Civic FB7 Yol tutuş problemi

Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Arkadaşlar, aracın arkasının kaygan zeminlerde veya bir tarafı kaygan bir tarafı kuru zeminlerde yolda gezme sorunu için Şaşmaz'da dumanlar rot balansa gittim. Yüksek ihtimalle, yaydan dolayı arka toe ayarları kaymış ve arka iki tekerin ön kısımları içe bakıyordu. Usta sağolsun onları düzeltip 4 tekerin tüm ayarlarına baktı ve önlere bir müdahale etmedi. Arkada ise fotoda gözüktüğü üzere rot ayarını ayarladı. Dün yağan karla beraber aracı detaylı test ettim ve sorun çözülmüştü. Benzer sorun yaşayan arkadaşların faydasına olur umarım 20201222_144515.jpeg

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar, aracın arkasının kaygan zeminlerde veya bir tarafı kaygan bir tarafı kuru zeminlerde yolda gezme sorunu için Şaşmaz'da dumanlar rot balansa gittim. Yüksek ihtimalle, yaydan dolayı arka toe ayarları kaymış ve arka iki tekerin ön kısımları içe bakıyordu. Usta sağolsun onları düzeltip 4 tekerin tüm ayarlarına baktı ve önlere bir müdahale etmedi. Arkada ise fotoda gözüktüğü üzere rot ayarını ayarladı. Dün yağan karla beraber aracı detaylı test ettim ve sorun çözülmüştü. Benzer sorun yaşayan arkadaşların faydasına olur umarım Ekli dosyayı görüntüle 263397

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun. Geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederiz. Yay tak oldu bittiye getirmişler gibi geldi. Evet bu işi rot balancılar halleder. Keyifli sürüşler dilerim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
2 Eyl 2020
Mesajlar
43
Tepki puanı
58
Konum
Ankara
Yayı taktırdığım yerde rot ayarı vb yapacak ekipman yoktu, yüksek ihtimalle de gerek olmaz dediler. Kuru havada zaten hiçbir sıkıntı yoktu ancak yağışlar başlayınca sıkıntı olmaya başlamıştı. Şuanda bir sıkıntı yok çok şükür
Geçmiş olsun. Geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederiz. Yay tak oldu bittiye getirmişler gibi geldi. Evet bu işi rot balancılar halleder. Keyifli sürüşler dilerim.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

SM-A705FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
737
Tepki puanı
748
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
Herkese merhaba,
Aracım 2013 model otomatik.
Sorunum: uzun yoldayken virajlardaki beyaz tırtıklı alanlarda ya da köprü bağlantı noktalarındaki bozukluklarda (çukur, tümsek gibi) arabanın arkası hafif atıyor. Yol ıslak iken savrulma hissi daha fazla oluyor. Daha önceden de hep vardı hatta arabanın karakteristik özelliği gibisinden forumda konuşulduğunu hatırlıyorum. Fakat son iki yolculuğumuzda baya tedirgin etti bizi. Lastiklerim falken 1 yıllık. Yazlık kışlık takımım ayrı. Yukarıdaki yorumlardan yola çıkarak bir rotcuya göstermek istiyorum. İstanbul anadolu yakası ya da izmit taraflarında tavsiye edebileceğiniz iyi bir rot ustası varsa memnun olurum. İkamet Gebze.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Herkese merhaba,
Aracım 2013 model otomatik.
Sorunum: uzun yoldayken virajlardaki beyaz tırtıklı alanlarda ya da köprü bağlantı noktalarındaki bozukluklarda (çukur, tümsek gibi) arabanın arkası hafif atıyor. Yol ıslak iken savrulma hissi daha fazla oluyor. Daha önceden de hep vardı hatta arabanın karakteristik özelliği gibisinden forumda konuşulduğunu hatırlıyorum. Fakat son iki yolculuğumuzda baya tedirgin etti bizi. Lastiklerim falken 1 yıllık. Yazlık kışlık takımım ayrı. Yukarıdaki yorumlardan yola çıkarak bir rotcuya göstermek istiyorum. İstanbul anadolu yakası ya da izmit taraflarında tavsiye edebileceğiniz iyi bir rot ustası varsa memnun olurum. İkamet Gebze.
Hocam bu olaylar olurken araçtaki yük durumu nasıl? Bende de araç yüksüzken bahsettiğiniz aracın arkası atacakmış hissi var ama araç tam yüklüyken bu hissiyatla hiç karşılaşmıyorum, tam tersi yol tutuş çok daha artmış hissiyatı var.
Ek olarak aracı ilk aldığımda ilk 15-20bin km.ye kadar o tırtıklı yerlerden hiçbir rahatsızlık veya ses duymadan geçerdim ama şu anda bariz bir süspansiyon çalışmıyor tarzı sarsıntılı bir geçiş hissiyatı mevcut. Bunu da alt takım elemanlarındaki burçların zamanla sertleşerek ufak titreşimleri bile kasaya iletmesine bağlıyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
737
Tepki puanı
748
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
yük durumu, 2 yetişkin 1 küçük çocuk ve bir iki valiz vardı. Ben de ilk aldığımda böyle olduğunu hatırlamıyorum hocam. Zamanla oluşup şiddeti arttı. Dediğinizi çokca kez ben de test ettim. Araba yükteyken virajlara çok daha iyi girip çıkıyorum. Yol tutuşu artıyor. Buna benzer bir sorun elantrası olan arkadaşta da duymuştum. Kronikmiş onlarda da arkası kayıyor hissi. Amortisörü değiştirince düzeliyormuş. Acaba bizde de öyle bir sorun mu var. Amortisör ile ilgili. Patlak olmasa bile işlevini mi randımanlı yapamıyor.
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
365
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Bendeki fb7 de 100.0000 km civarı tamamen aynı hissi veriyordu. Amortisör kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ben amortisörden ziyade zamana bağlı oluşabilecek arka teker açılarındaki minik bozulmalarla birlikte arka süspansiyon burçlarının sertleşmesi nedeniyle olduğunu düşünüyorum. Benim gözlemim süspansiyon orta ve büyük darbelerde gayet iyi sönümleme yaparken, çok küçük denebilecek yoldaki girinti çıkıntıları veya geçiş yerlerini nerdeyse hiç sönümleme yapmayıp olduğu gibi hissettiriyor.

Aslında şunu kabul etmek lazım, araçlarımız yaşlanıyor ?

Mekanik parçalardaki burçlar, kulaklar, takozlar, bağlantı fişekleri gibi kauçuk esaslı bağlantı elemanları zamanla sertleşerek titreşimleri absorbe etme özelliklerini kaybediyorlar ve yoldaki minik titreşimleri olduğu gibi araca iletmeye başlıyorlar.
10 yaşına yaklaşan bir FB7de zamana yayarak bu kauçuk esaslı alt takım elemanlarının değişim vaktinin geldiğini düşünüyorum.

Mesela kendi adıma konuşacak olursa şu aşamada sorun görünmese de ön salıncak burçlarındaki çatlamaların büyüdüğünü görebiliyorum, aynı şekilde alt motor kulağının benzer durumda olduğunu düşünüyorum. Bu iki parça için gerekli bütçeyi ayarlayıp önümüzdeki dönem gerekli değişimleri yaptırma planım var.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
436
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Ben amortisörden ziyade zamana bağlı oluşabilecek arka teker açılarındaki minik bozulmalarla birlikte arka süspansiyon burçlarının sertleşmesi nedeniyle olduğunu düşünüyorum. Benim gözlemim süspansiyon orta ve büyük darbelerde gayet iyi sönümleme yaparken, çok küçük denebilecek yoldaki girinti çıkıntıları veya geçiş yerlerini nerdeyse hiç sönümleme yapmayıp olduğu gibi hissettiriyor.

Aslında şunu kabul etmek lazım, araçlarımız yaşlanıyor ?

Mekanik parçalardaki burçlar, kulaklar, takozlar, bağlantı fişekleri gibi kauçuk esaslı bağlantı elemanları zamanla sertleşerek titreşimleri absorbe etme özelliklerini kaybediyorlar ve yoldaki minik titreşimleri olduğu gibi araca iletmeye başlıyorlar.
10 yaşına yaklaşan bir FB7de zamana yayarak bu kauçuk esaslı alt takım elemanlarının değişim vaktinin geldiğini düşünüyorum.

Mesela kendi adıma konuşacak olursa şu aşamada sorun görünmese de ön salıncak burçlarındaki çatlamaların büyüdüğünü görebiliyorum, aynı şekilde alt motor kulağının benzer durumda olduğunu düşünüyorum. Bu iki parça için gerekli bütçeyi ayarlayıp önümüzdeki dönem gerekli değişimleri yaptırma planım var.
Katılıyorum, aracım 136.000 de, 2012 Model. Dediğiniz kayma hissini araçta tek başıma iken yaşıyorum özellikle bir teker lögar kapağı üzerinden geçerken. Araç yüklü iken bu hissiyat epey azalıyor. Defalarca alt takım ve amortisör kontrolü yaptırdım, rot ayarına girdim hiç sıkıntı çıkmadı. @m2hamid hocamın dediği gibi arabalarımız yaşlanıyor bizler gibi??‍♂️
 
Geri
Üst