Civic FB7 Yol tutuş problemi

Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,386
Çözümler
1
Tepki puanı
1,207
Aracınız
Yaklaşık 2 hafta önce aracıma yaptırdığım bakım esnasında detaylı rot ayarında yatırmıştım.
Ufak tefek ayarla 4 teker sıfıra sıfır hale geldi ve asıl kâğıtta görünce farkettim ki arka şoför tarafı teker sanki hafiften kamberli gibiymiş.
Sanırım 4 teker içinde 3 farklı ayar var. İçe kamber-dışa kamber-düz bakma. Bunlar düzgünde amortisör, yay vss.. sırasıyla kolaydan zora bakılmalı bence.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
servis sonrası izlenimlerimi sizlerle paylaşacağım. aracımın lastikleri continental, basınçlarını da kontrol edeceğim. bakalım ne çıkacak. tekrardan hoşbulduk. yalnız fren husunda astra birkaç gömlek üstün civicten. genelde bu tarz kıyaslamaları sevmiyorum ama tecrübelerimizi de aktarmak amacıyla buradayız. frenleri iyileştirme arayışlarına girişmekte fayda var.

Büyük ihtimalle Continental Contact 2 lastiklerinden olmalı o lastikler eskisin diye baya patinaj çekerdim Michelin lastiklere geçince araç kendine geldi uzun yolda hiç çekilmez o lastiklerden hemen kurtulun bence. Fren konusunda FB7 de şöyle bir durum var paddle shiftler ile motor freni başlangıç yaparsanız daha kısa sürede duruyor yani frene asılmak yerine bu bir kusur ama ben çok denedim bununla ilgili video bile çekmiştim seneler önce :)
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
433
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Benim aracımdaki sorun ; virajda eğer yolda bir bozukluk çukur yada şu kalın yol çizgilerinden varsa sanki lastik tutunamıyor da kayma başlıyor gibi bir hissiyat oluşuyordu. Amortisör yada lastik kaynaklı olduğunu düşündüm başlarda. Ama gerçek o değilmiş. Hondalarda arka rot ayarının önemli olduğunu özel servis yada yetkili serviste değil de sağlam bir volvo ustasından öğrendim yine bu volvo ustası abimizin vasıtasıyla bi yere gittim ve test sürüşüne çıktık. Aynı problem teyit edilince de ilk önce ön rot ayarı yapıldı. Sonra arka rot ayarı yaptık. Balanslarına ve basınçlarına da bakıldı tabi bu arada lastiklerin. Tekrar teste çıktık eskiye göre biraz daha iyiydi, kamber açılarına bakıldı olması gereken 1,50 ymiş. Sağ tarafta ufak bi ayar yapıldı. Tekrar teste çıktık. Benim için sorun çözülmüştü aslında ama usta kullanınca bişey daha denicem dedi,sağ sol lastiğin yerini değiştirdi,tekrar teste çıktık ozaman anladım olması gereken buymuş. Sağa sola yatması normal ama o yatmayı istemiyorum derseniz viraj denge çubuğu takmanız lazım. O da bana göre riskli,şöyle ki araca sağdan çarpsalar aynı hasar sola da yansıyacaktır. Sağı sola sabitlediğiniz için bi yerden hasar aldığında hasar tüm şaseye yayılacak.


iPhone cihazından gönderildi.
Hocam aynı sorun benim FB7 de var. İstanbul Anadolu yakasında nereyi önerirsiniz bu duruma baktırmak için?
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
968
Tepki puanı
599
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
YOL TUTUŞU PROBLEMLERİ
1. Lastiklerin yere yaptığı açı konumları, kamber kaster açı sorunları..
2. Lastik kalitesi, Lastik ömür sorunları ve lastik hava basınç sorunları.Uygun mevsimde uygun lastiğin kullanılmaması. Vs.
3. Kaliper bozulma, Disk eğilme ve Balata sorunları..
4. Ağır kazalı araçların şase denge problemleri...Ana başlıklar altında toplanabilir. Aklıma gelenler bunlar.. Saygılar
 
Geri
Üst