Civic FC5 Dizelci arkadaslar buraya

niye dizel aldın diyenlere verdiğim cvp

var bi çekme karavan hayalimiz:sneaky:
Güzel cevapmış. :)
> Herkez kullandığı şartlara göre araç belirlemesi taraftarıyım. Hem işine yarayacak hemde keyifle araç süreceksiniz. Sonra oturup karşısında çay içeceksiniz. :)
> Banada dizel gitmiyor. Turbo beklemesi, kısa devir aralığı sürüş keyfimi direk bozuyor. Çok sürmez o turbo elimde kalır. :)

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Güzel cevapmış. :)
> Herkez kullandığı şartlara göre araç belirlemesi taraftarıyım. Hem işine yarayacak hemde keyifle araç süreceksiniz. Sonra oturup karşısında çay içeceksiniz. :)
> Banada dizel gitmiyor. Turbo beklemesi, kısa devir aralığı sürüş keyfimi direk bozuyor. Çok sürmez o turbo elimde kalır. :)

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Hocam ilk paragrafınıza katılıyorum o konuda çok haklısınız ama ikinci paragrafta düzeltme yapmam gereken bir yer var, oda dizel civicde turbo gecikmesi mevcut değil çünkü turbo fabrikasyon hibrit turbo var :) O yüzden ölü devir yok hatta şanzıman tam otomatik olmasına rağmen çok soft bir yazılım yüklemişler o yüzden bizim arabalarda cvt karakterli gibi çalışıyor sakin kullanımda :)
 
Arkadaşlar s.a.
Uzun yıllar o.v. fd6 kullandım. Sonra dizel manuel e geçtim. 2 sorum var.
1. Bu süreçte başlarda arabayı stop ettirdim epey böyle sarsılarak falan. O sıra debriyaj a basınca geri çalışıyor, ortalık karışıyor, geri stop ediyorum . Bu olayın bir zararı olmuş mudur?
2. Her çalıştırdığımda brake hold ve start-stop düğmelerine basıyorum alışkanlık oldu. Her duraksamada aracın stop edip sonra çalışması hem dizel motora hem aküye zararı olmuyor mu?
Şimdiden teşekkürler


SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hocam ilk paragrafınıza katılıyorum o konuda çok haklısınız ama ikinci paragrafta düzeltme yapmam gereken bir yer var, oda dizel civicde turbo gecikmesi mevcut değil çünkü turbo fabrikasyon hibrit turbo var :) O yüzden ölü devir yok hatta şanzıman tam otomatik olmasına rağmen çok soft bir yazılım yüklemişler o yüzden bizim arabalarda cvt karakterli gibi çalışıyor sakin kullanımda :)
Şu ana kadar bindiğim farklı marka dizelerde hep ortak problem olarak görmüştüm. Honda bunu aşmış ise tebrik ederim. Başaranlar için bu şıkkı eleyebiliriz. :)

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Arkadaşlar s.a.
Uzun yıllar o.v. fd6 kullandım. Sonra dizel manuel e geçtim. 2 sorum var.
1. Bu süreçte başlarda arabayı stop ettirdim epey böyle sarsılarak falan. O sıra debriyaj a basınca geri çalışıyor, ortalık karışıyor, geri stop ediyorum . Bu olayın bir zararı olmuş mudur?
2. Her çalıştırdığımda brake hold ve start-stop düğmelerine basıyorum alışkanlık oldu. Her duraksamada aracın stop edip sonra çalışması hem dizel motora hem aküye zararı olmuyor mu?
Şimdiden teşekkürler


SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Öncelikle ikinci sorudan başlayayım, start stopun faydalı olabilmesi için en 30 sn boyunca beklenmeli. Eğer sıkışık bir trafikte sürekli start stop devreye sokarsanız uzun vadede başta şarj dinamosu ve akü olmak üzere bağlantılı tüm sistemlere zarar veriyor. Ben her araca bindiğimde kapatıyorum. Bunun için çinden bir aparat aldım ürün yolda memnun kalırsam sizlere paylaşım sağlarım.
İlk sorunuza gelecek olursam modern manuellerde bahsettiğiniz sistem genelde mevcut. Vw golf manuel aracımda var onda da bu şekilde. Yani ister istemez baskı ve balatanızın ömrünü kısalmıştır ama çok sorun yaratacağını düşünmüyorum.
 
Turboyla alakalı duz bilindik turbo var zannediyordum fakat öyle değilmiş,

Honda’nın 1,6 dizel i-dtec motorunda; Common rail dizel yakıt sistemine sahip 4 silindirli motor var, motorda değişken kanatçıklı turbo beslemesi (4. Nesil Garrett turbo) bulunuyor. Turbo besleme basıncı 1, 5 bar olarak sağlanıyor ve basınçlı hava turbo şarj hava soğutma intercooler sistemi ile soğutulduktan sonra emme manifoldunda gönderiliyor. Turbo basıncı, turbo kanatçık açılarının elektronik olarak değiştirilmesi ile elektronik olarak hassas bir şekilde ayarlanıyor. Böylece turbo gecikmesi (turbo lag) en aza indirilirken, düşük-orta ve yüksek motor devirlerinde en ideal hava besleme basıncı sayesinde tork performansı geliştirilmiştir.

Honda i-dtec dizel motorda alüminyum motor bloğu ve silindir kapağı kullanılmış, motorun ağırlığı azaltılmıştır.



XT1650 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Maşallah başkan aman dikkat edin. Bugün ben de otobana çıktım biraz zorlayım dedim 170-180 de kol dayama tarafından alttan baya bi zırıltı geldi yavaşladım. Trim sesi olayı hiç yaşamamıştım yüksek hızlarda da olsa. Neden olabilir acaba?
Arkadaşlar bugün kadranda 245 i gördüm. Stok motor yazılım yok.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Maşallah başkan aman dikkat edin. Bugün ben de otobana çıktım biraz zorlayım dedim 170-180 de kol dayama tarafından alttan baya bi zırıltı geldi yavaşladım. Trim sesi olayı hiç yaşamamıştım yüksek hızlarda da olsa. Neden olabilir acaba?

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam benimde kemer tarafından çongırdama sesi geldi ama bayağa belirgindi. Serviste bakıma gidince bunları söylemek lazım.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst