Öncelikle teşekkürler hocam. Söylediklerinizden yola çıkacak olursak lpg ayarı hava yakıt karışımıyla alakalıysa supaplar da yanma odasına giren havayla alakalıysa nasıl aralarında bir alaka olmuyor orasını anlamadım ?
supaplar aşırı boşluklu ise hava çok gelecek ve lpg ayarını da ona göre yaptırdığımızı varsayarsak supap ayarı için gittiğimizde o boşluğu daraltırlarsa bu sefer tekrar lpg ayarının yapılması icap etmeyecek mi [MENTION=964]maksu[/MENTION] hocamın dediği gibi önce supap ayarı sonra lpg ayarı yapmak gerekmez mi
Hocam şimdi şunu söyleyeyim, supap ayarı karbüratörlü araçlarda yapılır ve supaplar mekaniktir. Araç kitapçığına bakarsanız normalde önceden supap ayarı yapılabilen araçlarda nasıl yapılacağı tariflenirdi, kitapçıkta şimdi böyle bir tarif bulamazsınız.
Yeni nesil araçlarda supaplar hidrolik iticilidir. Yağ basıncı ile kendisi ayarlar sabahları ilk çalışmada bir kaç saniye supap sesi gelir sonra yeterli basınç oluşunca kesilir eğer ses kesilmez ise iticilerde arıza meydana gelmiştir yada yağın kalitesi düşmüştür. Dolayısı ile ustanız/larınız bu araçlarda supap ayarı yapılması lazım diyor ise ben bu konuda bişey demeyeyim size. Konu çok daha detaylı ki sistemi uzun uzun anlatmam gerekecek iş dolayısı ile bunu anlatmam şimdilik mümkün değil.
Not: Söylediklerinizden yola çıkacak olursak lpg ayarı hava yakıt karışımıyla alakalıysa supaplar da yanma odasına giren havayla alakalıysa nasıl aralarında bir alaka olmuyor orasını anlamadım ?
- Ben böyle birşey söylememişim baktım sanırım yanlış anlaşıldı, lpg ayarı evet yakıt ve hava oranını ayarlamak için yapılıyor. Supaplar açılıp kapanarak karışımı yanma odasına alınmasını / egzoz supapı atılmasına yardımcı oluyor, supaplar yanma odasına giren havayla alakalı tabirini kullanmadım.