Civic FE1 Yatak sesi mi?

Katılım
29 Şub 2024
Mesajlar
284
Tepki puanı
80
Konum
Yozgat
Ad Soyad
Ahmet Ayhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FB7 2012
Değerli arkadaşlar 182 HP fe kullanıcısıyım. Paylaşacağım videonun benzerini forumda farklı başlıkla Trim sesi mi şekli 2000 bin devirde gelen ses şeklinde paylaşmıştım fakat tekrar gündeme getirmek istiyorum. Mevcut sesin çözümünü bulamadık malesef yetkili servis hepsinde var deyip geçiyor. Benim asıl canımı sıkan mevcut sesin sadece araç ısınınca yapması. Sessiz ortamda duyulan bir ses motor bölümünden dinleme yaptım sesi ordan alamadım ama yinede beni bu ses yatak sesi mi acaba diye korkutuyor. Forumda ki özellikle Fc5 konulu yazışmaları okudum fakat sesin tam bir tarifi olmadığı için anlayamadım. Yabancı sayfalara ve videolara baktım genelde motor ısınınca ve 2 bin devir civarında duyulan bir ses olması nedeniyle canım sıkılıyor. Fikrinizi duymak istiyorum. Yine umuyorum Trim sesi olmasını fakat yer tespiti olmadığı için kafam takılıyor
 
Hocam bu tespiti nasıl yaptınız attığım videolardan mı kulağınıza geldi bilmiyorum ama daha önce fd6 fb7 Fc5 araçlarım oldu fb7 de gergi kütüğü ve v kayışı kısaca o bölgeden ses sorunu yaşadım fakat bu sesler araç d konumda kavrama esnasında araç ivmelenirken gelen takırtı şeklinde duyulan ve çoğunlukla motor soğuk iken duyulan seslerdi. Bende ki ses enteresan şekilde motor ısınınca ve rölantide duyuluyor aracımı sessiz ortamda kullanımda ivmelenirken ve sürüş esnasında ara hızlanmalarda yaptığım denemeler neticesinde duyulmuyor yine ayrıca ses sürücü önü gösterge civarından duyuluyor bahsettiğiniz bilyaların olduğu bölge aracın yolcu tarafında.
O sesi verebilecek başka ses yokki rulman sesi o yani sence başka ne olabilir
 
O sesi verebilecek başka ses yokki rulman sesi o yani sence başka ne olabilir
Haklısınız hocam akla o bölge geliyor fakat dediğim durumlarda sesin olmaması ayrıca motor dinlemesi yaparkende sesin yine o bölgeden duyamamak bu ihtimali ortadan kaldırıyor aklıma artık bi yerde gevşek bir vida kelepçe vb bişeyin olabileceği aklıma geliyor. Takip ediyorum bulduğum esnada bilgilendirme yapacağım
 
Evet değerli arkadaşlar başlıkta belirttiğim ve aracımda sadece sessiz ortamlarda kapalı garaj vs gibi ortamlarda dinleme yaptığımda duymaya başladığım videolarda belirgin olarak duyulan tırr tırrr sesinin sanırım kaynağını bulduk. Bu gün Honda dan çok iyi anlayan bir arkadaşımla iş amaçlı seyahatim oldu. Yolculuk sonunda tekrar aracımı kapalı garaja park ederken sorun aklıma geldi ve arkadaşıma anlattım. Beraber motoru ısınmış aracıma gaz ver bırak yapınca 2 bin devirdeki mevcut sesi duydu ve direk olarak bu ses HPFP diye adlandırılıyor sanırım yüksek basınçlı yakıt pompasından geldiğini söyledi. Bu sesin Hondalarda çokça bulunduğunu bir çok kullanıcının aracı bu kadar sessiz ortamda dinleme yapmadığından duyamadığını anlattı. Ses ilerde epey kötüleşince daha belirgin hale gelince her ortamda duyulmaya başlandığını ve sorunun kaynağının araştırmaya başlandığından bahsetti. Mevcut sorun şöyleki herhangi bir arıza ışığım yanmıyor, geç çalışmama durumum yok, performansta düşme yok bu belirtilerin hiç biri yok fakat arkadaşımın dediğine yakıt pompası içinde dönen bir parçanın olduğu bunun ses yaptığından bahsetti.fakat bendeki tır sesinin muhtemel sorundan kaynaklı düşük basınç ile motora giden yakıt hortumları üzerinde vibrasyona neden olduğu ve mevcut sesin olabileceğini söyledi. Bunun sorun olup olmadığını sorduğumda öncelikle aracı cihaza bağlamam gerektiği hata kodu olup olmadığına bakılması gerektiğini yoksa eğer sisteme giden yakıt hortumlarının bağlantı noktalarının kontrol ettirmemi önerdi zira sesin kaynağı titreşim bundan olur dedi. Hatta kontrol esnasında gaz ver bırak yaparken hortumları sabitlemeye çalıştı ses bir ara gitti gibi oldu fakat tekrar geldi😥. Yetkili serviste arkadaşım olan ustamı hemen aradım bu durumu ve tespiti anlatınca klasik cevabı aldım HEPSİNDE VAR NORMAL. Bu durumu yabancı forumlarda araştırınca arkadaşımın tamda anlattığına benzer bir kaç video buldum bağlantılarını paylaşıyorum. Ayrıca bundan sonra ne yapmam gerektiği noktasında önerilerinize açığım.
 
Evet değerli arkadaşlar başlıkta belirttiğim ve aracımda sadece sessiz ortamlarda kapalı garaj vs gibi ortamlarda dinleme yaptığımda duymaya başladığım videolarda belirgin olarak duyulan tırr tırrr sesinin sanırım kaynağını bulduk. Bu gün Honda dan çok iyi anlayan bir arkadaşımla iş amaçlı seyahatim oldu. Yolculuk sonunda tekrar aracımı kapalı garaja park ederken sorun aklıma geldi ve arkadaşıma anlattım. Beraber motoru ısınmış aracıma gaz ver bırak yapınca 2 bin devirdeki mevcut sesi duydu ve direk olarak bu ses HPFP diye adlandırılıyor sanırım yüksek basınçlı yakıt pompasından geldiğini söyledi. Bu sesin Hondalarda çokça bulunduğunu bir çok kullanıcının aracı bu kadar sessiz ortamda dinleme yapmadığından duyamadığını anlattı. Ses ilerde epey kötüleşince daha belirgin hale gelince her ortamda duyulmaya başlandığını ve sorunun kaynağının araştırmaya başlandığından bahsetti. Mevcut sorun şöyleki herhangi bir arıza ışığım yanmıyor, geç çalışmama durumum yok, performansta düşme yok bu belirtilerin hiç biri yok fakat arkadaşımın dediğine yakıt pompası içinde dönen bir parçanın olduğu bunun ses yaptığından bahsetti.fakat bendeki tır sesinin muhtemel sorundan kaynaklı düşük basınç ile motora giden yakıt hortumları üzerinde vibrasyona neden olduğu ve mevcut sesin olabileceğini söyledi. Bunun sorun olup olmadığını sorduğumda öncelikle aracı cihaza bağlamam gerektiği hata kodu olup olmadığına bakılması gerektiğini yoksa eğer sisteme giden yakıt hortumlarının bağlantı noktalarının kontrol ettirmemi önerdi zira sesin kaynağı titreşim bundan olur dedi. Hatta kontrol esnasında gaz ver bırak yaparken hortumları sabitlemeye çalıştı ses bir ara gitti gibi oldu fakat tekrar geldi😥. Yetkili serviste arkadaşım olan ustamı hemen aradım bu durumu ve tespiti anlatınca klasik cevabı aldım HEPSİNDE VAR NORMAL. Bu durumu yabancı forumlarda araştırınca arkadaşımın tamda anlattığına benzer bir kaç video buldum bağlantılarını paylaşıyorum. Ayrıca bundan sonra ne yapmam gerektiği noktasında önerilerinize açığım.

Hocam o sesin asla HPFP olduğunu düşünmüyorum zaten HPFP sesi bir arızada değildir yapılacak birşeyide yoktur, HPFP dediğiniz High pressure fuel pump ve direkt enjeksiyonlu araçlara özgü bir sistemdir:

1) Direkt enjeksiyon doğası gereği sesli çalışır
2) buna ek olarak yüksek basınçla çalışan yakıt pompasıda sesli çalışır (HPFP)

özetle ortaya 90lar araçlarına kıyasla çok daha sesli çalışan bir motor çıkar ama bu ses daha çok araç park halinde ve 700-2000rpmler arası ve devirle orantılı çıkan bir sestir dahası arızada değildir.

sizdeki ses bambaşka bir ses ve haklısınız rahatça videoda duyulabiliyor,fark edilebiliyor tek sorun internet üzerinden bilmek çok zor keşke araç başında olabilsek size eşlik edip.

farklı bir servisi deneseniz? açıkcası benim tahminim basit bir trim yada hortum vb parçanın sürtme sesi olduğundan yana ama bunu en iyi servis çözer.
başka ilde servis opsiyon değil ise yakınınızda iyi bir yan sanayi hizmeti veren servis varmı gitseniz?
 
Hocam o sesin asla HPFP olduğunu düşünmüyorum zaten HPFP sesi bir arızada değildir yapılacak birşeyide yoktur, HPFP dediğiniz High pressure fuel pump ve direkt enjeksiyonlu araçlara özgü bir sistemdir:

1) Direkt enjeksiyon doğası gereği sesli çalışır
2) buna ek olarak yüksek basınçla çalışan yakıt pompasıda sesli çalışır (HPFP)

özetle ortaya 90lar araçlarına kıyasla çok daha sesli çalışan bir motor çıkar ama bu ses daha çok araç park halinde ve 700-2000rpmler arası ve devirle orantılı çıkan bir sestir dahası arızada değildir.

sizdeki ses bambaşka bir ses ve haklısınız rahatça videoda duyulabiliyor,fark edilebiliyor tek sorun internet üzerinden bilmek çok zor keşke araç başında olabilsek size eşlik edip.

farklı bir servisi deneseniz? açıkcası benim tahminim basit bir trim yada hortum vb parçanın sürtme sesi olduğundan yana ama bunu en iyi servis çözer.
başka ilde servis opsiyon değil ise yakınınızda iyi bir yan sanayi hizmeti veren servis varmı gitseniz?
Hocam dediğiniz gibi iki farklı servise gittim ikiside normal hepsinde var denildi. Ama gerçek olan bişey var ki oda sesin varoluşu. Normal kullanımda sanırım motor gürültüsünden vs duyulmuyor açık havada gaz ver bırak yapınca dahi duyulmuyor. Sadece sıcak motorda camlar kapalı çok sessiz ortamda duyuluyor. Motoru çalışır şekilde çok kez dinledim evet dediğiniz HPFP olduğu yeri yakınen dinledim kendine has bir sesi mevcut tırr tır sesini oradan duymadım ama pompanın yakıt hortumları üzerinde yaptığı titreşim bu sesi duymama sebep olabilir diye düşünüyorum. Hatta yabancı bir ustanın buna benzer bir çözüm videosunu paylaştım orada da yakıt hortumlarının vibrasyona ve titreşime neden olduğu görüşmekte. Bende aracımda o bölgede hortumların sabitleme klipslerinden gelebileğini düşünmeye başladım. Şuan kaç aydır bu sesle uğraşıyorum normal yada değil inanının bilmiyorum. Sizin bunu test etme imkanınız var mı aynı araca sahipseniz tam sıcaklığına ulaşmış yol sonrası motor sessiz ortamda hafif hafif gaz verildiğinde net şekilde duyuluyor. Bu ses beni aracı sattırmaya kadar gidecek malesef. Bahsettiğim sabitleme klipsilerini ek olarak ekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1282.jpeg
    IMG_1282.jpeg
    226.3 KB · Görüntüleme: 4
Hocam dediğiniz gibi iki farklı servise gittim ikiside normal hepsinde var denildi. Ama gerçek olan bişey var ki oda sesin varoluşu. Normal kullanımda sanırım motor gürültüsünden vs duyulmuyor açık havada gaz ver bırak yapınca dahi duyulmuyor. Sadece sıcak motorda camlar kapalı çok sessiz ortamda duyuluyor. Motoru çalışır şekilde çok kez dinledim evet dediğiniz HPFP olduğu yeri yakınen dinledim kendine has bir sesi mevcut tırr tır sesini oradan duymadım ama pompanın yakıt hortumları üzerinde yaptığı titreşim bu sesi duymama sebep olabilir diye düşünüyorum. Hatta yabancı bir ustanın buna benzer bir çözüm videosunu paylaştım orada da yakıt hortumlarının vibrasyona ve titreşime neden olduğu görüşmekte. Bende aracımda o bölgede hortumların sabitleme klipslerinden gelebileğini düşünmeye başladım. Şuan kaç aydır bu sesle uğraşıyorum normal yada değil inanının bilmiyorum. Sizin bunu test etme imkanınız var mı aynı araca sahipseniz tam sıcaklığına ulaşmış yol sonrası motor sessiz ortamda hafif hafif gaz verildiğinde net şekilde duyuluyor. Bu ses beni aracı sattırmaya kadar gidecek malesef. Bahsettiğim sabitleme klipsilerini ek olarak ekliyorum.

sizdeki ses acaba aşağıdaki ses olabilirmi? eğer benziyor ise bu ses benim sahip olduğum 4 FE civiciğin tamamında vardı kimisi az kimisi orta şiddetde ses yapıyordu ama tamamı yapıyordu.

sökmesi vs oldukça zahmetli buraya gelmek için ama ben söktürtüp o sesi 1 aracımda gidermiştim diğerlerinde uğraşmadım çünkü çokta abartı bir durum değildi benim için ve cidden sökülen okadar çok parça vardıki yazık dedim hem araca hem ustalara:

 
sizdeki ses acaba aşağıdaki ses olabilirmi? eğer benziyor ise bu ses benim sahip olduğum 4 FE civiciğin tamamında vardı kimisi az kimisi orta şiddetde ses yapıyordu ama tamamı yapıyordu.

sökmesi vs oldukça zahmetli buraya gelmek için ama ben söktürtüp o sesi 1 aracımda gidermiştim diğerlerinde uğraşmadım çünkü çokta abartı bir durum değildi benim için ve cidden sökülen okadar çok parça vardıki yazık dedim hem araca hem ustalara:

Hocam bu ve buna benzer çok video çok izledim. Video duyulan ses net olarak tiz Trim sesi. Bende ki daha ziyade sürücü mahalli ön kısmı ön cama doğru geliyor gibi. Motor bölümü dinlemesi yaptığım gibi 2 bin devir aralığında sesin duyulduğu esnada iç mekan dinlemeside yaptım fakat bir çok kullanıcının şikayetçi olduğu multimedia ekranı üst alt bölümü veya direksiyon alt tarafı bağlantı bölmelerinden gelmediğini anladım. Genel içeride yayılan tizden ziyade tır tır gibi devirle artan bir ses. İnanılmaz şekilde canım sıkkın bu duruma ilk soğuk çalıştırmada kesinlikle yok sadece tam motor ısısına ulaşınca geliyor.
 
Hocam bu ve buna benzer çok video çok izledim. Video duyulan ses net olarak tiz Trim sesi. Bende ki daha ziyade sürücü mahalli ön kısmı ön cama doğru geliyor gibi. Motor bölümü dinlemesi yaptığım gibi 2 bin devir aralığında sesin duyulduğu esnada iç mekan dinlemeside yaptım fakat bir çok kullanıcının şikayetçi olduğu multimedia ekranı üst alt bölümü veya direksiyon alt tarafı bağlantı bölmelerinden gelmediğini anladım. Genel içeride yayılan tizden ziyade tır tır gibi devirle artan bir ses. İnanılmaz şekilde canım sıkkın bu duruma ilk soğuk çalıştırmada kesinlikle yok sadece tam motor ısısına ulaşınca geliyor.

açıkcası motor veya genel anlamda mekanik bir sorun olacağını düşünmüyorum, valf ayarı,turbı arızası,hortum kaçağı, ateşleme sorunu aklınıza 1001 hangi sorun varsa hepsi sorunu devir artıkça sadece dahada belirginleştirir sorun dahada artar.
atıyorum turboda üfleme varsa 2000rpmde 2 birimse sorun 4bin devirde 4 birim olur vb ama sizdeki belli bir devirde çok daha keskin ve o devirin altında üstünde kayboluyor ise genelde ya bir parça bir başka parçaya değiyor yada trim sesi.

aracın A sütünü,kemer mekanizması,multimedia ve dediğim teyp sesleri alışagelmiş klişe ses kaynakları aracı 2bin devire çıkardığınızda eliniz ile multimedia yada a sütününa eliniz ile baskı yapınca ses gidiyormu bir bakın bence:

 
açıkcası motor veya genel anlamda mekanik bir sorun olacağını düşünmüyorum, valf ayarı,turbı arızası,hortum kaçağı, ateşleme sorunu aklınıza 1001 hangi sorun varsa hepsi sorunu devir artıkça sadece dahada belirginleştirir sorun dahada artar.
atıyorum turboda üfleme varsa 2000rpmde 2 birimse sorun 4bin devirde 4 birim olur vb ama sizdeki belli bir devirde çok daha keskin ve o devirin altında üstünde kayboluyor ise genelde ya bir parça bir başka parçaya değiyor yada trim sesi.

aracın A sütünü,kemer mekanizması,multimedia ve dediğim teyp sesleri alışagelmiş klişe ses kaynakları aracı 2bin devire çıkardığınızda eliniz ile multimedia yada a sütününa eliniz ile baskı yapınca ses gidiyormu bir bakın bence:

Hocam cevaplarınız için çok teşekkür ederim bu gün öğleyin tekrar aracımla kısa yolculuk sonrası dinleme yaptığımda mevcut sesi tekrar duydum malesef. O esnada motor bölümünden ayrıca daha önce duymadığım arı vızıltısını andıran ara ara kesilip tekrar duyulan dijital bir sesinde geldiğini fark ettim. Yakın dinleme yaptığımda vızıltı sesinin basınçlı yakıt pompası etrafından geldiğini tespit ettim. Pompanın kendine özgü tırkıtı sesi harici ayrıca bir kesik kesik vızıltı sesi yaptığını fark ettim kayıt almaya çalıştım yüklediğimde buradan paylaşacağım
 
açıkcası motor veya genel anlamda mekanik bir sorun olacağını düşünmüyorum, valf ayarı,turbı arızası,hortum kaçağı, ateşleme sorunu aklınıza 1001 hangi sorun varsa hepsi sorunu devir artıkça sadece dahada belirginleştirir sorun dahada artar.
atıyorum turboda üfleme varsa 2000rpmde 2 birimse sorun 4bin devirde 4 birim olur vb ama sizdeki belli bir devirde çok daha keskin ve o devirin altında üstünde kayboluyor ise genelde ya bir parça bir başka parçaya değiyor yada trim sesi.

aracın A sütünü,kemer mekanizması,multimedia ve dediğim teyp sesleri alışagelmiş klişe ses kaynakları aracı 2bin devire çıkardığınızda eliniz ile multimedia yada a sütününa eliniz ile baskı yapınca ses gidiyormu bir bakın bence:

Bahsetmiş olduğum vızıltı sesi kayıtları sessiz ortamda net şekilde duyulabiliyor
 
Geri
Üst