Fd6 Otomatik debriyaj kaydırma hissi ve yerinden kalkmama - Şanzıman sorunu

Katılım
26 Mar 2019
Mesajlar
22
Tepki puanı
9
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FD6 2011
Arkadaşlar merhaba. İzmirden bgn katıldım aranıza araştırırken buldum civictr yi. Araştırdım fakat tam çözüm bulamadım. Sorun şu aracım 2011 otomatik fd 6 lpgli düşük hızlarda hatta 40 km hıza kdr ara ara arabam sanki manuelmiş gibi debriyaj kaydırır gibi titreme yapıyor. Bu da beni baya tedirgin ediyor bujileri ve kabloları değişti, şanzıman yagı değişti, akü değişti. Titreme daha çok dişli kaydırıyor gibi. Daha önce başına gelen var mı? Yada çözüm önerisi olan?şimdiden teşekkür ederim

RNE-L21 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Benim araçta lpg ile benzin arasında vites geçişlerinde bir fark var hocam. Bu gaz kalitesi kötüleştikçe belirgin oluyor ve bu vites geçiş kararsızlığı ya da silkelemelere sebep veriyor arada. Bu sebeple aynısı Hakan hocamda da olabileceğini düşündüğümden öyle yapmasını önerdim. Eğer yoksa ne ala tabii...
Hocam FD6nın kalibrasyonu FB7ye göre daha geleneksel, mesela uzun süre kullandığım hafif yokuşlu bir yolda eski FD6m ile ayağımı gazdan çektiğimde araç vites büyütmezken yani aynı viteste kalırken, FB7de aynı yerde aynı durumda hemen vites yükseltiyordu. Kısacası FB7nin kalibrasyonu daha ekonomik olsun diye FD6dan daha düşük devirlerde vites atmaya ve ilk fırsatta vites büyütmeye göre ayarlanmış, ancak bu düşük devirlerdeki vites büyütme durumunda LPGde biraz güç düşüklüğü oluştuğu için vites geçişlerinde maalesef hafif titreşimler oluşuyor, FD6da ise bunu pek yaşamamıştım.
Müsait olduğunuzda tanıdıklarınızda temiz bir FD6 var ise mutlaka test etmenizi tavsiye ederim :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Lpg de yakıt kalitesi düşünce vuruntular çoğalıyor. Gözleminiz doğru fakat benim dediğim husus biraz farkli hocam. Araçla 70 km. hızla giderken dipgaz yapıldığında normalde vites küçültüp ileri atılması gerekirken ki her zaman böyle olurdu. O gün bu şekilde olmadı sanki araç yüksek viteste takılı kalmış ve devirlenmiyor gibi olmuştu.

SM-A720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam yağ seviyesini ne durumda, herhangi bir eksiklik varmı diye kontrol ettiniz mi?
Şu mesajda da vites dişlileri arasındaki balataların sıyırmasından bahsediyor,
 
Son düzenleme:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Yağ ve filtre değişimi denenebilir bence ancak bu yazdığınız sorun %100 vitesle mi alakalı yoksa buji ya da boğaz kelebeği vb. ihtimalleri de var mı acaba ?
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,129
Çözümler
4
Tepki puanı
3,258
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Yağ ve filtre değişimi denenebilir bence ancak bu yazdığınız sorun %100 vitesle mi alakalı yoksa buji ya da boğaz kelebeği vb. ihtimalleri de var mı acaba ?
Şanzıman yağ değişimi 10 bin km. önce yapıldı.süre olarak yaklasık 1.5 sene oldu hocam. Bujileri de hemen hemen ayni zamanda yetkili servisten alarak degismistim. Bogaz kelebegini de sökerek temizledim kalibrasyonunu da özel serviste yaptirmistim. Lpg ve lpg kesici filtre en son hatirladigim kadariyla 15 bin km. önce degisti. Tıkanıklık vs.olmus olabilir mi o anlık. İlk olarak sanziman filtresini degismeyi deneyecegim. Ucuzdan pahaliya dogru bakalim ne olacak :)

SM-A720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst