Evet değerli arkadaşlar başlıkta belirttiğim ve aracımda sadece sessiz ortamlarda kapalı garaj vs gibi ortamlarda dinleme yaptığımda duymaya başladığım videolarda belirgin olarak duyulan tırr tırrr sesinin sanırım kaynağını bulduk. Bu gün Honda dan çok iyi anlayan bir arkadaşımla iş amaçlı seyahatim oldu. Yolculuk sonunda tekrar aracımı kapalı garaja park ederken sorun aklıma geldi ve arkadaşıma anlattım. Beraber motoru ısınmış aracıma gaz ver bırak yapınca 2 bin devirdeki mevcut sesi duydu ve direk olarak bu ses HPFP diye adlandırılıyor sanırım yüksek basınçlı yakıt pompasından geldiğini söyledi. Bu sesin Hondalarda çokça bulunduğunu bir çok kullanıcının aracı bu kadar sessiz ortamda dinleme yapmadığından duyamadığını anlattı. Ses ilerde epey kötüleşince daha belirgin hale gelince her ortamda duyulmaya başlandığını ve sorunun kaynağının araştırmaya başlandığından bahsetti. Mevcut sorun şöyleki herhangi bir arıza ışığım yanmıyor, geç çalışmama durumum yok, performansta düşme yok bu belirtilerin hiç biri yok fakat arkadaşımın dediğine yakıt pompası içinde dönen bir parçanın olduğu bunun ses yaptığından bahsetti.fakat bendeki tır sesinin muhtemel sorundan kaynaklı düşük basınç ile motora giden yakıt hortumları üzerinde vibrasyona neden olduğu ve mevcut sesin olabileceğini söyledi. Bunun sorun olup olmadığını sorduğumda öncelikle aracı cihaza bağlamam gerektiği hata kodu olup olmadığına bakılması gerektiğini yoksa eğer sisteme giden yakıt hortumlarının bağlantı noktalarının kontrol ettirmemi önerdi zira sesin kaynağı titreşim bundan olur dedi. Hatta kontrol esnasında gaz ver bırak yaparken hortumları sabitlemeye çalıştı ses bir ara gitti gibi oldu fakat tekrar geldi

. Yetkili serviste arkadaşım olan ustamı hemen aradım bu durumu ve tespiti anlatınca klasik cevabı aldım HEPSİNDE VAR NORMAL. Bu durumu yabancı forumlarda araştırınca arkadaşımın tamda anlattığına benzer bir kaç video buldum bağlantılarını paylaşıyorum. Ayrıca bundan sonra ne yapmam gerektiği noktasında önerilerinize açığım.