RS ve 1.5 VTEC turbo kullananlara bir sorum var.

RS veya 1.5 VTEC turbo kullanıyorsanız imkân olsa 1.6 Eco ya geçer misiniz?

  • Evet, Eco ya geçmeyi düşünürüm

    Oy: 3 12.5%
  • Hayır, Eco ya geçmeyi düşünmem.

    Oy: 21 87.5%

  • Kullanılan toplam oy
    24
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Ismail, ben fc5 e benzinle de bindim... nerede ne yakacağını biliyorum, uzun uzun test etsek te sonuç değişmeyecek.

Şöyle ki trafik kurallarına uyarak ister yüz ister 500 km deneyin, aynı şehrin içinde ya da aynı güzergahta sehirlerarasi deneyin farketmez, civic turbo civic ecoya her 100 km de 250 gram benzin takar.
Çünkü 150 ve üstü hızlarda turbo gücün etkisiyle daha az yakacaktir. Bu da kesin ve net


Tekrar ediyorum... herkes kafasına göre sürecek aracını ve max 120 hız a çıkılacak.

Ekte yakıt verileri paylaşıyorum...

Birinde 4,9 litreye kadar düştüm, 5,5 litreyi Cook gördüm.

Ancak diğer veride durum fena, 574 km ortalama 9,5 litre

Ya da 101 km 13 litre.

Bu Veriler depo taşana kadar doldurma yapılarak teyit edilmiştir.

Araç aynı şoför aynı yakıt shell veya opet benzini.

Fark güzergah ta ve sürüş şeklinde.
Hocam sizin kişisel deneyim ve tecrübenizle aldığınız sonuçlara lafım yok doğrudur. Öyle olabilir. Ortalama olarak tabi ki biz de test etsek benzer çıkabilir. Bu noktada alındıysanız kusura bakmayın size yazmamıştım :)

Ancak kesin bir değer ve daha net bir rakam elde etmek için aynı yolu, aynı lastiklerle benzer ağırlıklı araçlarda yapmak lazım. Yoksa ben bir araçla aynı güzergahı 1 hafta gider gelirim, diğer araçla da 1 hafta gider gelirim ortalama değer muhtemelen bu testin sonucuna yakın olur. Ancak ne kadar uğraşsak da her gün aynı trafiği, aynı senaryoları yaşayamayız. Birbirini takip ya da yan yana gidecek şekilde normal trafik akışında bir yerden bir yere giderken yapılabilir bu test. Bu imkan doğarsa diyelim İstanbul - İzmir arası ya da İzmit test yapabilir arkadaşlar. Kafasına göre sürüp 120km/s max. hız da belirlenebilir elbette ancak start ile stop çizgizini aynı anda görmeliler. Test 1.5L Turbo ve 1.6 atmosferik benzinde olmalı. LPG tüketimi hesaplanır o sıkıntı değil.

Yazdığınız veriler kafa karıştırıcı biraz düzenli yazsaydınız iyi olurdu. Neyle neyi yaktınız ben anlamakta güçlük çektim. 100km 250gr ya da 250ml fark yakacağını neye göre söylüyorsunuz ki ? Normal şehiriçi trafik seyri mi ? 10lt/100km turbo vs 10.25lt/100km atmosferik benzin olarak mı düşünelim ? Bu fark çok az değil mi ? Benim merakım tamamen turbo'nun yakıta etkisi ne kadar olduğu noktasında... Yakıt verilerinde önemli detaylar ;100km'de ne kadar yaktığının yanında ortalama hızdır. Ortalama hız aynıysa, aynı kilometredeki yakıt tüketim farkı, bu 2 aracın tüketimi hakkında bize net veriler sunar.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
Yok yok kardesim alınganlık falan yok.

250 gram espiridir. Ekte her iki aracın fabrikasyon yakıt verileri var. Biri az biri çok meselesi değil anlatmaya çalıştığım.

Eco nun LPG sayesinde sevildiği dır.

Fabrikasyon test verileri de benim yazdığım rakama yakın.

Ancak şu konu net, senin dediğin gibi iki aracın da aynı jant lastik ve aynı ağırlıkla yan yana sürülmesi gerekir... bilemedin pes peşe.
Zira başka türlü sağlıklı sonuç çıkmaz.

Amma bu kadar kriminal değil bu konu...

Herkes keyfini sürsün, Biz yaşlandık, artık gençlerin meydan.

Bana uçak da olsa az tüketen, ekonomik olanı gerek.
:)
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20210528-001303_Chrome.jpg
    Screenshot_20210528-001303_Chrome.jpg
    66.8 KB · Görüntüleme: 51
  • Screenshot_20210528-001345_Chrome.jpg
    Screenshot_20210528-001345_Chrome.jpg
    73.4 KB · Görüntüleme: 49
Katılım
6 Tem 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
148
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
bu araçları sadece yakıta göre karşılaştırmak ne kadar doğru bilemiyorum, performans olarak aralarında 1 seviye değil, 2 seviye fark var. Rs vardı, bir de Sport Plus aldık, yanına. Öncelikler herkese göre mutlaka farklıdır, benim için ilave performans, hele ki bu fiyata çok çok iyi. 1.5 Turbo ve LPG'linin müşterileri profil olarak farklı diye düşünüyorum.
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
bu araçları sadece yakıta göre karşılaştırmak ne kadar doğru bilemiyorum, performans olarak aralarında 1 seviye değil, 2 seviye fark var. Rs vardı, bir de Sport Plus aldık, yanına. Öncelikler herkese göre mutlaka farklıdır, benim için ilave performans, hele ki bu fiyata çok çok iyi. 1.5 Turbo ve LPG'linin müşterileri profil olarak farklı diye düşünüyorum.
Kesinlikle haklısın.

Eco nun da turbo nun da dizel in de müşterileri farklı.

Ki böyle bir telep olduğu için 2016-2012 ürün gaminda motor seçenekleri çoğaldı.

Önceden yoktu bu kadar seçenek
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
bu araçları sadece yakıta göre karşılaştırmak ne kadar doğru bilemiyorum, performans olarak aralarında 1 seviye değil, 2 seviye fark var. Rs vardı, bir de Sport Plus aldık, yanına. Öncelikler herkese göre mutlaka farklıdır, benim için ilave performans, hele ki bu fiyata çok çok iyi. 1.5 Turbo ve LPG'linin müşterileri profil olarak farklı diye düşünüyorum.
Bu araçları performans olarak karşılaştırmak ne kadar doğru ? Aralarında 1 seviye değil, 2 seviye fark var ?:D

Araçları performans olarak karşılaştırsak tamam eleştirilebilir ama 1.5L Turbo ile hem daha güçlü hem daha verimli. Daha az yakıt daha fazla performans sunuyor Turbo beslemeli araçlar. 1.5L Turbo'ya LPG kiti de taktırıp kullanan arkadaşlarımız azımsanamayacak kilometreler yaptılar, yapmaktalar. LPG ile de Eco'lardan daha verimli 1.5 turbo araçlar. Devir ekonomi devri olduğu için de trafikte çok uzun süreler geçiren kullanıcılar için (misal istanbul'da çok yoğun trafikte kalanlar gibi) benzinli güçlü araçların bir anlamı olmuyor... Ben bir yerden bir yere giderken Dizel ya da LPG'li araç kullanıyorsam benzinli araçlara göre daha hızlı vardığımı düşünürdüm. Aracım görece az yaktığı için izin verilen hız sınırları içerisinde max. sınırda giderken, benzinli araçlar genelde ekonomik sürüş kasarak gittiğini gözlemledim.

O zaman yüksek 1.5L turbo benzinli araçlardaki performans potansiyelinin bize getirisi yine kısa sürelik bir heves, ayağının altındaki güç ya da nasıl desem anlık bir ego tatmini için bir fırsat olarak kalmıyor mu ? Biraz kalıyor sanki... Ne dersiniz arkadaşlar ?
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Kesinlikle haklısın.

Eco nun da turbo nun da dizel in de müşterileri farklı.

Ki böyle bir telep olduğu için 2016-2012 ürün gaminda motor seçenekleri çoğaldı.

Önceden yoktu bu kadar seçenek
Bende hem atmosferik benzin, hem lpg, hem turbo benzin ve turbo dizel araç var. Kesinlikle şehir içi en ekonomik olan lpg, uzun yolda tat veren dizel. Şehir içi birazcık eğlence için turbo benzin.

Uzun yolda lpg ile dizel neredeyse aynı. Benzinliler malesef üzüyor.

Şehir içi çok kısa mesafe için turbo benzin, zaten kısa mesafelerde hepsi aynı yakıyor, soğuk motorda.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
49
Tepki puanı
69
Konum
Suşehri
Aracınız
Civic FC5 2020
Bazı arkadaşlar konuyu değiştirerek hangi aracın ne yaktığı olayına sokmuşlar.Konu şu 1.5 turbo arabanızı,eco elegans ile değiştirimisiniz?Ben bir yıldır 1.5 turbo civic sahibi olarak arabamı lpg li 1.6 atmosferik arabayla değiştirmem.Bu attan inip eşeğe binmek gibi olurdu.Belki 1.5 turbo arabama LPG yaptırabilirdim.Bunun hesabını da yaptım.Hiçbir şekilde bana kar sağlayacağı sonucuna varmadım.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bazı arkadaşlar konuyu değiştirerek hangi aracın ne yaktığı olayına sokmuşlar.Konu şu 1.5 turbo arabanızı,eco elegans ile değiştirimisiniz?Ben bir yıldır 1.5 turbo civic sahibi olarak arabamı lpg li 1.6 atmosferik arabayla değiştirmem.Bu attan inip eşeğe binmek gibi olurdu.Belki 1.5 turbo arabama LPG yaptırabilirdim.Bunun hesabını da yaptım.Hiçbir şekilde bana kar sağlayacağı sonucuna varmadım.
Ankete katılınıp geçilebilir ancak Konu sahibinin mesajının ilgili bir kısmı şöyle "1.5 VTEC turbo exe+ kullanıyorum aracımdan yakıt ve performans olarak çok memnunum. Eco alabilirdim. Almadım. Bundan sonra da düşünmem. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?"

Eğer ki bir kişi RS'ten eco'ya geçmek istiyorsa yakıtından memnun değildir. Eğer ki bir kişi eco'dan RS'e geçmek istiyorsa da performansından memnun değildir. Konu tam olarak budur. Bu noktada performansla ilgili mesajlar da doğal karşılanmalı yakıt tüketimiyle olan mesajlarda doğal karşılanmalı. Sıkıntılı bir nokta yok ki siz de yazınızın sonunda yakıtınızla ilgili bilgi vererek, eleştirdiğiniz akıma ortak olmuşsunuz. Benim gibi 30bin ya da yılda ortalama 27bin km yapan biri için benzinli araç kullanmak misal zarar olurdu. Ancak yılda 10bin km kullansaydım zevke göre takılırdım. Gel gör ki biz şehirlerde yarış yapmıyoruz ki At - eşek farkı olsun.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst