arif0668
0
- Katılım
- 13 Haz 2016
- Mesajlar
- 1,482
- Çözümler
- 2
- Tepki puanı
- 1,301
- Aracınız
Yaklaşık 2 hafta önce aracıma yaptırdığım bakım esnasında detaylı rot ayarında yatırmıştım.
Ufak tefek ayarla 4 teker sıfıra sıfır hale geldi ve asıl kâğıtta görünce farkettim ki arka şoför tarafı teker sanki hafiften kamberli gibiymiş.
Sanırım 4 teker içinde 3 farklı ayar var. İçe kamber-dışa kamber-düz bakma. Bunlar düzgünde amortisör, yay vss.. sırasıyla kolaydan zora bakılmalı bence.
SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ufak tefek ayarla 4 teker sıfıra sıfır hale geldi ve asıl kâğıtta görünce farkettim ki arka şoför tarafı teker sanki hafiften kamberli gibiymiş.
Sanırım 4 teker içinde 3 farklı ayar var. İçe kamber-dışa kamber-düz bakma. Bunlar düzgünde amortisör, yay vss.. sırasıyla kolaydan zora bakılmalı bence.
SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
yine bu volvo ustası abimizin vasıtasıyla bi yere gittim ve test sürüşüne çıktık. Aynı problem teyit edilince de ilk önce ön rot ayarı yapıldı. Sonra arka rot ayarı yaptık. Balanslarına ve basınçlarına da bakıldı tabi bu arada lastiklerin. Tekrar teste çıktık eskiye göre biraz daha iyiydi, kamber açılarına bakıldı olması gereken 1,50 ymiş. Sağ tarafta ufak bi ayar yapıldı. Tekrar teste çıktık. Benim için sorun çözülmüştü aslında ama usta kullanınca bişey daha denicem dedi,sağ sol lastiğin yerini değiştirdi,tekrar teste çıktık ozaman anladım olması gereken buymuş. Sağa sola yatması normal ama o yatmayı istemiyorum derseniz viraj denge çubuğu takmanız lazım. O da bana göre riskli,şöyle ki araca sağdan çarpsalar aynı hasar sola da yansıyacaktır. Sağı sola sabitlediğiniz için bi yerden hasar aldığında hasar tüm şaseye yayılacak.