Fd6 Otomatik debriyaj kaydırma hissi ve yerinden kalkmama - Şanzıman sorunu

Katılım
26 Mar 2019
Mesajlar
22
Tepki puanı
9
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FD6 2011
Arkadaşlar merhaba. İzmirden bgn katıldım aranıza araştırırken buldum civictr yi. Araştırdım fakat tam çözüm bulamadım. Sorun şu aracım 2011 otomatik fd 6 lpgli düşük hızlarda hatta 40 km hıza kdr ara ara arabam sanki manuelmiş gibi debriyaj kaydırır gibi titreme yapıyor. Bu da beni baya tedirgin ediyor bujileri ve kabloları değişti, şanzıman yagı değişti, akü değişti. Titreme daha çok dişli kaydırıyor gibi. Daha önce başına gelen var mı? Yada çözüm önerisi olan?şimdiden teşekkür ederim

RNE-L21 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Sadece ses konusunda ; b ende ise aracı aldığımdan beri (5 sene 80binkm) R ile geri manevra sonrası salince D ye alsam bile kaput altında, dışarıdan, ufak bir tık sesi geliyor. Forumda arkadşalar ile yazıştığımız ilgili konuyu bulamadım ancak zaten bir sonuca varamamıştık. Sorun olmayan kronik bir davranış olarak kabullenmiştim.

Sizin vuruntu, şanzımanın yükte kaldığı durumlardaki gibi birşey mi acaba ?
Anlattığınızı şöyle canlandırdım ;
Araç park edildi, bir sonraki çalıştırma ve geri yönde ilk kalkış için vites P den R ye alındığından arabanın biraz sarsılması + ses oluşması.
Eğer böyle ise, park etme sonrası şanzıman sanki yükte kalmış gibi. Ben park ederken , vites N de ayak freni ile aracı tutuyorum, sonra el frenini çekiyorum, ayak frenini bırakıp yükü el frenine veriyorum. Sonra kontağı kapatıp stop ediyorum. Sonra vitesi P ye alıp arabadan ayrılıyorum. (Bu uygulamadan araç çalışırken N de bekleyen vitesi el freni sonrasında bile P ye alsam anlık da olsa aracın R ye geçmek istediğini düşünüyorum, vites kolu geçiş sırası N >> R >> P malumunuz).

Yukarıdakilerin çoğunu siz de biliyorsunuz sanırım. Benim asıl endişem yukarıdaki gibi park yapılsa bile el freni inceden kaçırıp yine yükü P konumundaki şanzımanın tutmasına mı neden oluyor acaba ?
Cevap icin tesekkur ederim hocam. Aracımı her zaman düz zemine park ederim ve park ederken de şanzımana yük bırakmamak için ayak freni ile durdugumda vitesi n pozisyonuna alip el frenini cektikten sora yükü el frenine brakıyorum öylece p pozisyonuna aliyorum. El freni tutuyor onda bir problem yok. R de bazen küt diye bir ses cikiyor diger viteslerde hafifce bir tık tık seklinde gecis sesi var.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Arkadaşlar dün aracımda 70-80 km.hız ile seyir halindeyken küt diye bir vuruntu oldu ve dip gaz yaptığımda araç vites küçültmedi. Örneğin yüksek viteste gaz verince tepkisizleşme gibi birşey oldu. Kenara çekip stop ettim tekrar çalıştırdım ve düzeldi. Bunun üzerine 500 km.yol yaptım. Geri vitesteki vuruntu da halen devam ediyor. Şanzıman sorunu bana aracı sattıracak bu gidişte. Ne yapmamız lazım. Önerileriniz nedir
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar dün aracımda 70-80 km.hız ile seyir halindeyken küt diye bir vuruntu oldu ve dip gaz yaptığımda araç vites küçültmedi. Örneğin yüksek viteste gaz verince tepkisizleşme gibi birşey oldu. Kenara çekip stop ettim tekrar çalıştırdım ve düzeldi. Bunun üzerine 500 km.yol yaptım. Geri vitesteki vuruntu da halen devam ediyor. Şanzıman sorunu bana aracı sattıracak bu gidişte. Ne yapmamız lazım. Önerileriniz nedir
Araç ilerlerken oluşan vuruntu pek hayra alamat değil hocam, şanzımandaki balatalarda veya dişlilerde bir aşınma/kırılma var gibi görünüyor, bu gibi durumlarda genelde kırılmış küçücük bir parça varsa şanzımanın içinde gezerek diğer balatalara da zarar verebilir, bence şanzımanın açılması gerekli gibi görünüyor.
Yanlış hatırlamıyorsam şanzıman yağı da uzun süre değişmemiş gibi bir durum vardı, demekki sizden önce biraz bakımsız kalıp ufak çapta bir hasar oluşmuş ve yavaş yavaş etkisi ortaya çıkıyor gibi görünüyor :(
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bence bu sorunu düzeltene kadar benzinde kullanmanızda fayda var. LPG'de kullanım da bildiğiniz gibi vites geçişlerindeki kararsızlıklara neden olup, ani vites oynamalarına sebeb verebiliyor. Daha pürüssüz bir kullanım olur. Bir honda ustasıyla sürüş yapıp bu sorunu onun da fikrini alabilirsiniz.Bir şanzıman yağı değişimi de yaptırabilirsiniz.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bence bu sorunu düzeltene kadar benzinde kullanmanızda fayda var. LPG'de kullanım da bildiğiniz gibi vites geçişlerindeki kararsızlıklara neden olup, ani vites oynamalarına sebeb verebiliyor. Daha pürüssüz bir kullanım olur. Bir honda ustasıyla sürüş yapıp bu sorunu onun da fikrini alabilirsiniz.Bir şanzıman yağı değişimi de yaptırabilirsiniz.
Hocam LPGli FD6mı sattığımda 170bini geçiyordu ve şanzıman geçiş pürüzsüzlüğü şu anki kullandığım FB7den daha iyiydi diyebilirim ama aracı alır almaz ilk işim şanzıman yağını değiştirmek olmuştu, yani bu kararsızlığın bence LPG ile pek ilişkisi yok, daha çok şanzıman içinde balatalarda/dişlilerde veya bilyalarda bir aşınma/sıyırma olduğunu düşünüyorum. Bir ihtimal vites selenoidlerinde sorun olabilir diyecektim ama sökülüp temizlendiği belirtiliyor.
@Hakan_1453 hocam şanzıman keçesinin etrafında herhangi bir terleme varmı veya şanzıman yağ seviyesinde bir azalma varmı?
 
Son düzenleme:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam LPGli FD6mı sattığımda 170bini geçiyordu ve şanzıman geçiş pürüzsüzlüğü şu anki kullandığım FB7den daha iyiydi diyebilirim ama aracı alır almaz ilk işim şanzıman yağını değiştirmek olmuştu, yani bu kararsızlığın bence LPG ile pek ilişkisi yok, daha çok şanzıman içinde balatalarda/dişlilerde veya bilyalarda bir aşınma/sıyırma olduğunu düşünüyorum. Bir ihtimal vites selenoidleri de bir ihtimal ama sökülüp temizlendiği belirtiliyor.
@Hakan_1453 hocam şanzıman keçesinin etrafında herhangi bir terleme varmı veya şanzıman yağ seviyesinde bir azalma varmı?
Benim araçta lpg ile benzin arasında vites geçişlerinde bir fark var hocam. Bu gaz kalitesi kötüleştikçe belirgin oluyor ve bu vites geçiş kararsızlığı ya da silkelemelere sebep veriyor arada. Bu sebeple aynısı Hakan hocamda da olabileceğini düşündüğümden öyle yapmasını önerdim. Eğer yoksa ne ala tabii...
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Hocam LPGli FD6mı sattığımda 170bini geçiyordu ve şanzıman geçiş pürüzsüzlüğü şu anki kullandığım FB7den daha iyiydi diyebilirim ama aracı alır almaz ilk işim şanzıman yağını değiştirmek olmuştu, yani bu kararsızlığın bence LPG ile pek ilişkisi yok, daha çok şanzıman içinde balatalarda/dişlilerde veya bilyalarda bir aşınma/sıyırma olduğunu düşünüyorum. Bir ihtimal vites selenoidleri de bir ihtimal ama sökülüp temizlendiği belirtiliyor.
@Hakan_1453 hocam şanzıman keçesinin etrafında herhangi bir terleme varmı veya şanzıman yağ seviyesinde bir azalma varmı?
Ben de lpg ile vites geçiş kararsızlığının bir bağlantısının olduğunu düşünmüyorum hocam. Lpg de ara ara gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda vuruntu oluyor. Fakat benzinde bunu hiç hissetmedim. Selenoid valflerini söküp temizlemiştim ve söktüğümde içleri ayna gibi parlıyordu en ufak bir toz tanesi bile görmemiştim. Acaba filitreden yapabilir mi diye düşünmüyor değilim. Çünkü şanzıman filtresini hiç değişmedim. Aracımla son 2-3 ay içersinde 7 bin km.ye yakın yol yaptım. Şuanda 93 bin km.de ve bu km.de honda şanzımanının ineceğini düşünmüyorum. Şanzıman etrafında hiçbir kaçak terleme vs. yok hocam.

SM-A720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,138
Çözümler
4
Tepki puanı
3,271
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Benim araçta lpg ile benzin arasında vites geçişlerinde bir fark var hocam. Bu gaz kalitesi kötüleştikçe belirgin oluyor ve bu vites geçiş kararsızlığı ya da silkelemelere sebep veriyor arada. Bu sebeple aynısı Hakan hocamda da olabileceğini düşündüğümden öyle yapmasını önerdim. Eğer yoksa ne ala tabii...
Lpg de yakıt kalitesi düşünce vuruntular çoğalıyor. Gözleminiz doğru fakat benim dediğim husus biraz farkli hocam. Araçla 70 km. hızla giderken dipgaz yapıldığında normalde vites küçültüp ileri atılması gerekirken ki her zaman böyle olurdu. O gün bu şekilde olmadı sanki araç yüksek viteste takılı kalmış ve devirlenmiyor gibi olmuştu.

SM-A720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst