucu Akışkan
Klima sisteminin çalışması esnasında, soğutucu akışkan tüm bölümlerle teması olan ve soğutma sağlayan akışkandır. R-12 gazı, diğer bir ismiyle Freon, özellikle ozon tabakasının zarar görmesinde oldukça etkilidir. Bu yüzden yeni geliştirilen ve modernize edilmiş olan klima sistemlerinde, R-12 gazının yerine R-134 gazı kullanılmaktadır.