CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
Paylaşım için çok teşekkürler hocam. Bu videoyu ilk görüyorum ama buna benzer çok gördüm. Burda kuru çeviriyor ve boşa çeviriyor. Hem yağ hemde bayır yukarı araç bindiğinde o pürüzsüz yüzeye nasıl tutunuyor sıkıştırıyor muhtemelen ama müthiş bir sürtünme olur gibi hissettiriyor bana. Hem sürtünme çok olur ise çok ısınır ve çizilir az olur ise nasıl torku verir. Fizik öğretmeni olduğum halde kafam basmadı

İki varyatör arasına takılan kayışın gerginliği yüksek olmalı. Aksi durumda aşırı kayma yapacak oluşan sürtünme sonucu aşırı ısı oluşacaktır.

Sürtünme ile ilgili iki metal arasında yağ filmi varsa parçalar birbirine sürtmez böylelikle aşınma olmaz. Kayış gerginliği motorun ürettiği tork ve gücü aktarabilecek kadar yüksek olmalı. Üretici bunu dikkate alarak üretmiştir zaten aksi durumda


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
5 Nis 2015
Mesajlar
84
Tepki puanı
87
kasnak gerisinde diferansiyelde büyük bir redüksiyon oranı var yani son dişli var, motordan gelip tekerleğe giden torkun hepsi kasnaklara binmiyor, bunu yüksek devirle dengeliyor, kasnaklar hızlı dönüp düşük torkla çalışıyor ama tekerlekler daha yavaş fakat diferansiyel son dişlisi sebebiyle torklu bir güç elde ediyor, kasnak 9-10 dönüyorsa tekerlek 1 dönüyor haliyle kasnaklar öyle çok zorlanmadığı için kaçırmıyor, motordan gelen krank milinin konvertöre giriş şaftının döndürme şoklarını da tork konvertör emiyor manuel viteslide kaldırırken stop ettirmeye yakın araba titrer hoplar ya o olay otomatik şanzımanlı motorda olsa bile tork konvertör bunu şanzımana yansıtmaz yumuşatır, haliyle yumuşak bir güç girişi olup redüksiyon ile rahatlatılmış bir güç çıkışı oluyor. Kaldıraç mevzusu

kayışın malzemesi büyük ihtimalle egzotik materyal denen malzemelerden, yani titanyum, silisyum vb gibi pahalı nadir ve işlemesi zor özel amaçlara haiz bir malzeme olmalı yani silisyum titanyum değilde kayışın malzemesinin özellikleri oraya uygun olacak biçimde kıvrılmaya esnemeye karşı çok dirençli ve kopmaya karşı mukavemeti yüksek halde bir malzeme olmalı. Bu şanzımanın yağı kayganlıktan ziyade hem kaygan hemde biraz da yapış yapış bir kimyasal malzeme, kasnakların tutunduğu zaman kaymamasına da yardımcı oluyor, normal yağlardan farklı olarak içeriğinde otomatik şanzımanın metalik parçalarını besleyen ağır metal içerikleri var çok ince pudra kadar bakır tozu gibi.

Geri vites için bir tane tek grup ufak planet dişli grubu var, planet dişli şanzımanın dıştaki dişlisini kavrama paketi ile kilitlerseniz gezegen dişlileri ortadaki güneş dişliyi terse dönmeye zorlar, dıştaki bilezik dişli serbest kalıp gezegen dişlileri kavrama paketi kilitlenirse grubun hepsi aynı hızda döner ileri vites olur. Tabi bu işlemi yapmak için şanzıman ilgili dişli grubunun şaftını kilitler tam otomatik şanzımanda senkromeç yok şaftların üzerinde kavrama paketi var CVT de sadece geri viteste planet dişli var ileri vitesler kasnak çapı değiştirerek oluyor zaten bilindiği gibi.

Ekli dosyayı görüntüle 263221
Eyvallah hocam bayağı aydınlatıcı bilgi verdin. Atomik boyutta parçaların nasıl hareket ettiğini bilmek ve tork oranını bilmek yağın içeriğini bilmek nasıl çalıştığını anlamada çok etkili oldu. Bu arıza olaylarında tutunmayı artırıcı yağ kullanılmamış olabilir bu serviste de yapılabilir dalgınlıkla. Sonra yüksek çizilme ve ısı olabilir. Şanzıman dağıtanlar yağdan örnek alması çok iyi olur Bence. Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim. ?
 
Katılım
5 Nis 2015
Mesajlar
84
Tepki puanı
87
İki varyatör arasına takılan kayışın gerginliği yüksek olmalı. Aksi durumda aşırı kayma yapacak oluşan sürtünme sonucu aşırı ısı oluşacaktır.

Sürtünme ile ilgili iki metal arasında yağ filmi varsa parçalar birbirine sürtmez böylelikle aşınma olmaz. Kayış gerginliği motorun ürettiği tork ve gücü aktarabilecek kadar yüksek olmalı. Üretici bunu dikkate alarak üretmiştir zaten aksi durumda


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ama sürtünme olmazsa tutunma olmaz. @erenuzel41 hocamın dediği gibi yağ film tabakası metal ile hem sürtünmeyi engelliyor hemde ısıyı tahliye diyor o zaman. Yani sürünen aradaki yağ oluyor. Bilmiyorum bende tahmin ediyorum. Neyse biraz bişeyler anladım gibi. Teşekkürler herkese.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
Zincir dağıtma olayını ben de sordum Saffet ustaya, henüz cevap gelmedi ama “Honda Garaj” diye bir YouTube hesabı açmış HondaTr, orada detaylı olarak tüm konuları bölüm bölüm anlatacakmış Saffet usta. Yarın ilk yayını VTEC... Devam eden günlerde de bu CVT şanzıman konusunu detaylı olarak anlatır diye düşünüyorum.


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Zincirin saglamligini nasil gerceklestirdiklerini bu video cok guzel anlatiyor.

 
Katılım
28 Tem 2018
Mesajlar
401
Tepki puanı
431
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2017
CVT şanzıman konusunda çok fazla teknik bilgiye sahip değilim, sahip olmam gerektiğini de düşünmüyorum. Naçizane fikrim bu videoda belirtilen hususlara dikkat edersek araçlarımızın cvt şanzımanının öyle kolay kolay sorun çıkaracağını düşünmüyorum.
 

sesta

0
Katılım
12 Ocak 2018
Mesajlar
47
Tepki puanı
14
Konum
istanbul
Moderatörün son düzenlenenleri:

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Eyvallah eksik olmayın hocam yarın 15bine yaptırmak için farklı bir yere çektireceğim. Ayarladım bakalım bir problem olmazsa.
Eski olanı istiyor çünkü yurt dışından sadece kayış gelebiliyor çok uygun fiyata bence bir araştırın sadece kayış getirtiliyor.
 

fx2006

0
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
295
Tepki puanı
341
Ad Soyad
Ahmet Mehmet
Yaş
45
Aracınız
Civic FE1 2021
Bu arada arkadaşlar 85.000 adet fc5 satılmış bunun %95 i otomatik yani 80.000 adet otomatik aracın %10 u kadar dvtec yani sonuç olarak 70.000 adet cvt li araç var bu mesaj ile birlikte benim duyduğum kayış koparan 2 fc5 var biride yazılım atıp beygir yükseltmişti oda garantiye girmedi o yüzden. %1 hata payı olsa 700 aracın cvt arızası vermesi normal sayılır ki öyle bir rakamda yok. Kanaatimce hata payına göre normal düzeyde sorunlar yaşanıyor, kaldı ki o çok sorunsuz denen tam otomatik şanzımanların da hata verenleri vuruntu yapanları mevcut ama çok genel bir vites türü olduğu için dillendirilmedi. Ama bir dsg değil tabi bile bile kendini ateşe atanlar dsg alanlardır. Benim bildiğim kadarı ile cvt nin tek sorunu yokuş yukarı aracı çok sert kaldırmaya çalışmak veya yokuşta el frensiz bırakıp gelip tekrar vitese atarken çat çut zarar vermek bunun dışında sıkıntı çıkaracağını sanmam. Bu cvt li fc5 kasalardan bir çok taksici aldı, 2 taksici tanıdığım var biri 2019 model 50 binde hiç bir sıkıntım yok diyor, diğeri 250.000 de sadece supap ayarı yaptırmış her 80.000 de bir onun dışında tık demedi diyor. Yani anladığım kadarı ile cvt ile sorun yaşamak için öncelikle aracın başka şeylerden problem yaşaması ve bu sorunlar yüzünden hareket elemanları ve sonuçta cvt nin zarar görmesine kadar işin gitmesi diye düşünüyorum.
 
Katılım
11 Kas 2018
Mesajlar
197
Tepki puanı
73
Konum
Afyon
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar bir şey soracağım..Arabayı kapalı otoparktan çıkarırken haliyle yokuş çıkıyorum.Bu durumda motor sogukken çıkılan bu yokuşun şanzımana bir zararı olur mu.?
 
Geri
Üst