Civic FC5 Dizelci arkadaslar buraya

Katılım
30 Tem 2020
Mesajlar
77
Tepki puanı
72
Konum
a
Lpg filitresi 30 tl 30 binde subap ayari diye bişey yok sadece lpg için 2 yılda bir şanzıman yağı ne alaka anlayamadım dizele virilen farkla en az 2 yıl yakıt koyar gezerim gerçi zevkler ve renkler

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Honda kullanıcıları bilinçlenirse bence dizel daha kıymetli olur. Çünkü lpgli tercih edenler dizelin masrafı fazla, alırken çok pahalı diye almadılar. Ancak lpgli alınca her bakımda lpg filtresi, her 30000 kmde bir olması lazım sibob ayarı, her 40.000 km yada 2 yılda bir cvt şanzıman yağı derken bakımı dizelle aynı hesaba geliyor. Şikayet varda honda servislerinin bakım ücretleri hep en üstlerde. Crv yeni kasa çıkarttı ama herkesin aklında eski kasa dizel otm var. Piyasası neredeyse yeni kasayla aynı. Biz arabamızı özellikle youtubeda iyi bir şekilde tanıtsak 3-4 ay sonra dizel civicler piyasada kapışılan araçlar haline gelir. Bugün terakkiye gittim ekimde gelecek eco elegance için ötv %50 yi düşmüş haliyle 250 dediler. 35-40 binlik zorunlu aksesuar paketi veriyorlar. Almasak, taktırmasak dedik, takmazsak bagaja koyarız diyorlar. O yüzden dizel civicler için güzel bir fırsat var aslında. Bunuda insanları bilinçlendirerek sağlayabiliriz.

Bence binip keyfine bakmak lazım,aracın değerini ikinci elde yükseltmek gibi bi amaca gerek yok. Uzun vade kullanıcıları için aracın fiyatı şöyle olmuş böyle olmuş sıkıntı etmezler.
Dizel civic alıcısı zaten fiyattan ziyade özelliklere bakıyor.
Mesela ben pedala basınca gitsin basmayınca ekonomik olsun diye aldım.
Ek olarak ZF şanzıman almamdaki en büyük etkendi.
Hocam ben neredeyse tüm hayatım boyunca alman araçlarına bindim. Tek hastalığımda mercedestir. İlk defa bir japon aracı satın aldım ve bende herkes gibi eco alacakken bir dost tavsiyesi ile 5 dakikada dizele döndüm ve aracımıda aynı sürede buldum. Aldığım günden bugüne 10.000 km oldu ve iyiki de almışım. Ancak bende dahil bu forumda olan her arkadaşın belli bir gelire sahip olduğunu düşünüyorum ve hiç birimiz paramızı kolay kazanmıyoruz. Hatta her dakika her saniye paramızında değeri düşüyor. Benim bu yazıyı yazmaktaki amacım aracın enflasyona karşı değerini koruyacak şeyler yapmak. Uzun vadeli kullanıcı olmak ve aracını uzun yıllar kullanabilmek çok güzel birşey ama enflasyonist ekonomilere sahip ülkelerde uzun vadede öalın değerini koruyabilmekte önemli. Şöyle bir örnek vereyim yanlış hatırlamıyorsam 2016 yılında fc5’e geçiş döneminde fb7 elegance modelleri bayiler 72-76 bandında zar zor sattılar. Şuan beğenelim beğenmeyelim yada eleştirelim düşük kmdeki hatasız olanlar 200 bin istenen bile var. Hakkıdır, hakkı değildir tartışılır ama gidişat bu yönde. 2016 yılında fb7 alanlar bugünleri belki hayal bile edemezdi :) Kimse eco elegance almaya gittiğinde 10.000 km sonra servise ne kadar bakım ücreti vereceğini bilmiyor ama o kişilere dizel dendiği zaman bakımı pahalı ne gerek var diyor. Çoğu kimse 9 ileri şanzımanı bilmiyor. O yüzden bu konularda bilinçlendirecek videolar yaparsak ben gidişatın ecolar gibi olacağını düşünüyorum.
 
Katılım
23 Tem 2020
Mesajlar
39
Tepki puanı
15
Konum
Gaziantep
Aracınız
Civic FC5 2018
Lpg filitresi 30 tl 30 binde subap ayari diye bişey yok sadece lpg için 2 yılda bir şanzıman yağı ne alaka anlayamadım dizele virilen farkla en az 2 yıl yakıt koyar gezerim gerçi zevkler ve renkler

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dizel i aynı model, aynı durumda lpg liden ortalama 20 bin tl daha ucuza aldım. Dizele fazla verilen para amorti edilene kadar şu kadar yıl bedava binerim olayı yok yani Manuel olması etkendir bu fiyat farkında tabi ama benim için dizel f/p olarak, ilk verilen satın alma bedeli olarak daha mantıklı geldi. Dediğiniz gibi zevkler, renkler..

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam ben neredeyse tüm hayatım boyunca alman araçlarına bindim. Tek hastalığımda mercedestir. İlk defa bir japon aracı satın aldım ve bende herkes gibi eco alacakken bir dost tavsiyesi ile 5 dakikada dizele döndüm ve aracımıda aynı sürede buldum. Aldığım günden bugüne 10.000 km oldu ve iyiki de almışım. Ancak bende dahil bu forumda olan her arkadaşın belli bir gelire sahip olduğunu düşünüyorum ve hiç birimiz paramızı kolay kazanmıyoruz. Hatta her dakika her saniye paramızında değeri düşüyor. Benim bu yazıyı yazmaktaki amacım aracın enflasyona karşı değerini koruyacak şeyler yapmak. Uzun vadeli kullanıcı olmak ve aracını uzun yıllar kullanabilmek çok güzel birşey ama enflasyonist ekonomilere sahip ülkelerde uzun vadede öalın değerini koruyabilmekte önemli. Şöyle bir örnek vereyim yanlış hatırlamıyorsam 2016 yılında fc5’e geçiş döneminde fb7 elegance modelleri bayiler 72-76 bandında zar zor sattılar. Şuan beğenelim beğenmeyelim yada eleştirelim düşük kmdeki hatasız olanlar 200 bin istenen bile var. Hakkıdır, hakkı değildir tartışılır ama gidişat bu yönde. 2016 yılında fb7 alanlar bugünleri belki hayal bile edemezdi :) Kimse eco elegance almaya gittiğinde 10.000 km sonra servise ne kadar bakım ücreti vereceğini bilmiyor ama o kişilere dizel dendiği zaman bakımı pahalı ne gerek var diyor. Çoğu kimse 9 ileri şanzımanı bilmiyor. O yüzden bu konularda bilinçlendirecek videolar yaparsak ben gidişatın ecolar gibi olacağını düşünüyorum.
İyi bir tanıtım yapın bakalım bana hocam. Ben dizel araç düşünüyorum yılda 25-30bin yaptığım için. Bu aracın vitess geçişleri nasıldır, performansı nasıldır, yakıtı ve konforu... Daha sonra da bakım masraflarının ortalaması nasıldır ve ne aralıktadır ağır bakımları.
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Lpg filitresi 30 tl 30 binde subap ayari diye bişey yok sadece lpg için 2 yılda bir şanzıman yağı ne alaka anlayamadım dizele virilen farkla en az 2 yıl yakıt koyar gezerim gerçi zevkler ve renkler

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Fb7 ve fd6 da subab ayarı var. Fc5 de aynı motor ufak geliştirmelerle aynı motor var. Geliştirmenin subab ayarını kapsayıp kapsamadığı konusunda net bir bilgim yok ama belli kmlerde belli harcamalar yaptırmayı sever. Bu konu servisden bir bilgi edinip bizide bilgilendirirseniz memnun olurum. Geriye kalan şeyde de zaten renkler ve zevkler olduğunu kabul ediyoruz. Ben dikiz aynasından arkaya bakmayı seviyorum :)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Fb7 ve fd6 da subab ayarı var. Fc5 de aynı motor ufak geliştirmelerle aynı motor var. Geliştirmenin subab ayarını kapsayıp kapsamadığı konusunda net bir bilgim yok ama belli kmlerde belli harcamalar yaptırmayı sever. Bu konu servisden bir bilgi edinip bizide bilgilendirirseniz memnun olurum. Geriye kalan şeyde de zaten renkler ve zevkler olduğunu kabul ediyoruz. Ben dikiz aynasından arkaya bakmayı seviyorum :)
Hocam fc5'te de aynı, subap ayarı vara ancak bozulma süresi fd6'dan sorna düzeldi. Bu ayar da genelde 40binde 250tl gibi bir rakama yetkili serviste yapılabiliyor.
120hp, 0-100 10.7sn değil mi dizel otomatikler ? Dikiz ayna sevgisi için 1.5lt turbo'lar daha uygun olabilirmiş size sanki.
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
İyi bir tanıtım yapın bakalım bana hocam. Ben dizel araç düşünüyorum yılda 25-30bin yaptığım için. Bu aracın vitess geçişleri nasıldır, performansı nasıldır, yakıtı ve konforu... Daha sonra da bakım masraflarının ortalaması nasıldır ve ne aralıktadır ağır bakımları.
Hocam vites geçişleri motor ve şanzıman yağı ısınmamışken ilk vitesler hafif sarsıntılı hissediliyor oda tam otomatiğin genel olayı. Onun dışında hissedemezsiniz geçişleri. 300 tork çok iyi ama keşke bi turbo 160 hp olsaydı :) 80.000 km de yada 4 yılda bir şanzıman yağı değişimi var. Mazot filtresi 40.000 km de bir değişiyor. Normal şartlarda 20.000 km de bir yurtdışında ama bizde eco gibi her 10.000 km de bir. Benim aracım özellikle hb, ingiliz üretimi ve type r alt yapısı olsun diye özellikle tercih ettim. Virajlarda arkamdan kimse gelemiyor :) İzmir için 10.000 bakım yaklaşık 1600 tl ama bunun içinde ön düzen balans klima temizleme ve motor temizleme dahil. Bunlar çıkarsa 1300 bandına inebiliyor. Vw grubuna göre bakımı ve kullanım maliyetleri biraz yüksek ama iyiki almışım son 2 arabam dsgydi. Her defasında şanzımana birşey olacak diye korku yaşamaktansa 30.000 kmde toplam 500-600 fazla öderim daha iyi.
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Hocam fc5'te de aynı, subap ayarı vara ancak bozulma süresi fd6'dan sorna düzeldi. Bu ayar da genelde 40binde 250tl gibi bir rakama yetkili serviste yapılabiliyor.
120hp, 0-100 10.7sn değil mi dizel otomatikler ? Dikiz ayna sevgisi için 1.5lt turbo'lar daha uygun olabilirmiş size sanki.
Hocam çok haklısın 1.5 turbo daha uygun ama 215’den sonra o sevda da bitiyor. Yolu bulduğumuz zaman dizelde 235’e kadar yolu var :)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam vites geçişleri motor ve şanzıman yağı ısınmamışken ilk vitesler hafif sarsıntılı hissediliyor oda tam otomatiğin genel olayı. Onun dışında hissedemezsiniz geçişleri. 300 tork çok iyi ama keşke bi turbo 160 hp olsaydı :) 80.000 km de yada 4 yılda bir şanzıman yağı değişimi var. Mazot filtresi 40.000 km de bir değişiyor. Normal şartlarda 20.000 km de bir yurtdışında ama bizde eco gibi her 10.000 km de bir. Benim aracım özellikle hb, ingiliz üretimi ve type r alt yapısı olsun diye özellikle tercih ettim. Virajlarda arkamdan kimse gelemiyor :) İzmir için 10.000 bakım yaklaşık 1600 tl ama bunun içinde ön düzen balans klima temizleme ve motor temizleme dahil. Bunlar çıkarsa 1300 bandına inebiliyor. Vw grubuna göre bakımı ve kullanım maliyetleri biraz yüksek ama iyiki almışım son 2 arabam dsgydi. Her defasında şanzımana birşey olacak diye korku yaşamaktansa 30.000 kmde toplam 500-600 fazla öderim daha iyi.
Hatchbackleri çok hoşuma gidiyor hocam da ben alacak olsam Sedana mecburum. Kalitesi ve tipi daha iyi bence de hb'nin. Bakım aralıkları bizim ülke "zorlu şartlar" olarak nitelendirildiği için böyle. Garantiden dolayı da servis sıkıntı. Mazot filtresi ne kadar değişiyor hocam ? 1300tl yüksek bir rakam gibi gözükse de fc5'ler genelde bu civarlarda bakım yaptırıyor malesef gördüğüm kadarıyla.

Şanzımandan ötürü bir sınırlama mevcut sanırım 1.5turbo'da. Düzüyle de öyle mi bakmak lazm. Bir kaç videoda görmüştüm adam 235'i de geçiyordu sanki dizelle.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Hocam çok haklısın 1.5 turbo daha uygun ama 215’den sonra o sevda da bitiyor. Yolu bulduğumuz zaman dizelde 235’e kadar yolu var :)
hangi yolda hızı devamlı 235 le gıdıceksin ya pist veya otobanlarda sadece anlık çıkılır o hızlara haksızmıyım?

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst