Civic FB7 Motor kulağı sorunu mu?

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Biraz trajik olacak ama öyle bir parçacı yok maalesef :(
Direk yer ismi vermek doğru olmaz, zaten google maps'e girip Ankara Honda Parça yazdığınızda hemen karşınıza bütün parçacılar çıkıyor ama genel olarak hepsi ellerindeki farklı markaları vermeye çalışıyorlar, ve genelde yanlış parçayı alıp geri götür değiştirmekle uğraşıyorsunuz.
Öncelikle şunu bilin, Honda Türkiye yüzünden orjinal parça fiyatları genelde aşırı pahalı ve maalesef gerçek orjinal parçalar nerdeyse sadece yetkili servislerde var (ama fiyatlar isyan ettiriyor).

Kendi uyguladığım taktiği size anlatayım :)
1. Öncelikle kesin olarak parçayı belirliyorum, mesela V kayışı mı yada Teker Bilyası mı değişecek?
2. Değişecek parçayı önce servisten fiyatını sorduruyorum, mümkünse parça kodunu alıyorum, eğer zaten fiyatı düşükse yada orjinalini dışarda bulamayacağıma eminsem direk servisten alıyorum :)
3. Honda'nın o parçayı kime ürettirdiğini buluyorum. Mesela honda grubunun V kayışlarını BANDO firmasına ürettiriyor, teker bilyalarını NSK yada NTN markasına ürettiriyor.
4. Esas üretici firmadan o parçanın kodunu nedir araştırıp öğreniyorum ve üretici firmanın kendi sattığı malı bulmaya çalışıyorum. Eğer bulmazsam 1. kalite muadil kabul edilen üreticilerin ürünlerini arıyorum. Mesela BLUEPRINT firması Alman menşeili kaliteli Japon Grubu yedek parçaları üreten bir firmadır, bu firmanın ürünlerini alırım.
Ayrıca bu markanın direk sorgulama kısmında araç koduna göre hangi parçaları ürettirdiği bilgisi bile var.
Örneğin linki inceleyin, ayrıca burada belirtilen parçanın Honda için orjinal kodları da var, karşılaştırma yapabiliyorsunuz. https://partsfinder.bilsteingroup.com/en/search?t=a&q=civic+fd6
5. Parça ararken sadece Ankara'daki parçacılara bağlı kalmayın, internet platformu da artık bu konuda çok iyi. Özellikle n11 ve gittigidiyorda beğenmediğiniz parça iade hakkı çok faydalı, bu şekilde çok parça aldım ve beğenmediğim için iade ettim.
6. Sonra ilgili parçayı alıp gerekli değişimi yaptırıyorum.

Son olarak şanzıman filtresi ve bujiler gibi parçaların maalesef imitasyon yani orjinale çok benzeyip sahte olanları piyasada çok fazla var. Bu tip parçalar zaten uzun süre zarfında değişen parçalar olduğu için kafanız rahat olması açısından orjinalini servisten temin etmek bana mantıklı geliyor, size de tavsiyem servisleri pek sevemesem de bu yöndedir.

Bilgilendirme için sağolun gerçekten faydalı yol gösterimi olmuş.
Fb7 sağ yağlı kulak (motor kulağı) için önereceğiniz bir marka var mı acaba?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hondaların özelliği zaten bozulan parça bi anda pat diye yolda bırakmaz, ses yaparak kendi belli eder (y).
Bu arada aklınızda bulunsun, kaskonuz var ise en yakın yetkili servise ücretsiz çekici hakkınız bulunuyordur yüksek ihtimalle, poliçenizi mutlaka inceleyin.
Beklenmedik sorun durumunda çok işe yarıyor.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Evet kaskom var hocam
Bu Honda nın kampanyalarını araştırdım biraz
6 yıllık garantisi biten araçlara yapıyorlar sanırım
Benim araç 2013 model 2019 yılında 2013 leri de kapsayacak bir kampanya yapacaklarını zannetmiyorum pek


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Osaka Honda için imitasyon mal üreten Tayvanlı bir marka diye biliyorum, yada fason üretip üstüne osaka diye etikette yapıştırıyor olabilirler. Ben kaliteli olduğunu düşünmüyorum.
En azından 1. kalite yan sanayilerde değil. Mesela Blueprint, Febest, KYB gibi üreticilere de üretim yapan firmaların ürünlerini güvenle kullanırım ancak osaka, kyota, mazuki gibi parçalar aslında tayvan-yerli ortaklığı ile fason tarzda üretim yaptırılan parçalardır.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Eğer gergi bakacaksanız Schaffler-Ina markası altında orjinalini bulabilirsiniz. Ancak motor kulağında 1. kalite yan sanayi ben bulamadım.

Gergi daha 2 ay oldu değişeli
Önceliğim motor kulağı onu da orijinali bekleyip öyle değiştirmek



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Kronik problemler konusuna da ekledim ama bu konuya da bilgi olarak eklemek istiyorum, FB7lerde motor kulağının ömrü konusunda fotoda işaretlenmiş alandaki boşluğa göre tahmin yürütülebilir. Eğer bu mesafe kapanmışsa motor kulağı motorun yükünü taşıyamaz hale gelmiş olma ihtimali yüksektir. Videoyu da izlemenizi öneririm.

F5351AEA-E9AF-4880-8B9F-DEDFE444A68F.jpeg

Ek olarak Drive2.ru forumunda da motor kulağını değiştiren bir kullanıcı eski ile yeni parçanın detaylı karşılaştırma fotolarını paylaşmış, incelenmesini tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bir süredir yüksek kasislerden inerken aracın ön kısmından metalimsi bir çarpma sesi geliyordu, ön takımı ve yayları düzenli kontrol ettiriyordum ve salıncak-rot grubunda kesinlikle bir boşluk görünmüyordu (Kaliper pimlerini düşündüm ama parke yolda bu ses yok).

Bugün ise araçta vites 2den 1e geçerken normalden daha fazla titreşim (motor sanki daha fazla sallanıyor gibi) ile kasisten inerkenki aynı sesin gelmeye başladığını farkettim, ben FD6daki gibi sağ motor kulağı kaynaklı olabileceğini düşünüyordum ama vites düşürmedeki durumu da anlatınca FB7lerde üst kulaktan ziyade alt şanzıman takozunda kopma görülebileceğini, benzer şikayetlerle 4-5 araçta değişim yaptığını ve aracı lifte alıp bakmak gerektiğini belirtti.

Müsait zamanda aracı lifte aldırıp gerekirse kontrol amaçlı kulağı söktürerek kontrol ettirmeyi planlıyorum. Gelişmeleri buradan da paylaşacağım, benim durumuma benzer durumla karşılaşan varsa/olursa bilgi paylaşımı olması açısından paylaşıyorum.
 
Geri
Üst