Yapmayın arkadsşlar. Konsept araçların ne olduğunu bilmiyor musunuz? Pininfarina aracı tasarlamış biz satın almışız. Tasarımın pininfarina tarafından yapıldığı gizlenen birşey değil ki.
1 dönüm tarlanız var ve domates yetiştireceksiniz. 2 seçenek var. Ya işçiliği siz ortaya koyacak, çalışacaksınız veya parayı ortaya koyup, işçi çalıştıracaksınız. Belli ki karoser olarak parayı verip düdüğü çalmışız.
Peugeot 406 coupe örneği var. Bu aracı bilmeyenler lütfen aracın karoser geçmişini incelesinler. Bu aracın sahipleri küçük dokunuşlarla 406larını ferrariye benzetirler. Neden? Aslında pininfarina tasarımı olan araç ferrari için tasarlanmıştı. Amcak o dönem ferrari bu aracı uygun bulmadı ve pininfarina tasarımın bütün haklarını peugeot'a devretti.
Bu araç prototip sonuçta. Tanıtım amaçlı, şov amaçlı.
Tanıtımda herkesin gördüğü eksikler belli. Bu araç henüz tam değil. Ama bunu temcit pilavı gibi ısıtıp ısıtıp ortaya getirmeye gerek yok.
+ bir bilgi vereyim. Türkiye'mizde, Sivas'ımızda bir üretici var ki dünyaca ünlü. Nedir bunun ünü? Çok bilindik lüks segmentte üretim yapan bir kaç firmaya eksantrik milleri üretiyor. Tamamen Türk işçisi üretiyor bu parçaları. Ve halis mulis Türk malı.
Yerli otomobilin lastiklerini inceleyin. Bridgestone! Türk markası mı? Hayır. Çünkü TOGG otomobil üretmeye çalışıyor, lastik değil. Peki neden Bridgestone? Çünkü küresel olarak kendini ispat etmiş bir marka. Avrupanın en büyük lastik fabrikasında üretiliyor. Türkiye'de, Aksaray'da.
Nicola Tesla'nın sözleri aklıma gelir hep "fikir"lerle ilgili.
"Benim fikrimi çaldıklarına üzülmüyorum. Kendi fikirlerinin olmadığına üzülüyorum"
Bir şeyin Türk malı olması ile Türk markası olmasını lütfen karıştırmayın. Türk malı Türkiye sınırları içeriainde üretilendir, Türk markasının ne adının, ne üretildiği yerin, nede çalışan işçisinin önemi yoktur. Önemli olan fikri ve mülki haklardır.
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi