Civic FC5 Motor yatak sesi mi?

Batur

0
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
43
Tepki puanı
18
Yaş
40
Konum
Elazığ
İyi günler 2017 model 50 bn km de aracımda kalkışta 20 km hızlara kadar gaz bastığımda gır gir diye ses geliyordu servis bakımlı aracım dışarda honda ayrılma usta vardı baktı gergi sesi dedi. Servise gittim motor Yatağı sesi dedi.. karşılaşan veya önerisi olan var mı şaştım kaldım. Eyer yataktan ise motor inecek denildi yataklar değişecek, Bu motor rektefe mı yapılacak anlamına geliyor. Yaptırmazsam birşey olur mu dedim olmaz dedi servis..
 
Katılım
15 Mar 2021
Mesajlar
32
Tepki puanı
14
Konum
18010706m
Aracınız
Civic FD6 2008
Katılım
15 Mar 2021
Mesajlar
32
Tepki puanı
14
Konum
18010706m
Aracınız
Civic FD6 2008
Yatak sesi bu alttaki videodaki gibidir vitesle direksiyon çevirmeyle hiçbir alakası yok, krank yataklarının neden ses yaptığını 8:00 dan sonra gösteriyor videoda



Bir başka örnek Subaru dan

Diğer örnekler burada



Gelen ses böyle birşey mi?

Hondalarda ana yatak sesi çok ince bir ses olarak duyuluyor.ve hondanın kullanmış olduğu malzemeden kaynaklı olarak aşınma yapmıyor.sadece ince bir ses; oda dikkatli kullanıcıları rahatsız ediyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Mar 2021
Mesajlar
32
Tepki puanı
14
Konum
18010706m
Aracınız
Civic FD6 2008
Bu daha önce bulduğum bir yorum başka bir sayfa.honda türkiye yorumlarınıda bulunca paylaşacağım.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Ayrıca attığım linkteki yorumları dikkatli okursanız bir çok kullanıcı bu sorunun bonda Türkiye tarafından bilindiğini belirtmekte.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Mar 2021
Mesajlar
32
Tepki puanı
14
Konum
18010706m
Aracınız
Civic FD6 2008
Direkt ilgili sayfayı paylaşır mısınız acaba?

İncelediğim diğer sayfalar; içeriğinde honda türkiye nin bu durumun farkında olduğu hususunda.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ayrıca attığım linkteki yorumları dikkatli okursanız bir çok kullanıcı bu sorunun bonda Türkiye tarafından bilindiğini belirtmekte.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Evet linkteki forumda yazılanları inceledim krank mili yataklarından gelen sesin çözümüne yönelik yetkili servisin ne yaptığı ile ilgili bir detay yok, ancak krank mili yatakları ile alakası olmayan bir yazı var orada birisi motor takozunu değiştirerek problemi çözmüş, vitese takıldığı zaman ses geliyorsa sesin kaynağı motor takozu şanzıman yada takozu olabilir bunlar çözümü basit olan şeyler ancak krank mili yataklarında bir boşluk olmuşsa onun tamiri daha zor ve tamirden sonra uzun vadede ne yapacağı belirsiz olan daha kötü insanı arabadan soğutabilecek bir durum, krank mili yataklarında boşluk oluşma sebebi yağlama sisteminin düzgün çalışmaması, motorun yağsız bırakılması veya kötü kalite yan sanayi yağ filtresi kullanmaktan olur yani tamamen yağlama sistemi ile alakalı olabilir, üretim hatası olma ihtimaliyle 30-40000km ye kadar düzgün çalışan ses yapmayan bir motor daha sonra krank mili yataklarından ses yapıyorsa yağlama kötüdür.

Motor takozu ise lastik kauçuk birbirine yapışık titreşim sönümleyen bir bağlantı elemanıdır, bu parça motorun dışında zaten ve her türlü atmosferik etkiye toza çamura karşı çok korunaklı değil, eğer üretim hatası var ise motor takozu kısa sürede sac plaka ile kauçuk darbe emici bölüm bozulabilir ve titreşimi sönümleyemediği için bağlantı sacları birbirine çarparak ses yapabilir böyle olmasa bile kullanıma bağlı zamanla yıpranıp bozulur zaten ve ses yapar.

Hafif biçimde zor duyulan seslerin tek kaynağı krank yatakları değildir, lpg enjektörleri, ayarı iyi olmayan boşluğu fazla subap sistemi, külbütör kapağı içinde zamanla biriken motor yağındaki tortular da aynı bu şekilde taklama sesi yapıyor.

Anlatmak istediğim şey analitik düşünüp detaylara inmedikçe sorunları çözmek imkansız gibi birşeydir.
 
Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
86
Tepki puanı
71
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Yatak sesi bu alttaki videodaki gibidir vitesle direksiyon çevirmeyle hiçbir alakası yok, krank yataklarının neden ses yaptığını 8:00 dan sonra gösteriyor videoda



Bir başka örnek Subaru dan

Diğer örnekler burada



Gelen ses böyle birşey mi?
Hocam bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim ancak bu yöntemi bana HONDA Servisindeki usta söyledi. Benim kendi yaptığım bir teşhis değil bu yöntem.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Hocam bilgileri paylaştığınız için teşekkür ederim ancak bu yöntemi bana HONDA Servisindeki usta söyledi. Benim kendi yaptığım bir teşhis değil bu yöntem.
Motor takozunda yırtık kopuk var ise bu şekilde teşhis edilebilir o halde bu doğrudur ancak krank yataklarında problem varsa viteste yada boş viteste veya direksiyon pozisyonu fark etmeksizin ses yapar

O halde bu yatak sesi olmaktan çıkar ve çok daha basit bir arıza ve çözümü de çok kolay olan motor takozu problemine işaret eder:)
 
Katılım
15 Mar 2021
Mesajlar
32
Tepki puanı
14
Konum
18010706m
Aracınız
Civic FD6 2008
Evet linkteki forumda yazılanları inceledim krank mili yataklarından gelen sesin çözümüne yönelik yetkili servisin ne yaptığı ile ilgili bir detay yok, ancak krank mili yatakları ile alakası olmayan bir yazı var orada birisi motor takozunu değiştirerek problemi çözmüş, vitese takıldığı zaman ses geliyorsa sesin kaynağı motor takozu şanzıman yada takozu olabilir bunlar çözümü basit olan şeyler ancak krank mili yataklarında bir boşluk olmuşsa onun tamiri daha zor ve tamirden sonra uzun vadede ne yapacağı belirsiz olan daha kötü insanı arabadan soğutabilecek bir durum, krank mili yataklarında boşluk oluşma sebebi yağlama sisteminin düzgün çalışmaması, motorun yağsız bırakılması veya kötü kalite yan sanayi yağ filtresi kullanmaktan olur yani tamamen yağlama sistemi ile alakalı olabilir, üretim hatası olma ihtimaliyle 30-40000km ye kadar düzgün çalışan ses yapmayan bir motor daha sonra krank mili yataklarından ses yapıyorsa yağlama kötüdür.

Motor takozu ise lastik kauçuk birbirine yapışık titreşim sönümleyen bir bağlantı elemanıdır, bu parça motorun dışında zaten ve her türlü atmosferik etkiye toza çamura karşı çok korunaklı değil, eğer üretim hatası var ise motor takozu kısa sürede sac plaka ile kauçuk darbe emici bölüm bozulabilir ve titreşimi sönümleyemediği için bağlantı sacları birbirine çarparak ses yapabilir böyle olmasa bile kullanıma bağlı zamanla yıpranıp bozulur zaten ve ses yapar.

Hafif biçimde zor duyulan seslerin tek kaynağı krank yatakları değildir, lpg enjektörleri, ayarı iyi olmayan boşluğu fazla subap sistemi, külbütör kapağı içinde zamanla biriken motor yağındaki tortular da aynı bu şekilde taklama sesi yapıyor.

Anlatmak istediğim şey analitik düşünüp detaylara inmedikçe sorunları çözmek imkansız gibi birşeydir.

Aracımda LPG yok motor takozu gergi kütüğü subap ayarı şanzuman kulağı orjinal olarak hep değişti yapıldı.attığım linkte benim sorunum ile aynı soru yaşayan bir kullanıcı vardı oda honda servisinden çözüm olarak motorun alttan açılıp uygun ölçüdeki yatak değişimi ile sorunun çözüleceği yönündeydi.Bu bahsettiğim sorun yatak boşluğu bir kullanıcı hatası yada kronik sorun olarak kabul edilmemiş servis çalışanlarınca yine aynı yorumda.kimi araçlarada 25/1000 iken kimisinde 48/1000 olarak yatak kalınlığında tasarlanmış.kimi araç düşük devirde verirken bu sesi kimi araçta yüksek devirde ortaya çıkmasıymış.bu ölçülerin araç için bir sorun olmadığı sadece ses olarak rahatsız ettiği söylenilmiş.daha öncede honda kullandım ama ilk defa bu şekilde rahatsız edici bir ses ile karşılaştım.sorunumu çözememek ile beraber severek kullandığım aracımı satmak beni bu rahatsızlıktan kurtaracak diye düşünüyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Mar 2021
Mesajlar
32
Tepki puanı
14
Konum
18010706m
Aracınız
Civic FD6 2008
Motor takozunda yırtık kopuk var ise bu şekilde teşhis edilebilir o halde bu doğrudur ancak krank yataklarında problem varsa viteste yada boş viteste veya direksiyon pozisyonu fark etmeksizin ses yapar

O halde bu yatak sesi olmaktan çıkar ve çok daha basit bir arıza ve çözümü de çok kolay olan motor takozu problemine işaret eder:)

Honda motorunda yatak sesi bizim diğer araçlarda olduğu gibi bir yatak sesi değil.sorun yine yatak sesi fakat p ve n konumunda gelmeyen ses d ve r konumunda geliyor.p ve n konumunda sadece motor çok fazla ısınıp far yakınca yada klima açılıp araç devri düşünce çok ince bir ses olarak ortaya çıkıyor.be bu sesin yatak sesi olduğunu bir çok servis çalışanı ile birlikte bir çok sanayi ustasıda bu sesin bu araçlarda olduğunu ama bir sorun teşkil etmediğini söylüyor.sadece ses olarak rahatsızlık verdiğini dile getiriyorlar.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Arkadaşlar her ne kadar araçlarımızı sevsekte dünya toz pembe değil. Fanatiklik yapmanın lüzumu yok. Araçlarımız fiyatına göre piyasada alınabilecek en iyi araçlardan biri. Bu konuda herkes aynı düşünüyordur. Her markanın sıkıntıları var. Sıkıntısız marka bulunsa herkes o markayı alır ortada rekabet diye bir şey kalmazdı. 2 senedir Honda Civic kullanıcısıyım. İlki 2018 model Eco Elegance makyajsız kasaydı. 2018 in 2. Yarısından sonra üretildiği halde aracımda göçük sorunu vardı. Bileniniz varsa göçük sorunu 2017 den sonra 2018 den sonra düzeltildi diye piyasaya bilgi yayıldı. Klima radyatör sorunu, kaput dalgalanması gibi çeşit çeşit sorunlarda mevcuttu. O aracımı bu gibi sorunlarla gelecekte uğraşmamak için sattım. Gittim bu sefer 2020 Eco Executive aldım. Bu aracım 4000km de olmasına rağmen motor yatak sesi mevcut. Honda’nın kendi Servisindeki usta da bunu onayladı. Üstüne bu sorun sürekli geliyor hallediyoruz dedi. Çoğu kullanıcı bu sorunu anlamıyor bile dedi. Hatta bazı ustalara göre motorun normal çalışma sesi bu diye kendine kalıplaştırmadan ustalarda var. Çünkü konuyu açan arkadaşımızdaki gibi sert bir şekilde ses çıkarmıyor. Bende olduğu gibi. Ayrıca bu sorunun yanında Honda’nın yıllardır çözemediği V-Tec silkelenmesini de unutmayalım. Velhasıl kelam araçlarımız dediğim gibi fiyatına göre alınabilir ve donanım harikası araçlar ama lütfen fanatiklik yapıp dünyayı toz pembe görmeyelim. Bizim yaşadığımız bu sorun 2017 model bir araçta da çıkıyor 2020 model bir araçta da çıkıyor. Honda’nın kendi servisi bu sorunu doğruluyor ama tam anlamıyla üstlenmiyor. Vtec silkelenmesi gibi sorun olarak bile görmüyor. Bu şekilde 1 milyon km gidersin diyor. Sonra ben senin yerinde olsam 90bin km de yaptırırdım diyor. Çelişkiler çelişkiler.
Yani bu mesajı atarken sizin de yazdıklarınızı okuyarak konudaki yorumlara baktım tam olarak neyi toz pembe ve fanatiklik olarak gördünüz anlayamadım hocam. Yani lafı ortaya attınız sanırım öylesine. Bana kalırsa fanatiklik pek gözlemlediğim bir şey değil forumda. VW-Bmw gruplarında yaygın ama...

Araçların kronik sorunlarıyla ilgili forumda konular var elbette. Yazdıklarınız da bilindik şeyler vtec teklemesi, kaput dalgalanması, akü vs. ancak bunlarla uğraşmak istemeyip aynı kasayı almak nasıl desem beni güldürdü :) Ancak dediğiniz gibi alternatifi yok gibi bence de. Yapcak da bir şey yok araçsız olmuyor, kazasız belasız sorunsuz sürüşler dileriz size.

Yatak sesi olarak nitelendirilen ve ne olduğu net olarak belirlenememiş bir kaç vaka var konuda gördüğüm kadarıyla ve bunlara hitaben de bahsi geçen bu ses sorunun "kronik yatak sesi" olarak nitelendirilmemesi için bir ricada bulundum. Tekrar bulunuyorum. Kanıtlanana kadar tüm yataklar masumdur?

Ben fb7'ye bindiğimde kontağı çevirip aracı çalıştırıp daha sonra da bir kaç saniye telefondan bir şey bakarken, aracın çalıştığını anlamayıp tekrar kontağı çevirdiğim ve cıyykk sesinin geldiği çok olmuştur. Motor o kadar sessiz çalışıyordu. Fc5'in daha da sessiz motor sesi. Fc5'i de aylarca kullandım kardeşimin...

Bakalım konuyu takip ediyoruz. Önceki mesajlarda arkadaşın dediği gibi CVT'den sonra bir de motor yatağı sesi tedirgin etmez milleti inşallah... Zaten zor günler geçiriyoruz milletçe...

Aracınızı benzine alın vitesi d veya r konumuna getirin motor yüke binince tık tık tık şeklinde ses geliyorsa bu ses n ve p konumunda kesiliyorsada kesinlikle yatak problemidir.motorun sıcak olmadı gerekli ayrıca bu ses var ise duymak için.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Link attığınız 2011 tarihli konuya baktım. Şikayetçi arkadaş sesi tanımlamış ancak sese dair bir video yok. Bir kişi de Honda TR bu konunun farkında demiş. Bir link paylaşılmış oradaki konuda da arkadaş bakımdan sonra bu sesi duymaya başladığını belirtmiş.

Benim düşüncem gergi ve gergi kayışının bu sesi çıkardığı yönünde. Yoksa bu araçlara ne yapıyorlar yağı boşaltıp mı çalıştırıyorlar yanlış viskozitede yağ mı koyuyorlar emin değilim ama sıkıntı yataklardaysa yağ kaynaklı bir sıkıntıdır. İşin ehli biri işi çözer aslında. Yoksa boşta da krank mili döner piston da hareket eder yatakta. Bu linktekilerin sorunu gergi grubundan olabilir. Sizde ses nasıl video atmış mıydınız ?
 
Geri
Üst