dün servise 10 bin bakımına gittim. beklerken oradaki araçlara bakındım biraz. bizim arabaların ful paketlerinde arabanın altına eğilip bakınca gördüm: komple keçe kaplama var. boş ve orta paketlerde yok.
ful paket civiclere binenler yorum yapabilir mi ? hafif çakıllı yollardan geçerken alttan çat çut diye tabana taş çarpma sesleri geliyor mu benim orta paketteki gibi?
Sizinki hangi kasa bilemiyorum ama ben de basima gelen bir olayi anlatayim. Yil 2017 idi ve bir arkadasimin akrabasinin arabasina binmistik. Paketini bilemiyorum ama tuplu olan FC5 bir Civic’ti araci. Sehiricinde 80-90km/s hizlarda giderken bile aracin icinde sohbet etmekte zorlanmistik. Tabi gittigimiz asfaltin yapisiyla da cok ilgiliydi konu ama cok rahatsiz olmustum. Bir de o yillarda aracim 2017 520i G30 idi. Yani sinifinin E serisi Mercedes dahil en sessiz araciydi. Dolayisiyla kim olsa rahatsiz olurdu ayri mesele ama icimden boyle araba mi olur demistim.
Bunlari size ozel degil genele yaziyorum hocam sakin yanlis anlasilmasin.
Uzatmayayim, aradan yillar gecti ve hic aklimda yokken ben de 2020 model sport plus bir civic aldim. Benim icin en mantikli arac bu gorunuyordu kagit ustunde ama o olaydan beri hic Civic binmemistim ve en buyuk kaygim da kabinde gurultu cekmekti. Araci da uzaktan yani Vavacars’dan aldigim icin bunu hic deneme sansim da olmadi. Tatilden donup arabayi kullaninca hosuma gitti. Kabin gurultusu bekledigimin altindaydi. Buna biraz sasirmistim ama simdi yaklasik 1.5 aylik gozlemim su:
1. Civic’e 2021 bir Passat’tan gectim. Yani 520i kadar sessiz bir arac degil Passat.
2. Asfalta gore yol sesi cok degisiyor ve hiz 100km/s ustune cikmadikca gurultu cok rahatsiz da etmiyor.
3. Etkisinin dusuk oldugunu dusunsem de bu modelde birazcik da olsa yalitim daha fazla sanyorum.
4. Yol sesi ozellikle puturlu yapidaki otobanda fazla ve ozellikle 200km/s ve uzerinde cok rahatsiz ediyor. Oyle ki ozellikle 230-240km/s hizlara gelince guvensiz hissettiriyor. Bu nedenle ustune cikmak istemiyorum. Kiytirik Passat bile daha guven veriyor sessizligiyle.
Yalniz altini cizmek istiyorum. Cogunuzun farketmedigi seyin lastik oldugunu dusunuyorum. Daha dogrusu zaten yalitim zayif, lastiğin seslisi olsa ne olmasa ne diye dsundugunuzu tahmin ediyorum. Bu arabalar ozellikle on taraftaki davlumbaz sebebiyle lastik araciligiyla yol sesi aliyor. Gurultulu lastikler ile sessiz modeller cok farkediyor. Bridgestone, ucuz markalarin cogu ya da Conti PC6 (su an bende bu var) cok ses iletiyor. Sessiz lastiklerle bu sorun oldukca azalir (uzerinde gelen Michelin Primacy 3 gibi). Mesela conti WinterContact’in son modeli TS870P simdiye kadar gordugum en sessiz lastiklerden biri, ustelik bir kis lastigi olmasina ragmen. Son on yilda belki 15 takimdan fazla lastik degismisimdir. Bu nedenle cok rahat kiyaslayabiliyorum guvenin bana.
Bir de su konu var. Davlumbazlar sert plastik ve darbe emici ozellige sahip hamur degiller. Davlumbazun icine carpan micir vs sesini davlumbazin disina mat kaplamakla engelleyemezsiniz. Hatta yaptigini yazan arkadaslar da kusura bakmasinlar da sadece birazcik daha az rahatsiz edici hale getirebilirler.
Bunu amacladiginiz kadar azaltmanin iki yolu var. Birincisi davlumbazin ic kismina yeterli miktarda yogunluga sahip, darbe emici yapida bir madde kaplamak ve disina da odacikli yalitim yapmaktir. Odacikli yalitim demek arada hava bosluklari bulunan katmanlar demek. Yoksa ustuste yapistirilan katmanlar da yeterli yalitimi saglamaz. Kalinlik eger arada bosluklar varsa anlamlidir. Baska caresi yok. Diger turlu %10-15 fayda saglamak isinizi cozuyorsa ne ala. Oyle kapi icine metal rezonansini azaltmak icin uygulanan agirlik saglayici kaplamalarla gurultuyu azaltamazsiniz.
Uzun uzun yazdim cunku cok rahatsizligim artarsa ugrasir yaparim ama henuz dusunmuyorum.
<> 2020 Honda Civic Sport+ Man.