CVT Şanzıman - ANA KONU

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan skayfc5
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
47
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
438
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
Aynen, bir ara donanımhaber'deki buradaki konuları okuyup "bak Honda şöyle böyle kötü" başlıkları bile açmaya başlamışlardı ?
Bende eskiden vw sahibiydim DSG sorunu yaşadım hemde 2 kere ıslak kavrama DSG den patladım. Ama hiç bir zaman fanatikligini yapmadım. Japonlar gözüme hep iyi gözüktü nedense. Hiç bir markanın körü körüne fanatikligini yapmaya gerek yok. Sınıflandırmak istemiyorum lakin vagcilar nedense hondayı gömmek için elinden geleni yapıyorlar bende onu anlamıyorum. Babamda 94 model Hyundai var.biz aldığımızda o zaman hondayı diyorlardi. Honda daha çok biliniyordu yani. Yıllardır biniyor sonuçta Hyundai ama hiç şanzıman problemi yasamadi. Klasik 4 ileri tork konvertörlü şanzıman. Olsa ona olurdu sonuçta Hyundai yeaaa teneke abi diyorlar ya hani. Bence düzgün kullanılırsa cvt sıkıntılı bir sanziman değil ?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,152
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
ne dersiniz karar verelimmi artık. hondanın cvt şanzımanlarımı sorunlu yoksa bizler bu şanzımanı kullanmayı bilmiyoruz mu.
şanzıman sorunlu değil, buradaki asıl sorun kayış koparırsa tamiri mümkün olmayan şanzımanın sıfır sandık fiyatının 70000 lira oluşu, başka hiçbirşey değil. Bakımıymış, kullanma şekliymiş hepsini boşver, şanzıman onarımı fiyatı şaka gibi.

Sandık şanzıman 10-20000 lira gibi bir fiyat olsa hiç tartışmam incelemem bile. Tamam derim eyvallah, 70000 lira ney?

Yanlız foruma yeni gelen biri konu başlığı ve mesaj sayısına bakarak içeriği hiç okumadan direk "FC5 CVT sorunlu ki bu kadar muhabbeti olmuş" diye düşünebilir ?
En iyisi konuya daha makul bir isim bulalım ? Önerilere açığım :)
CVT şanzıman fenomeni

CVT şanzıman dikkat edilmesi gerekenler

Katılıyorum hocam.ürkütücü bir başlık ama varsayım ve bilgi paylaşımı gibi oluyor. Zaten vagcılar hondayi mimlemeye yer arıyor ??
bedava verseler binmem o arabalara, volkswagen i birkaç kez deneyimleme şansım oldu, asla bana hitap eden makinalar değiller.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Saygıdeğer forumdaşlar, konunun ilerleme şekli CVT şanzıman sorunlarından ziyade CVT hakkındaki düşünce ve görüşleri içerdiği için konu başlığını CVT ile ilgili herşeyi konuşabileceğimiz "CVT Şanzıman - ANAKONU" olarak değiştiriyorum. Keyifli forumlar dilerim :)
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
327
Tepki puanı
202
Konum
Kahramanmaraş
Aracınız
Civic FD6 2008
Cvt yillardir bilinen bi sanzuman oyle dsg gibi surekli acaba bozuldu mu diye korkulacak bi sanzuman oldugunu dusunmuyorum. Sadece sorun yaşayanlar artarsa servis 70 bine bir zincir değişimi yapilsin diyebilir ilerde
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,152
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Sizde japon-koreden gidiyorsunuz gakiba hocam. Önceden Getz mi vardı sizde? Başka bir forumdan isim benzerligimi yoksa ?
Hyundai forumunda da yazıyorum, daha önce Hyundai Getz im vardı 1.4 benzinli manuel vitesli hava yastığı klima abs. Japon ve Güney Kore üretimi otomobiller sürüş stilime tam cevap veren otomobillerdir, en dışta duran hayal ötesi alternatifim ise İtalyanların ürettiği otomobiller, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati ve Lamborghini gibi markalar onlar ile de rahatsızlık çekmezdim eğer Allah nasip etse idi.

Uzakdoğu dediğimiz Asyalı markalar gerçekte Japon ve Güney Kore den ibaret, Çin ve Hindistan bu standarta asla giremezler, Uzakdoğu felsefesini taşıyan otomobillerde insana uyum yani ergonomi benim görüşümle had safhada, kokpitte yada yolcu koltuğunda hiçbir zaman yabancılık ve rahatsızlık çekmiyorum, sürüş dinamikleri keskin ve kolay anlaşılır oluyor dış tasarım olarak iddialı, mekanik olarakta genellikle çok olmasa da hatırı sayılır düzeyde performans odaklı oluyorlar, sorunsuzluk ve güvenilirlik ise bu kanı taşıyan otomobillerin en önemli temel özelliklerinden birisi, uzun yıllara ve yollara meydan okuyarak uzun süre hayatta kalabilme kabiliyetleri de avrupalı markaları rahatlıkla ezip geçer.

İtalyanlar öyle değiller, çok sorunlu ve güvenilirlik olarak rezalet ötesiler, ancak aşkla tasarlanmış olup performans ruhu ve sürüş keyfi verebilmesi için konfor, işlevsellik ve geleneksel tasarımlar gibi diğer pek çok şeyi göz ardı edilerek üretilmiş, uzak geçmişlerinden gelen tarihsel mirası üzerinde barındıran tutku yüklü otomobillerdir, şu yanlış anlaşılmasın italyan olup ta bir Egea yada bir Tofaş aracı onlardan birisi değildir bahsettiğim araçlar Alfa Giulietta dan F12 Berlinatta ya kadar olan hayalleri süsleyen sınırlı sayıda üretilen az satılan otomobiller. Hiç İtalyan ım olmadı bu arada, uzaktan güzel duruyorlar, şimdilik öyle kalmalılar.

Binecek isem Subaru, Mazda, Honda olabilir. Kapım her zaman açık onlara.

Otomobilde hiçbir zaman ikinci el değeri, yakıt ekonomisi ve ortalama bir performans ile tatminkarlık gibi şeyler aramam, performans ve dayanıklılık benim için çok önemli ancak performans kelimesi burada basit biçimde sadece yüksek maksimum hıza ulaşma yada yüksek motor gücü olarak algılanmasın, aerodinamikten viraj kabiliyetine, motor gücünden frenleme başarısına, yağmurlu hava sürüşünde verdiği tepkiden aks mesafesinin sağladığı stabilite ile viraj dengesine, ağırlık merkezi ve hafiflik gibi şeylere kadar pekçok detay performansı bir araya getirir.

Civic, üç yıl önce cebimdeki paramın ve bu beklentilerimin tam karşılığı idi. Alternatifi ise Kia Proceed GT ve i30 T-GDI Sport idi, ancak listelerden silinen, satıştan kaldırılan modeller oldular, bilirsiniz işte piyasayı, gerektiği kadar satmadı satılmadı bana da yar olmadılar, Türkiye deki tüketicinin çoğunluğunun ihtiyaçları ve benim ihtiyaçlarım gibi ortada bir kontrast var, şimdi burada bencilmişim gibi sözler sarfetmek istemiyorum, kibirli sözler söylemek te istemiyorum herkesten bu yüzden öncelikle af diliyorum özür diliyorum ama Türkiye deki otomobil tüketicilerinin yüzde 95 i ile tamamen zıt görüşte bir otomobil tüketicisiyim ve bu bazen beni rahatsız ediyor, fazla yakar o yüzden ikinci elini satamam diye yada spor model alıp yarış mı yapacaz sanki diye ben ve benim gibiler ile zıt görüşte olup çoğunlukta olan insanlar benim en sevdiğim modelleri asla satın almıyorlar ve bu sportif ve uçarı tipteki modeller talep azlığı arz talep meseleleri gibi sebepler ile galerilerde kısa sürede satıştan kaldırılıyor. Çok şükür Allah beni koruyor demekki maddi imkanım iyi olsa Bentley yada Aston Martin gibi yada Mercedes G classe jipleri gibi sakin ve emniyetli modeller yerine Ferrari nin hafif ve tehlike saçan modellerine gönlüm kayacak onlara gidecek ve başına bu yüzden belki bela alacak birisiyim, kaşınacak tırnak Allah vermiyor demekki bana o yüzden tırnaklarımın ulaşabileceği kadarlık gücüm ile Civic e biniyorum ama çok mutluyum. Yarış falan yaptığım yok, yakıt tüketiminden şikayetim de yok, Civic i üç dört sene içinde satmazsam değeri düşer kaygım asla yok.

Getz amatörlüğümü giderdiğim ilk otomobilimdi her yükümü taşıdı ona hiçbir zaman asla saygısızlık edemem. Hatırası çok büyüktür, hiçbir yere sığmaz o hatıralar.
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
438
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
Hyundai forumunda da yazıyorum, daha önce Hyundai Getz im vardı 1.4 benzinli manuel vitesli hava yastığı klima abs. Japon ve Güney Kore üretimi otomobiller sürüş stilime tam cevap veren otomobillerdir, en dışta duran hayal ötesi alternatifim ise İtalyanların ürettiği otomobiller, Alfa Romeo, Ferrari, Maserati ve Lamborghini gibi markalar onlar ile de rahatsızlık çekmezdim eğer Allah nasip etse idi.

Uzakdoğu dediğimiz Asyalı markalar gerçekte Japon ve Güney Kore den ibaret, Çin ve Hindistan bu standarta asla giremezler, Uzakdoğu felsefesini taşıyan otomobillerde insana uyum yani ergonomi benim görüşümle had safhada, kokpitte yada yolcu koltuğunda hiçbir zaman yabancılık ve rahatsızlık çekmiyorum, sürüş dinamikleri keskin ve kolay anlaşılır oluyor dış tasarım olarak iddialı, mekanik olarakta genellikle çok olmasa da hatırı sayılır düzeyde performans odaklı oluyorlar, sorunsuzluk ve güvenilirlik ise bu kanı taşıyan otomobillerin en önemli temel özelliklerinden birisi, uzun yıllara ve yollara meydan okuyarak uzun süre hayatta kalabilme kabiliyetleri de avrupalı markaları rahatlıkla ezip geçer.

İtalyanlar öyle değiller, çok sorunlu ve güvenilirlik olarak rezalet ötesiler, ancak aşkla tasarlanmış olup performans ruhu ve sürüş keyfi verebilmesi için konfor, işlevsellik ve geleneksel tasarımlar gibi diğer pek çok şeyi göz ardı edilerek üretilmiş, uzak geçmişlerinden gelen tarihsel mirası üzerinde barındıran tutku yüklü otomobillerdir, şu yanlış anlaşılmasın italyan olup ta bir Egea yada bir Tofaş aracı onlardan birisi değildir bahsettiğim araçlar Alfa Giulietta dan F12 Berlinatta ya kadar olan hayalleri süsleyen sınırlı sayıda üretilen az satılan otomobiller. Hiç İtalyan ım olmadı bu arada, uzaktan güzel duruyorlar, şimdilik öyle kalmalılar.

Binecek isem Subaru, Mazda, Honda olabilir. Kapım her zaman açık onlara.

Otomobilde hiçbir zaman ikinci el değeri, yakıt ekonomisi ve ortalama bir performans ile tatminkarlık gibi şeyler aramam, performans ve dayanıklılık benim için çok önemli ancak performans kelimesi burada basit biçimde sadece yüksek maksimum hıza ulaşma yada yüksek motor gücü olarak algılanmasın, aerodinamikten viraj kabiliyetine, motor gücünden frenleme başarısına, yağmurlu hava sürüşünde verdiği tepkiden aks mesafesinin sağladığı stabilite ile viraj dengesine, ağırlık merkezi ve hafiflik gibi şeylere kadar pekçok detay performansı bir araya getirir.

Civic, üç yıl önce cebimdeki paramın ve bu beklentilerimin tam karşılığı idi. Alternatifi ise Kia Proceed GT ve i30 T-GDI Sport idi, ancak listelerden silinen, satıştan kaldırılan modeller oldular, bilirsiniz işte piyasayı, gerektiği kadar satmadı satılmadı bana da yar olmadılar, Türkiye deki tüketicinin çoğunluğunun ihtiyaçları ve benim ihtiyaçlarım gibi ortada bir kontrast var, şimdi burada bencilmişim gibi sözler sarfetmek istemiyorum, kibirli sözler söylemek te istemiyorum herkesten bu yüzden öncelikle af diliyorum özür diliyorum ama Türkiye deki otomobil tüketicilerinin yüzde 95 i ile tamamen zıt görüşte bir otomobil tüketicisiyim ve bu bazen beni rahatsız ediyor, fazla yakar o yüzden ikinci elini satamam diye yada spor model alıp yarış mı yapacaz sanki diye ben ve benim gibiler ile zıt görüşte olup çoğunlukta olan insanlar benim en sevdiğim modelleri asla satın almıyorlar ve bu sportif ve uçarı tipteki modeller talep azlığı arz talep meseleleri gibi sebepler ile galerilerde kısa sürede satıştan kaldırılıyor. Çok şükür Allah beni koruyor demekki maddi imkanım iyi olsa Bentley yada Aston Martin gibi yada Mercedes G classe jipleri gibi sakin ve emniyetli modeller yerine Ferrari nin hafif ve tehlike saçan modellerine gönlüm kayacak onlara gidecek ve başına bu yüzden belki bela alacak birisiyim, kaşınacak tırnak Allah vermiyor demekki bana o yüzden tırnaklarımın ulaşabileceği kadarlık gücüm ile Civic e biniyorum ama çok mutluyum. Yarış falan yaptığım yok, yakıt tüketiminden şikayetim de yok, Civic i üç dört sene içinde satmazsam değeri düşer kaygım asla yok.

Getz amatörlüğümü giderdiğim ilk otomobilimdi her yükümü taşıdı ona hiçbir zaman asla saygısızlık edemem. Hatırası çok büyüktür, hiçbir yere sığmaz o hatıralar.
Sen bildiğimiz otomobil gurmesi gibi yorumlamışsın abi kalemine klavyene sağlık ??
 
Katılım
16 Ağu 2019
Mesajlar
58
Tepki puanı
30
Konum
drejj0640
Aracınız
Civic FC5 2019
Bende 2018 te bir hevesle passat aldım 100000 de mekatronik arizasi verdi yolda kaldım. Kavramada değişecekti mekatronipgi yaptırıp sattım geçen yıl sıfır fc5 aldım. Kafam rahat fakat fiyatları görünce insanın içi urperiyor 70000 tl çok fahiş bir fiyat. Arkadaslar tamamen servis bakımlı araç yaşasa bu sorunugaranti tamamını karşılıyor mu?

Etab5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bende 2018 te bir hevesle passat aldım 100000 de mekatronik arizasi verdi yolda kaldım. Kavramada değişecekti mekatronipgi yaptırıp sattım geçen yıl sıfır fc5 aldım. Kafam rahat fakat fiyatları görünce insanın içi urperiyor 70000 tl çok fahiş bir fiyat. Arkadaslar tamamen servis bakımlı araç yaşasa bu sorunugaranti tamamını karşılıyor mu?

Etab5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Tamamen servis bakımlı ise 6 yıl garanti kapsamına girecektir (y)
 
Geri
Üst