Volkswagen den Honda Civic HB Sport Plus geçişi.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan kpeksen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hoşgeldiniz,
Hocam çok çabuk alışıp, kat kat fazla keyif alırsınız?
CVT mantığı biraz farklı, dsg den sonra o biraz değişik gelebilir ama kısa sürede ona da alışırsınız. Hatta bayilerde bir test sürüşüne çıkın. Gayet memnun kalacağınızı düşünüyorum
Merhaba.
Cevap için teşekkürler.
İşte bende hangi noktalarda DSG ile CVT arasında değişiklik göreceğimi merak ediyorum aslında, bunu biraz bana detaylandırabilirseniz çok makbule geçer.
Ben İstanbul Anadolu yakasında yaşıyorum, Buradaki Honda Bayii lerinin neredeyse hiç birisinde ne satılık, ne de test için HB SP bulamadım, bu araca kıtlık girmiş gibi sanki, etrafta biraz inanması güç dedikodular dolaşıyor bu konuda, Araçlar saklanıyor, stoklanıyor, Zam bekleniyor vs. vs. tarzında, ancak yaşadığım tecrübelerde gerçekten sanki böyle bir şey varmış kanısını güçlendiriyor.
Yani yeni sıfırını almak istesek, bırakın test sürüşünü, bayii de aracı bulamıyorsunuz, artık Kırmızı olanı seçeyim lüksünü bir kenara bıraktık, Acaba İstanbul da bu aracı bulabilecekmiyim acaba ? endişesi taşıyorum.
Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Selamlar,
2016 lounge modelinden bende 2020 eco elegans modeline geçtim.Polo yol sesi konusunda daha az ses alıyordu.Cvt biraz farklı gelebilir fakat zamanla alıştım.Hatta vites geçişi olmaması dur kalk trafikte daha güzel akmasını sağlıyor.Boyut olarak sedan olmasına rağmen ben pek zorlanmadım.Hem park sensörleri hemde geri görüş kamerası çok yardımcı oluyor. Yol sesi harici aradığım eksiğini yaşadığım bir şey yok.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba.
Tam da Benim aracımın aynısı, hatta Model Yılı da öyle, bendeki de 2016.
Bu modelinde son zamanlarda Fiyatları uçmuş durumda, sahibinden.com da 220.000 TL satanlar var, üstelik KM değerleri benimkinden çok yüksek olmasına rağmen, Bende bu fiyatlardan satamayacağımı biliyorum, herhalde 190.000 TL gibi bir ücret ile satabilirim, Ayrıca aracına Custom Mercek Far takımı yaptırdım Angle Eye kırmızı da var, başka bir kaç aksesuarı da var, isterseniz satış yapacağım zaman Fotoğraflarını çektiğimde sizlerle de paylaşırım, kendiniz görürsünüz.
Size sormak istediğim şu var, benim oturduğum yerde, sabah işe giderken 2 yokuş çıkıyorum, birisi hafif, birisi dik, Polo ya göre Honda Civic HB SP ın yokuş tırmanma farklılığı nedir ? bu yokuşlarda CVT nin DSG ye göre olumsuz yada çok değişkenlik gösterebileceği yönleri var mıdır ?
Saygılar.
 
Aynı sınıf arabalar olmadıgından daha iyi gelecektir tabi ki ama Hondanın her modelinin ayrı bir keyfi vardır :) bunu kullanmaya başlayınca hissedeceksiniz ve arabanızla duygusal bir bağ olusmaya başlayacak..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba.
Evet tabii ki sınıf farklılığı var, zaten benim endişelerimin başında bu geliyor.
Araçlarıma karşı Duygusal bağ kurma konusu zaten benim olayım :love:
Ben bu yüzden hep Polo Kullandım, Taa ki Bir HB SP aracın yan koltuğunda kısa bir seyahate katılana kadar, o kadar etkisinde kaldım ki, biraz daha samimiyetimiz olsa, yan koltuğa onu oturtacaktım.
Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Ben golf 7 den geçmiştim sport plus a. Alışana kadar 2-3 ufak kazam oldu maalesef. İlk araba değiştirmemdi bu da bana ders oldu. Eski arabanı ne kadar rahat ve iyi sürersen sür yeni araçta bir süre tedbirli sürmek gerekiyormuş.
kalite algısı olarak vw den sonra Honda zayıf gelmişti
Merhaba.
Siz Golf 7 kalitesini aramış olabilirsiniz, ancak bende Golf Değil Polo var, her ne kadar en dolu paketi olsa da, Polo da bir Golf 7 kalitesinde değil, bu sebep ile, bende konuda çok sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Benim korktuğum konu da zaten sizin yaşamış olduklarınızdı.
Kazalarınız nasıl oldu ? biraz detay verebilir misiniz ?
Ben trafikte genelde çok kuralcı ve temkinliyimdir zaten, ama boşluk gördüm mü Gaza abanma huyum var.
Sizin tedbirden kastınız nedir mesela ? Nelere karşı tedbirli olmalıyım ?
Tecrübe etmiş birisi olarak tavsiyeleriniz ne olur ?
Not : Kazalarınıza çok üzüldüm, Geçmiş olsun, Daha kötüleri ile karşılaşmamanızı dilerim.
Değişen parçalarınız var mı ? birde Parça ücretleri yüksek midir ?
Saygılar.
 
Biraz geniş evet. Ben önceki kasa Civic ten geçmeme rağmen alandan biraz zaman aldı. Yalnız özellikle sport plus istiyorsanız süspansiyon ayarlama özelliğine bayılmıştım.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba.
Zaten beni, aracın benim alıştığım araçtan uzun olması düşündürmüyor, daha geniş olması düşündürüyor, daha önce belirttiğim gibi arkadaşlarımın sedan araçlarını bir kaç saatliğine kullandım, ancak onlara alışacak kadar değil.
Zaten o süspansiyon özelliği beni bitirdi, kendi sınıfında tek olduğunu duymuştum.
Saygılarımla.
 
Merhaba foruma hoş geldiniz.Dsg şanzuman ile CVT’in çalışma prensibi çok farklı gelecektir size.Dsg deki seriliği ilk gaz tepkisinde ctv de bulumayacaksınız. Ctv için f1 vitesleri kullanarak söz konusu handikabı kapatacaksınız.Civic hb 1,9 m en 4,6m boya sahip olup geri görüş açısı biraz dar gelecektir.Araç düşük hızlarda bile fazlasıyla yol sesi almaktadır.Malzeme kalitesi golfe göre daha alt seviyede buda bir gerçek.Aracınıza alışma sürücenizi atlattıktan sonra inanın kendi sınıf ve bir üst segmentten araçların dikiz aynasında kaybolduğunda görmenin keyfi size bunları unutturacaktır.170 hb bmw tokatlamak ayrı zevk rakibi yok benzer fiyat aralıgında kaslı ve yakışıklı. Ben sakin kullınamda 6,5lt/100 km tokata geçtiğimde 8,5lt/100 km ortalama 7,6 lt tüketim değerleri görmekteyim. Asla pisman olmayacaksınız cok dogru bir tercih heleki bu akaryakıt fiyatlarında…


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba.
Hoş Bulduk, Teşekkür ederim.
Bende zaten bu iki şanzuman türünün birbirinden farkını gösteren bir detay arıyorum, onu bir türlü bulamadım, youtube da aradım, ancak teknik verilerden ileriye gitmiyor, pratikteki farklarını merak ediyorum.
Başlangıçta F1 kulakçıklarını kullanabileceğimi pek sanmıyorum.
Şimdilik zaten bu diğer marka ve model araçları tokatlama işi bana uzak, ben daha emekleme safhasındayım, yürümeyi öğrenince, güven duygusu bunu zaten hissettiğiniz gücün etkisi ile size yaptırıyor.
Ben şu anda bile 7,2 Lt/100 Km harcıyorum, yani yakıtı bile sakin kullanımda daha az harcayacağım demek oluyor, bazı yerlerden duyduğuma göre, performanslı kullanımlarda 11 Lt/ 100 Km görenler var, dahası Yakıt deposu biraz da küçük müş.
Aracı aldığımda pişman olacağımı sanmıyorum zaten, ama tereddütlerim memnuniyet konusunda değil, alışkanlıklarımın değişmesi konusunda.
Saygılar.
 
Son düzenleme:
Merhaba.
Cevap için teşekkürler.
İşten bende hangi noktalarda DSG ile CVT arasında değişiklik göreceğimi merak ediyorum aslında, bunu biraz bana detaylandırabilirseniz çok makbule geçer.
Ben İstanbul Anadolu yakasında yaşıyorum, Buradaki Honda Bayii lerinin neredeyse hiç birisinde ne satılık, ne de test için HB SP bulamadım, bu araca kıtlık girmiş gibi sanki, etrafta biraz inanması güç dedikodular dolaşıyor bu konuda, Araçlar saklanıyor, stoklanıyor, Zam bekleniyor vs. vs. tarzında, ancak yaşadığım tecrübelerde gerçekten sanki böyle bir şey varmış kanısını güçlendiriyor.
Yani yeni sıfırını almak istesek, bırakın test sürüşünü, bayii de aracı bulamıyorsunuz, artık Kırmızı olanı seçeyim lüksünü bir kenara bıraktık, Acaba İstanbul da bu aracı bulabilecekmiyim acaba ? endişesi taşıyorum.
Saygılarımla.
Hocam CVT de kesinlikle zorlanmazsınız. Aynen eski aracınızdaki gibi ayağınızı frenden çektiğinizde hiç geri kaçırma olmadan yola devam edersiniz.
CVT diğer otomatikler gibi vites geçişi yok. Öyle bir his olmaz. Kasnak sistemiyle (otomatik vites scooter tarzı motorsiklet gibi) çalışır. Youtube da videolar var, çok güzel anlatmışlar? Belli bir devirde araç hızlanır, sizin gaz tepkiniz göre aynı zamanda sabit de gider. Düşündüğünüz aracın motoru çok performanslı ve ekonomik. Gayet güzel seçim. bunu kullandıkça anlayıp alışacaksınız ki çok konforludur. Boyut konusunda zorlanmazsınız, ilk başta farklı gelebilir ama bir kaç sürüş sonrası araca alışacağınız için artık kolay gelmeye başlar. Sonuçta 10 - 15 cm fark eder. Ben de sizin gibi emanet araçta kendimi rahat hissedemem. Küçük büyük hiç fark etmez, hep tedirginlik yaşarım.
 
Merhaba.
Hoş Bulduk, Teşekkürler.
Evet Daha önce Honda boyutlarında araç kullanmadım, yani aslında sahibi olmadım, arkadaşlarımın büyük araçlarını kullandım, ancak kısa süreler ile olduğu için ( 1 yada 2 saat gibi ) kendimi garip ve biraz tedirgin hissettim, hem emanet, hem de büyük olduğu gibi, hali ile kendimi çok rahat hissedemedim.
Bu kullandığım araçların hiç birisi Honda değildi tabii, ancak Honda boyutlarında olanları da kullandım.
Benim endişem şu, kısa sürede alışabilir miyim ? yoksa boyutlarına alışana kadar nelere dikkat etmeliyim, araçtaki sensörler ve Kamera park ve yanaşma konusunda bana yardım edecektir zaten bundan yana endişem yok aslında, benim aracımda da sensörler vardı ve aktif olarak çok kullanırdım zaten, birde küçük araç olduğu için çok dar alanlara da park ediyordum.
Ben aslında Trafikteyken nelere dikkat etmeliyim bu aracı kullanırken onu merak ediyorum.
Şanzuman olayına gelirsek, ben çift kavramalı şanzuman kullandığım için yokuşlarda hiç zorlanmadan, ayağımı frenden kaldırdığım anda kendisi hiç aracı geriye kaydırmadan rölantide yokuşu tırmanmaya başlıyordu, bu CVT şanzuman yokuşlarda nasıl davranır ? ayağımı Frenden kaldırdığımda DSG gibi rölantide yokuş tırmanır mı bunları bilemiyorum tabii.
Son olarak çevremde Honda kullanan arkadaşım da yok, onlara da soramadım hali ile, bu sebep ile sizlere sormak istediğim soruları buraya yazıyorum.
Bilgi, Tavsiye ve Destekleriniz için Tekrar teşekkür ederim.

Bu arada ben de 2016 Polo 1.2 TSI Comfortline'dan geçmiştim Civic HB Sport Plus'a :)

Park konusunda seçeneklerinizi azaltacağı kesin. Öyle Polo kullanırkenki gibi her boşluğa giremiyorsunuz. Ben de ilk geçtiğimde biraz garip gelmişti bu durum bana. Daha fazla park yeri arar olmuştum. Özellikle ilk aldığım dönemde Cihangir'e çok gidip geliyordum. Polo zamanında otoparka hiç para vermezken Civic'e geçince otoparka bırakmak zorunda kalmıştım çoğu kez :) Aracın genişliğine alışana kadar da jantları bir kaç kez sürttüm kaldırıma. Hatta bunu geçen gün fark ettim ki Cihangir'e gidip geldiğim o dönemden beridir hiç jantlarımı temas ettirmedim kaldırıma veya başka bir yere. Ayrıca geri manevra yaparken de biraz aracın burnuna dikkat etmelisiniz. Polo'ya göre çok uzun kalıyor ön kısım.

Aracın dar alanda manevra kabiliyeti biraz kısıtlı. Sport Plus direksiyon ayarından ötürü sanıyorum. Çok geniş bir dönüş çapı var. Araç hızını alıp hareket halindeyken bu size çok konforlu bir kullanım sunarken dediğim gibi dar alanlarda manevra yaparken de dezavantajınıza oluyor.

Yokuş olayına gelince ise nasıl bir yokuştan bahsediyorsunuz bilmiyorum ama örneğin benim çıktığım Sarıyer/Maden yokuşlarında hiç bir aracın gaza basmadan ilerleyebileceğini sanmıyorum :) Ayrıca bu pek sağlıklı değildir şanzıman sağlığı açısından. Yokuşta fizik kuralları gereği araç aşağı doğru hareket etmek isterken aracın ağırlığını şanzımana yüklememek lazım. Şanzıman ömrünü kısaltacaktır. Civic'te araçta gaza dokunduğunuzda el freni otomatik olarak devre dışı kalır (emniyet kemeri takılı olması lazım tabi) ve araç ileri doğru kendini atar. Böylece çok düşük hızlarda seyrederken ya da ileri geri hafif hareketler yaparken gaza basmak zorunda kalmazsınız ve daha iyi ayarlarsınız mesafeleri. Civic HB'te kullanılan CVT şanzıman ile çok dik yokuşlar dahil hiç bir zorluk çekmezsiniz. Hatta ben bu konuda çok net en iyisi olduğunu düşünüyorum. Şanzıman çok dik yokuşlarda dahi hiç kararsızlık yaşamıyor, her zaman en optimum devirde doğru miktarda gücü aktarıyor. Sık sık 2018 Audi A5 de kullanıyorum. Ondaki DSG de kötü değil ama düşük hızlarda, kalkışlarda, ağır trafıkte kararsızlık yaşadığı oluyor. Kısacası şanzımandan hiç korkunuz olmasın. Sizi çok memnun edeceğine emin olabilirsiniz.
 
Hocam CVT de kesinlikle zorlanmazsınız. Aynen eski aracınızdaki gibi ayağınızı frenden çektiğinizde hiç geri kaçırma olmadan yola devam edersiniz.
CVT diğer otomatikler gibi vites geçişi yok. Öyle bir his olmaz. Kasnak sistemiyle (otomatik vites scooter tarzı motorsiklet gibi) çalışır. Youtube da videolar var, çok güzel anlatmışlar? Belli bir devirde araç hızlanır, sizin gaz tepkiniz göre aynı zamanda sabit de gider. Düşündüğünüz aracın motoru çok performanslı ve ekonomik. Gayet güzel seçim. bunu kullandıkça anlayıp alışacaksınız ki çok konforludur. Boyut konusunda zorlanmazsınız, ilk başta farklı gelebilir ama bir kaç sürüş sonrası araca alışacağınız için artık kolay gelmeye başlar. Sonuçta 10 - 15 cm fark eder. Ben de sizin gibi emanet araçta kendimi rahat hissedemem. Küçük büyük hiç fark etmez, hep tedirginlik yaşarım.
Merhaba.
Teşekkürler.
Biraz içimi rahatlatan bir yazı oldu bu, yani daha çok teşvik edici gibi.
Herkesin tecrübe ettiği şey farklılık gösterdiği için, yorumlarda da farklılıkların olması normal.
Araç Kullanırken 15 cm fark büyük müş gibi geliyor insana, yada bilemiyorum, hep küçük araç kullanıp büyüğüne geçtiğimde sadece ben hissediyorumdur bu farkı.
Yokuş durumunu belirttiğiniz için teşekkürler, bu yorumunuz yaşadığım yerdeki yokuşlarda sorun yaşamayacağımı gösteren bir sonuç doğuruyor.
Şu aşamada aklıma takılan 2. Büyük kararım, Sıfır mı almalıyım ? yoksa az kullanılmış, kazasız, değişensiz 2020 yada 2021 olan bir HB SP mı ?
Bu konuda herkesin görüşü farklılık gösterecektir eminim, ancak sanki 2. el almak şimdi daha mantıklıymış gibi geliyor bana, Şimdi sitesinden baktım, bu aracın sıfır KM ücreti 374.600 TL
Oysa piyasada iyi durumda olan çok düşük Km li araçlar 310.000 TL ile 345.000 TL arasında, Sıfırı ile 2. el aralarında 30.000 TL ila 60.000 TL fark oluyor.
Bu Farkları, Honda Civic HB SP nin o meşhur aksesuarlarına harcamayı tercih ederim işin doğrusu.
Birde Eğer 2. el alacak olursam, bu da benim için bir ilk olacak zira ben hep VW ve Sıfır aldım.
Not : eklediğiniz video yu da şimdi izleyeceğim.
Saygılarımla.
 
Geri
Üst