Ben amortisörden ziyade zamana bağlı oluşabilecek arka teker açılarındaki minik bozulmalarla birlikte arka süspansiyon burçlarının sertleşmesi nedeniyle olduğunu düşünüyorum. Benim gözlemim süspansiyon orta ve büyük darbelerde gayet iyi sönümleme yaparken, çok küçük denebilecek yoldaki girinti çıkıntıları veya geçiş yerlerini nerdeyse hiç sönümleme yapmayıp olduğu gibi hissettiriyor.
Aslında şunu kabul etmek lazım, araçlarımız yaşlanıyor ?
Mekanik parçalardaki burçlar, kulaklar, takozlar, bağlantı fişekleri gibi kauçuk esaslı bağlantı elemanları zamanla sertleşerek titreşimleri absorbe etme özelliklerini kaybediyorlar ve yoldaki minik titreşimleri olduğu gibi araca iletmeye başlıyorlar.
10 yaşına yaklaşan bir FB7de zamana yayarak bu kauçuk esaslı alt takım elemanlarının değişim vaktinin geldiğini düşünüyorum.
Mesela kendi adıma konuşacak olursa şu aşamada sorun görünmese de ön salıncak burçlarındaki çatlamaların büyüdüğünü görebiliyorum, aynı şekilde alt motor kulağının benzer durumda olduğunu düşünüyorum. Bu iki parça için gerekli bütçeyi ayarlayıp önümüzdeki dönem gerekli değişimleri yaptırma planım var.