Yerli Otomobil Tanıtım Açıklaması

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
=) gülünç konu.

Şöylebi bilgi vereyim, Türkiye araç bataryaları konusunda aslında fena değil, çine batarya üreten ve yollayan birilerini tanıyorum. Hatta söylediği şöyle bi çarpıcı cümle var. Tesla'nın araçlarından daha uzun menzilli bataryalar üretebiliyoruz dedi. Fakat sorun sadece batarya değil, bataryayı kontrol eden yani tüketimi yönlendiren mekanizmalar. Türkiye'nin en büyük eksiği işlemci üretemiyor olması. Yani siz o işlemci ve belleğe sahip değilseniz gerisi tırı vırı =)

Televizyon yapıyoruz, en önemli iki parçası olan işlemcisi ve paneli dışarıdan geliyor.. Telefonlarımızın işlemcileri, ram'ları herşeyi dışarıdan. Yerli üretimde yüzde 60 demek çöp demek.

Basit usüllü motor yapma kabiliyetimiz var. Pancar motoru gibi, fazlası yok zaten bu eğitim sistemi ile olamaz da...

Bizim ülkenin bazı konularda iyi olduğunu biliyoruz mesela milleti kandırma :D Hele bir de kanal istanbul projesi yapıldı mı tam yerli otomobil zamanı...

Umarım ki ben tamamen haksız çıkarım ve adamlar yaptılar hakikatten helal olsun dedim... O zaman da şöyle bir sıkıntı var. Yerli otomobil benim arabamın piyasadaki değerini nasıl etkiler? Şimdi eğer ki rekabet edebilsin diye fiyatları uygun tutarlarsa piyasada arz talep ekseninde bizim araçlar değer kaybedebilir. Şİmdi bunların zaten elektrikliden başka alternatifi yok neden.? Elektrik satacaklar millete. Bİ şirkete gerek yok ki.. Verirler bi arkadaşa her yere elektrik istasyonu kurar o zaman da yerliye teşfik verilir... nihayetinde yine bize zarar.
 
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
158
Konum
Van
Aracınız
Civic FC5 2019
Vestel bataryalar konusunda ciddi bir yatirimla ar-ge calismasina devam ediyor aracin bataryalarini vestel yapacak buyuk bi ihtimalle.

SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Aynaları da paylaşmışlar. Bana bir SUV için çok küçük geldi aynaları. Bakalım neler çıkacak daha.

EMjH4UpX0AAbIeU
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Elektrikli bir arabanın yerli olma şansı %0.
Yıllardır insanları kandırdılar yerli diye diye. Tasarımını yurt dışı firması yapıyor, motorunun içindeki malzemeleri kim bilir nerede ürettiriyorlar; sonuç yerli.
Göreceğiz bakalım %kaç yerli.
Şu anda ülkeye gelen araçlar İtalya'dan gönderildi. Burada da sanırım Pininfarina şirketinde yapıldı.
Araç elektrikli ve bu aracın pili ve motoru, elektronik aksamları ve yazılımının bir kısmı yabancı olacak ister istemez. Bizde motor ve pil üretimi yok, ancak bir yerden başlamak gerek. Togg şu anda Ford'tan 30-40 tane sağlam mühendisler aldı (aldı dediğim Ford'tan oraya geçtiler daha iyi maaş için). 12-20bin maaşla giden bir çok tasarımcı vs. mevcut. Orası da zamanla oturacak, tedarik, iş takibi, planlama ve pazarlama konumlarında yine mühendislere ve çalışanlara ihtiyaçlar var.

Şu an zaten fabrika yok. Tanıtım yapılacak ancak bu tabi ilk adımlardan biri. Bu konuda aslında sağlam gidiliyor da işin içinde siyasetin karışması durumu bulandırıyor. Umarım bu da devrim arabası gibi bir kaderle son bulmaz.

En nihayetinde bizim ülkemizdeki insanların istediği ucuz araç. Elektrikli - hybrid araçlara teşvikle yaygınlaşması sağlanırsa zaten ülke kazanır şu petrol bağımlılığı nispeten azalır hem. Ucuz araç için de pil fabrikası gerekli. parçaların ülkede üretilmesi gerekli... Pil fabrikaları için de sağlam Kimya şirketleri ya da bu alanda tecrübeli şirketler gerekli ülkede üretim yapabilecek. Bu bağlamda Tesla mesela Avustralyada en büyük lityum ion bataryasını yaptı( o da jeneratör gibi çalışıyor gerçi) bu gibi büyük şirketleri ülkeye çekmek lazım ancak hammadde ve teşvik konuları konuşulmalı.

Tabi burada önemli bir konu da lityum kaynakları... Avustralya lityum kaynaklarının en çok bulunduğu ülkelerden biri (Bolivya, Şili, Çin, ABD, Arjantin'den sonra), o nedenle bu tip pillerin üretimi için kaynak önemli. Geçen ayki olaylarda Bolivya ve Şili'deki karmaşıklığın temelinde de aslında da bu kaynaklar var.

Diğer üretim konularında imalatı kendimiz yapsak da imalatını yaparken kullandığımız parçaların yerlilik oranı yine değişiyor. Burada asıl olay aslında pazar. Bu aracı üretiriz ancak iyi bir pazar yaratılması ve o pazardan elde edilecek karla yerli olup olmamasının önemi azalır nispeten. Yani biz bu aracı Avrupaya, uzak doğuya ve Amerika'ya satacaksak iş ilerler. Ben şahsen ülkemizdeki insanlar için çok ucuz olacağını düşünmüyorum şu anda.

Yani elektrikli araç ve piller geleceğin sektörü aslında. Bu konuda sağlam adımlar atılırsa trene binilir üretim yapılır, araçlar - parçlar üretilir içe dışa satılır, yok köprü - kanal ile paralar boşa akıtılırsa, üretimden uzaklaşılırsa yine dibe doğru gitmeye devam ederiz.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
=) gülünç konu.

Şöylebi bilgi vereyim, Türkiye araç bataryaları konusunda aslında fena değil, çine batarya üreten ve yollayan birilerini tanıyorum. Hatta söylediği şöyle bi çarpıcı cümle var. Tesla'nın araçlarından daha uzun menzilli bataryalar üretebiliyoruz dedi. Fakat sorun sadece batarya değil, bataryayı kontrol eden yani tüketimi yönlendiren mekanizmalar. Türkiye'nin en büyük eksiği işlemci üretemiyor olması. Yani siz o işlemci ve belleğe sahip değilseniz gerisi tırı vırı =)

Televizyon yapıyoruz, en önemli iki parçası olan işlemcisi ve paneli dışarıdan geliyor.. Telefonlarımızın işlemcileri, ram'ları herşeyi dışarıdan. Yerli üretimde yüzde 60 demek çöp demek.

Basit usüllü motor yapma kabiliyetimiz var. Pancar motoru gibi, fazlası yok zaten bu eğitim sistemi ile olamaz da...

Bizim ülkenin bazı konularda iyi olduğunu biliyoruz mesela milleti kandırma :D Hele bir de kanal istanbul projesi yapıldı mı tam yerli otomobil zamanı...

Umarım ki ben tamamen haksız çıkarım ve adamlar yaptılar hakikatten helal olsun dedim... O zaman da şöyle bir sıkıntı var. Yerli otomobil benim arabamın piyasadaki değerini nasıl etkiler? Şimdi eğer ki rekabet edebilsin diye fiyatları uygun tutarlarsa piyasada arz talep ekseninde bizim araçlar değer kaybedebilir. Şİmdi bunların zaten elektrikliden başka alternatifi yok neden.? Elektrik satacaklar millete. Bİ şirkete gerek yok ki.. Verirler bi arkadaşa her yere elektrik istasyonu kurar o zaman da yerliye teşfik verilir... nihayetinde yine bize zarar.
Emin ol bizim aracların piyasa sını etkılemez cünkü yüzde 60 yerli de olsa servis parca vsvs ıkıncı ele yada piyasaya gırmek kolay deıl ılk önce piyasaya girmesi kendıni kanıtlaması lazım o işler de hemen bugün yaptım yarın oldu gıbısınden olmaz .. ben şahsen ıkıncı elde ne olacağı yada bozulunca nasıl parca sını bulacagımız servisi olup olmuyacagı vs vs arac nasıl dayanıklı mı gıbısınden seylerle kendını kanıtlamamış bir aracı yerli de olsa şüphe duyarım kı piyasaya da şüphe duyar.. örneğin Vestel TV var yerli diyoruz ama Sony ve Samsung da var vestel Sony samsungun piyasasını etkılıyor mu bence etkılemıor cünkü kalıtesini kanıtlamıs mallar illakı vestelı de tercih edenler olucaktır ama bu kendını kanıtlamıs fırmaları etkılemesı kısa vadede zor uzun vadede bu gerceklesebılir ama onlar gibi kalıteye ulasıldıgı taktirde...

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

j c K

0
Katılım
2 Şub 2014
Mesajlar
252
Tepki puanı
373
Konum
İst / Uşak
Aracınız
Civic FC5 2018
Emin ol bizim aracların piyasa sını etkılemez cünkü yüzde 60 yerli de olsa servis parca vsvs ıkıncı ele yada piyasaya gırmek kolay deıl ılk önce piyasaya girmesi kendıni kanıtlaması lazım o işler de hemen bugün yaptım yarın oldu gıbısınden olmaz .. ben şahsen ıkıncı elde ne olacağı yada bozulunca nasıl parca sını bulacagımız servisi olup olmuyacagı vs vs arac nasıl dayanıklı mı gıbısınden seylerle kendını kanıtlamamış bir aracı yerli de olsa şüphe duyarım kı piyasaya da şüphe duyar.. örneğin Vestel TV var yerli diyoruz ama Sony ve Samsung da var vestel Sony samsungun piyasasını etkılıyor mu bence etkılemıor cünkü kalıtesini kanıtlamıs mallar illakı vestelı de tercih edenler olucaktır ama bu kendını kanıtlamıs fırmaları etkılemesı kısa vadede zor uzun vadede bu gerceklesebılir ama onlar gibi kalıteye ulasıldıgı taktirde...

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
hocam mesajının bazı kısımlarına katılıyorum bazılarına hiç katılmıyorum.
Öncelikle vestel televizyon konusunda sony ve lg gibi markalardan kesinlikle ve kesinlikle pay aldı. Vestel şu anda türkiyede en çok satılan televizyonlardan birisidir. Çünkü vestel garantisi ve servis ağı ile türkiyedeki bir çok noktaya direkt ulaşabiliyor. Ben vesteli beyaz eşya konusunda gayet iyi buluyorum fakat vestel sadece anakart, kasa ve elektronik aksam yapıyor. Panel ve işlemci birimleri yine kendisine ait değil. Fakat vestel kesinlikle pazarda ilk 3e oynar hatta samsung ve lg'nin payından da alır. Kalite olarak demiyorum satış rakamları ve ulaşım ağı olarak diyorum..

Bizim araçlarımızı şimdi hemen etkilemesi dediğiniz gibi olası değil, piyasada yer edinmesi ve oturması 10 yılı bulabilir. Bu da 2. hatta 3. jenerasyona tekabül edebilir. Zaten servis ağı falan derken baya zaman alır. O konuda haklısınız.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Kısa vadede de mevcut araçları fiyatları nedeni ile etkileyebileceğini sanmıyorum ama tahmini 10 yıl sonrasında altyapısal yatırımlarla birlikte elektrikli araç sayısında ciddi artış bekliyorum.
Gelecek araçlardan biri C-SUV, diğeri de C sedan olacak diye biliyorum.
Eğer batarya konusunda 500 km civarı bir menzil ortaya konulabilirse ve özel vergisel teşviklerde ortaya konabilirse bence oldukça faydalı araçlar olabilir.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ferrari denen firma İtalya da birinci dünya savaşından sonra kıtlık açlık sefalet çekilen bir ortamda alfa romeo marka otomobilleri modifiye etmekle kuruldu:) fabrikası havadan iki kere bombalandı yine yılmadı adam:) millet aç geziyor üzerinde kıyafet yok Enzo amcamız gitmiş ben yarış otomobili yapacağım diyor:) hemde alfa romeo dan maserati den kopardığı parçalarla motorlarla:) milliyetçilik İtalyanlarda epey fazla, hiçbir formula 1 takımı yarıştan sonra eğer pilotu yarış kazanmışsa podyuma çıktığı zaman böyle hep bir ağızdan milli marş söylemiyor Ferrari mekanikerleri çalışanları kendinden geçiyor herifler başarılarını milletlerine armağan ediyorlar.

1899 da kurulup Amerika dan zorla patent alıp at arabası, bisiklet ve benzinli motoru bir araya getirerek otomobil yapan Daimler Benz in o zamanlar ürettiği otomobillerini alıp Fransa Nice sokaklarında caka satan yarış yapan ve o otomobilleri modifiye eden avusturyalı bir iş adamı Daimler Benz e ortaklık için anlaşmaya gitti bu otomobil markasının adı artık Mercedes Benz olmuştu:) Mercedes ismi Avusturyalı iş adamının kızının adıdır:) 1900 yılında işe başlayan Daimler Benz 1940 yılında 1500-1600hp lik uçak motoru üretiyordu Hitler in Messerschmitt 109 modeli için:) yanlış hatırlamıyorsam 16 silindir 20 litre gibi bir motor:) ancak ilk yaptığı otomobiller 13-15hp imiş:)

Feruccio Lamborghini İtalya da traktör üretiyordu spor araba merakı da vardı birgün koleksiyonundaki Ferrari si bozulmuş debriyaj ayırmıyor vites geçmiyor neyse Enzo ya gidip bu araba dayanıksız bu ne biçim şanzıman? ben kendi atölyemden lamborghini şanzımanı ve debriyajını bu Ferrari ye modifiye edip taktım daha sağlam oldu demiş Enzo onu terslemiş hadi be çiftçi parçası sen ne anlarsın spor arabadan yürü git traktör yap:) demiş.... Lamborghini de Enzo nun laflarını gurur yapmış sonrası malum:) Miura, Countach, Diablo Gallardo vs. birer birer çıktılar piyasaya.

Mclaren firması özü taaaa Yeni Zelanda dan gelmiş bir markadır mesela:) şimdi İngiltere nin göbeğinde hem hayır işi hem yarış işi hem spor araba yapıyor. Kurucusu Bruce Mclaren otomobil tamircisinin önde gideniydi:) 70 li yıllarda tekerleği fırlıyordu yarışlarda:)

Türkiye çok geç kaldı bu işlere başlamak için. Yerli otomobil işinde siyasi amaç güdülmesin de ne olursa olsun ben razıyım, yerli otonun eksiği olursa geliştirilir sorun değil yolda giderken ikiye bile bölünse sonuçta bu araba bizimdir, her parçasını bizim yapmamıza gerek yok ilk aşamada yüzde 10 unu bile yapsak yeterli şu anda bile büyük köklü otomotiv firmalarının yaptığı işlerde kimin eli kimin cebinde belli değil bütün dizeller nerdeyse hepsi japonu almanı fransızı amerikanı bosch un patentli common rail dizel sistemini kullanıyor far ampüllerinin alayı çin malı taiwan malı. Elektroniğe bakarsanız mesela ECU yu açın içinden ya Siemens çıkar ya AMD çıkar ya infineon çıkar:) başka marka çıkmaz bunlar da amerikan malı, lastiğin kauçuğu ya Vietnam dan ya Malezya dan gelir:) ZF nin Alman şanzımanı ile Honda nın ne işi olur? mesela?

Yerli araba işi de böyle işte:) bu güne kadar yapılmaması için binlerce bahane üretilmiş yazık günah bahane yaratmak işi baltalamak en kolayı, ama doğru olan bu değil, isterse memlekette hiç para olmasın yiyecek ekmek olmasın o araba çoktan üretilmeliydi hemde halka hizmet için ucuza araba satmak için falan değil Alman ın İngiliz in Fransız ın arabasıyla yan yana getirilip yarıştırılması lazımdı bakalım hangisi geçecek diye:) doğrusu bu şekilde olmalıydı, böyle yapanlar her zaman efsane oldular öbürleri rekabetten korkanlar hep sönük kaldılar.
 
Geri
Üst