Sadece ses konusunda ; b ende ise aracı aldığımdan beri (5 sene 80binkm) R ile geri manevra sonrası salince D ye alsam bile kaput altında, dışarıdan, ufak bir tık sesi geliyor. Forumda arkadşalar ile yazıştığımız ilgili konuyu bulamadım ancak zaten bir sonuca varamamıştık. Sorun olmayan kronik bir davranış olarak kabullenmiştim.
Sizin vuruntu, şanzımanın yükte kaldığı durumlardaki gibi birşey mi acaba ?
Anlattığınızı şöyle canlandırdım ;
Araç park edildi, bir sonraki çalıştırma ve geri yönde ilk kalkış için vites P den R ye alındığından arabanın biraz sarsılması + ses oluşması.
Eğer böyle ise, park etme sonrası şanzıman sanki yükte kalmış gibi. Ben park ederken , vites N de ayak freni ile aracı tutuyorum, sonra el frenini çekiyorum, ayak frenini bırakıp yükü el frenine veriyorum. Sonra kontağı kapatıp stop ediyorum. Sonra vitesi P ye alıp arabadan ayrılıyorum. (Bu uygulamadan araç çalışırken N de bekleyen vitesi el freni sonrasında bile P ye alsam anlık da olsa aracın R ye geçmek istediğini düşünüyorum, vites kolu geçiş sırası N >> R >> P malumunuz).
Yukarıdakilerin çoğunu siz de biliyorsunuz sanırım. Benim asıl endişem yukarıdaki gibi park yapılsa bile el freni inceden kaçırıp yine yükü P konumundaki şanzımanın tutmasına mı neden oluyor acaba ?