FB7 Yağ seviyesi uyarısı

Katılım
26 May 2017
Mesajlar
79
Tepki puanı
1
Konum
istanbul
Aracınız
Merhaba arkadaşlar arac fb7 2013 iki hafta önce lpg taktırdım. Şimdi motor yağ seviyesi düşük uyarısı veriyor arac. En son yağ bakımını serviste yaptırdım 4 5 bin km olmadı daha. Üzerine ilave etmek mi gerek. Honda seevisinde hangi marka kaç numara yağ kullanılıyor bilen varsa yardımcı olursa sevinirim. Farklı numara yada marka yağ ileve etsem sorun olur mu ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Benden önceki sahibi 5w30 shell helix AR-L kullanmış. Bende aynısından mi devam edeyim. Yoksa başka marka 5w30 tercih mi edeyim
Bu yağı kaliteli bir yağ ama spesifikasyon olarak Civic motoruna pek uygun değil aslında, turbolu dizel araçlara yönelik.
Normalde ACEA A5 spesifikasyonu istenir.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,753
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
10
Tepki puanı
3
Konum
samsun
Aracınız
Civic FB7 2012
Aynen yardım bekliyorum. Yag değişeli 500 km oldu daha. Şimdi de motul 5w30 a bakıyorum. Daha iyi gibi duruyor. Yorumları vs. Motul 5w30 a5/b5 mevcut. Sensörü değiştirmek masraflı gibi duruyor. İnşallah gerek kalmaz
 
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
10
Tepki puanı
3
Konum
samsun
Aracınız
Civic FB7 2012
Elinize sağlık. Bende araştırdım fkat önceki mesajlarda belirtmiştim. Önceden 5w30 vardı araçta. Bu gönderdiğiniz 0w20 yag koyuldu. Aracın hem sesi arttı hemde yag lambasi yakmaya başladı. O yüzden tekrar 5w30 a dönmek istiyorum açıkçası. Hani böyle bisey yaşamış olan varsa tecrübelerini paylaşırlarsa çok memnun olurum. Tekrar teşekkürler açıklamalar için.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bence sorunun yağ viskozitesinden kaynaklı olması zor. Çünkü o sensör yağın viskozitesini ölçen bir sensörden ziyade - yağ var mı ? yok mu ? - ona bakan bir sensör olması lazım. Sağa dönüşlerde ve rampa çıkarken de yağ bir tarafa yığılma yaptığı için bir eksiklik gözlemliyor gibi algıladım ben ilk sorununuzu okuduğumda... Seviye normalse ilginç bir durum arıza olabilir yağ sensöründe. Bunun dışında yağ seviyesine dikkat etmek lazım. Servise gitmenizde bence de fayda var garantiden yararlanmak için.

Tabi olay viskozitedense durum daha da ilginç çünkü aracın normal çalışma sıcaklığındaki viskoziteler çoğu yağın aynı gibi. Misal 0w20 yağın 100 derecedeki viskozitesi ortalama 8.5 mm²/s civarıyken, 5w30 eco nergy'nin 10.1 mm²/s. Yani akışları çok yakın.

Bunun dışında aracınızda kullanılmış olan Shell AR-L yağ oldukça kaliteli ve dizel araçlar için güzel bir yağdır. Kül oranı düşük olduğu için dpf'li araçlara iyidir ancak bize gereksizdir. Kullanılabilir mi derseniz evet kullanılabilir. AB-L'nin kalitesi biraz daha düşüktür (Viskozite endeksinin düşüklüğünden dolayı diyorum) ancak yine dizel araçlar içindir, biz de kullanabiliriz bir sakınca yok. Ben genelde lpg kullanıcılarına sülfatlanmış kül oranının ekstra yağlayıcılık özelliğinin olmasından dolayı full saps yağları önermekteyim ancak illa full saps olcak diye bir şart yok. ACEA kriterleri kül oranı düşükse c2 c3 c4 vs. veriliyor, kül oranı düşünce tbn düştüğü için de yüksek tbn istenen a3 a5 gibi kriterler sağlanamıyor diye bize yanlış gelebiliyor seçim yaparken.

Sonuç olarak üstte @Honda_Civic_ arkadaşın önerdiği her iki yağ da size daha uygundur. Alırsanız eco-lite olanı iyidir.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,753
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Bence sorunun yağ viskozitesinden kaynaklı olması zor. Çünkü o sensör yağın viskozitesini ölçen bir sensörden ziyade - yağ var mı ? yok mu ? - ona bakan bir sensör olması lazım. Sağa dönüşlerde ve rampa çıkarken de yağ bir tarafa yığılma yaptığı için bir eksiklik gözlemliyor gibi algıladım ben ilk sorununuzu okuduğumda... Seviye normalse ilginç bir durum arıza olabilir yağ sensöründe. Bunun dışında yağ seviyesine dikkat etmek lazım. Servise gitmenizde bence de fayda var garantiden yararlanmak için.

Tabi olay viskozitedense durum daha da ilginç çünkü aracın normal çalışma sıcaklığındaki viskoziteler çoğu yağın aynı gibi. Misal 0w20 yağın 100 derecedeki viskozitesi ortalama 8.5 mm²/s civarıyken, 5w30 eco nergy'nin 10.1 mm²/s. Yani akışları çok yakın.

Bunun dışında aracınızda kullanılmış olan Shell AR-L yağ oldukça kaliteli ve dizel araçlar için güzel bir yağdır. Kül oranı düşük olduğu için dpf'li araçlara iyidir ancak bize gereksizdir. Kullanılabilir mi derseniz evet kullanılabilir. AB-L'nin kalitesi biraz daha düşüktür (Viskozite endeksinin düşüklüğünden dolayı diyorum) ancak yine dizel araçlar içindir, biz de kullanabiliriz bir sakınca yok. Ben genelde lpg kullanıcılarına sülfatlanmış kül oranının ekstra yağlayıcılık özelliğinin olmasından dolayı full saps yağları önermekteyim ancak illa full saps olcak diye bir şart yok. ACEA kriterleri kül oranı düşükse c2 c3 c4 vs. veriliyor, kül oranı düşünce tbn düştüğü için de yüksek tbn istenen a3 a5 gibi kriterler sağlanamıyor diye bize yanlış gelebiliyor seçim yaparken.

Sonuç olarak üstte @Honda_Civic_ arkadaşın önerdiği her iki yağ da size daha uygundur. Alırsanız eco-lite olanı iyidir.
Kırmızı lamba yağ basınç sensörü olmalı. Sistemde belirli oranda basınç vardır. Sensör anlık basınç düşüklüğü algıladığında yanıp sönüyor olamalı. Devamlı yansa aracı kenara çekip direk stop edilmeli. Yağ değişiminden hemen sonra olduğu için bütün dikkati yağa yönlendiriyor. Başka sağlam çalışan yağ sensörü ile değişim yapılırsa net birşey ortaya çıkar. Veya direk yağ değişimi ile test edilir. Problem yağ mı yoksa sensör mü?

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Kırmızı lamba yağ basınç sensörü olmalı. Sistemde belirli oranda basınç vardır. Sensör anlık basınç düşüklüğü algıladığında yanıp sönüyor olamalı. Devamlı yansa aracı kenara çekip direk stop edilmeli. Yağ değişiminden hemen sonra olduğu için bütün dikkati yağa yönlendiriyor. Başka sağlam çalışan yağ sensörü ile değişim yapılırsa net birşey ortaya çıkar. Veya direk yağ değişimi ile test edilir. Problem yağ mı yoksa sensör mü?

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Kırmızı lambaysa durum dediğiniz gibi hocam benim dediğim şey bizim araçlarda yok herhalde.?
 
Geri
Üst