Motor İkaz Işığının Yanması

Katılım
23 Haz 2017
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Merhaba,

2010 model Honda Civic aracımı 6 ay önce aldım.

Muayenesi yaklaşmıştı ve yaklaşık 2 ay sonra (8. ayda) muayeneye götürdüm. Aracın altında ki LPG borularının yeri yüzünden muayeneden geçmedi.

Daha sonra LPG ustasına götürdüm ve alttaki LPG borularını ters tarafa taşıttım.

1 gün sonra motor ikaz ışığı yandı ve LPG ustasına tekrar götürdüm. Hata koduna baktılar ve bizim yaptığımız işlemden değil deyip sildiler ve tekrar yaparsa bakmak gerek dediler.

Yaklaşık 3 ay herhangi bişey yoktu. Geçen ay ışık yandı ve satın aldığım test aparatı ile hata koduna ben baktım.

Hata Olarak "Catalyst system efficiency below threshold (Bank 1)" yani "Katalizör sistemi verimliliği eşiğin altında" hatası olduğunu gördüm ve sildim.

Geçen hafta tekrar yandı ve Cumartesi günü hatayı tekrar sildim.

Sildikten 5 gün sonra tekrar yanmaya başladı ve hata aynı.

Acaba Katalizör kaynaklı mı yoksa LPG sistemi kaynaklı mı?

Başından böyle bir olay geçmiş arkadaş yardımcı olursa sevinirim.
 
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
12
Tepki puanı
2
Konum
zonguldak
Aracınız
Her gaz taktıranda olmaz. Ustadan ustaya fark eder. İkaz lambasının yanması bildiğim kadarıyla zarar vermez. Gaz aylarından sonra sönmeye biliyor. Montaj kısmıyla da alakalı olabiliyormuş.

RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,688
Çözümler
6
Tepki puanı
8,748
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Gaz bağlanınca genelde yanıyomu yanınca ne gibi sorunlar çıkıyo
Lpgde arıza lambası yanmamalı! Zengin veya fakir gösterir. Zengin ise cepten gider. Fakir ise performans düşer. Fazla ısı açığa çıkar. Motor verimli çalışamaz.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
29 Ocak 2016
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Konum
İzmir
Aracınız
Arkadaşlar merhaba hayırlı akşamlar, çözümü bulduk hayırlısıyla, çamkıran Honda servis katalizör arızalı deyip 8.500 tl fiyat istedi , iyiki uyuz olup dışarıda yıllardır tanıdığım bir ustaya gidip akıl aldım, önce katalizör temizliği yaptılar ve katalizör de hiçbir arıza bulamadılar, sonra aracı benzine alıp 500 km yol yaptık , p0420 hatası ile lamba yanmadı, demekki neymiş katalizör sağlam, sonra Brc den bir ustaya aracı götürüp lpg ayarları (sadece kalibrasyon değil) yol ayarı vs tüm ayarlar yapıldı ve ışık artık yanmıyor , yanmaması normal çünkü katalizör ün 50 bin km de bozulması imkansızmış, bu arada kötü yakıt safsatasıda hikaye çünkü yakıt sürekli shellden alınmıştı , ben çözümü bu şekilde buldum , sizlere Önerim iyi bir usta bulun, sonra iyi bir lpg mühendisi bulunca çözüme ulaşacağınızı ümit ediyorum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

2011 fd6 civic var Benimde katalizörün sorunlu olduğunu söylediler zavolli takılı araçta... şu ustanın telini iletebilir misin acaba?
 
Geri
Üst