Civic FB7 Yol tutuş problemi

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yağmurlu havada araç kullanma konusunda büyüklerimden devamlı duyduğum şey en tehlikeli şartların ilk yağmurun yağdığı asfalt olmuştur. Geçen bursa tarafında 50 km hızla sınırlandırılmış virajda 45km hızla girdik araç direk kafadan kaydı. Normalde sağanak yağmurda 65km hızla girdiğim çok olmuştur.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sebebi asfaltın tozu su ile birleşir ve çamur olur.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hondaların virajlarda arkadan güvensizlik ve salıyormuş hissi tamamen arka rot ve kamber açılarıyla alakalı. Arkadan kayma yada güvensizlik durumu bende de vardı, uzun araştırma ve işin ehli bir usta bulana kadar bu sorun devam etti, arka ve ön rot ayarları yapıldı 3-4 defa da teste çıktık. Şuan sıfır sıkıntı. Arka rot ayarı araçlarda pek önemsenmediği için hep atlanıyor ve sorun genelde burada çıkıyor. Videolardaki test kanguru testi diye geçiyor ve piyasada ciddi övülen araçların bir çoğu bu testte kalıyor,takla atan bile var. En bilindik olanı da mercedes A serisi. Hondanın yere yakın olması bu test için avantaj sağlıyor. Şirketler genelde bu testi kendileri yapmaz yapsalarda paylaşmazlar çünkü bütün yol tutuş sorunları bu testte gün yüzüne çıkıyor. Jeep in testinde her defasında ön lastik patlıyordu mesela.


iPhone cihazından gönderildi.
Aracımda virajda yana yatma harici pek sallanma yok ancak nasıl bir arka rot ve kamber ayarı yapıldı biraz detay verirseniz sevinirim.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Aracımda virajda yana yatma harici pek sallanma yok ancak nasıl bir arka rot ve kamber ayarı yapıldı biraz detay verirseniz sevinirim.

Benim aracımdaki sorun ; virajda eğer yolda bir bozukluk çukur yada şu kalın yol çizgilerinden varsa sanki lastik tutunamıyor da kayma başlıyor gibi bir hissiyat oluşuyordu. Amortisör yada lastik kaynaklı olduğunu düşündüm başlarda. Ama gerçek o değilmiş. Hondalarda arka rot ayarının önemli olduğunu özel servis yada yetkili serviste değil de sağlam bir volvo ustasından öğrendim yine bu volvo ustası abimizin vasıtasıyla bi yere gittim ve test sürüşüne çıktık. Aynı problem teyit edilince de ilk önce ön rot ayarı yapıldı. Sonra arka rot ayarı yaptık. Balanslarına ve basınçlarına da bakıldı tabi bu arada lastiklerin. Tekrar teste çıktık eskiye göre biraz daha iyiydi, kamber açılarına bakıldı olması gereken 1,50 ymiş. Sağ tarafta ufak bi ayar yapıldı. Tekrar teste çıktık. Benim için sorun çözülmüştü aslında ama usta kullanınca bişey daha denicem dedi,sağ sol lastiğin yerini değiştirdi,tekrar teste çıktık ozaman anladım olması gereken buymuş. Sağa sola yatması normal ama o yatmayı istemiyorum derseniz viraj denge çubuğu takmanız lazım. O da bana göre riskli,şöyle ki araca sağdan çarpsalar aynı hasar sola da yansıyacaktır. Sağı sola sabitlediğiniz için bi yerden hasar aldığında hasar tüm şaseye yayılacak.


iPhone cihazından gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Benim aracımdaki sorun ; virajda eğer yolda bir bozukluk çukur yada şu kalın yol çizgilerinden varsa sanki lastik tutunamıyor da kayma başlıyor gibi bir hissiyat oluşuyordu. Amortisör yada lastik kaynaklı olduğunu düşündüm başlarda. Ama gerçek o değilmiş. Hondalarda arka rot ayarının önemli olduğunu özel servis yada yetkili serviste değil de sağlam bir volvo ustasından öğrendim yine bu volvo ustası abimizin vasıtasıyla bi yere gittim ve test sürüşüne çıktık. Aynı problem teyit edilince de ilk önce ön rot ayarı yapıldı. Sonra arka rot ayarı yaptık. Balanslarına ve basınçlarına da bakıldı tabi bu arada lastiklerin. Tekrar teste çıktık eskiye göre biraz daha iyiydi, kamber açılarına bakıldı olması gereken 1,50 ymiş. Sağ tarafta ufak bi ayar yapıldı. Tekrar teste çıktık. Benim için sorun çözülmüştü aslında ama usta kullanınca bişey daha denicem dedi,sağ sol lastiğin yerini değiştirdi,tekrar teste çıktık ozaman anladım olması gereken buymuş. Sağa sola yatması normal ama o yatmayı istemiyorum derseniz viraj denge çubuğu takmanız lazım. O da bana göre riskli,şöyle ki araca sağdan çarpsalar aynı hasar sola da yansıyacaktır. Sağı sola sabitlediğiniz için bi yerden hasar aldığında hasar tüm şaseye yayılacak.


iPhone cihazından gönderildi.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler(y) Bi ekleme olarak araçlarımızda viraj denge çubuğu yok dediniz ama olmama ihtimali yok çünkü arka alt takımın standart parçalarından biridir, babamın 1990 model şahin aracında bile vardı :) Hatta yol tutuşunu arttırma amacıyla o çubuğun daha kalın olan versiyonları kullanılır. Mesela FD6larda standart modellerde 11 mm kalınlıkta iken, FD2 Type R'da 22 mm. imiş


Siz aşağıdaki videolarda görülen tipte arka kule gergisi tarzında ürünlerden bahsediyorsunuz anladığım kadarı ile. Bu parçalar şasi rijitliğine ciddi katkı sağlar ama bağımsız süspansiyon özelliğinin kaybolmasına neden olur dediğiniz gibi.


 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Evet arkadaşlar, uzuunca araştırmalarım sonucu anladığım kadarı ile FD6 ve FB7civiclerde arka tekerler için kamber ayarı yok gibi. TOE ayarı var yani tekerin sağ-sol ayarı mevcut ama kamber ayarı yok.
Hatta kamber ayarı yapılması için ayarlanabilir kamber kitleri satılıyor. Örneğin; https://urun.gittigidiyor.com/otomo...ivic-fd6-arka-kamber-kiti-2006-2011-385204208

Yanlız dikkatimi çeken Amerika'da bu kamber açısı nedeni ile bayağı şikayet oluşmuş, Kamberi düzenleyen parça revize edilmiş.
http://www.hondaproblems.com/civic-tire-wear/

thumbnail@2x.jpg
Bu denli aşınma ülkemizdeki araçlarda oluştuğunu pek sanmıyorum açıkçası, en azından benim başıma gelmedi.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Kamber

Kamber, kaster ve toe arasında en çok tartışılan ve anlaşmazlığa yol açan kamber açısıdır. Taşıtın ön tekerleklerine önden bakıldığında düşey eksene göre, tekerleğin üst kısmının aracın merkezine ya da dışarı doğru eğimine kamber açısı denir. Tekerleğin üst kısmı dışa doğru belirli bir açı ile eğim yapıyorsa pozitif kamber, içe doğru eğimli bir açı yapıyorsa negatif kamber olarak adlandırılmaktadır.
Ekli dosyayı görüntüle 249539





Görünüm olarak negatif kamber açısı daha havalı olduğu için , genel itibari ile daha popüler olsa da, bu açının pozitif ve negatif olmasının bazı avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Negatif kamber açısı ile ayarlanmış olan bir ön düzen geometrisi, kullanıcıya dönüşlerde yüksek yol tutunma kabiliyeti kazandıracaktır. Ancak negatif kamber açısı düz yolda yapılan sürüşlerde kontak bölgesini küçülttüğü için tutunmayı azaltacaktır.

Ayrıca negatif kamber açısı uygulandığında tekerler birbirine doğru bir kuvvet oluşturmaktadır. Bu kuvvet her iki tekerlekte zemine bastığında birbirini dengelemektedir. fakat tekerleklerden biri ile yol arasındaki temas kesildiğinde, kuvvetin dengelenmesi bozulduğundan araç, yerden teması kesilen tarafa doğru kayma eğilimi gösterecektir.

Kamber açısının sıfır yapılması aracın düz yolda ilerlerken yerle temasını güçlendirebilecektir fakat, bu şekilde yapılan bir ayarlama dönüşlerde tekerlekler üzerinde yüksek aşınmaya neden olacaktır.

Optimum kamber açısının seçimi kullanış şekline çok bağlıdır.Örneğin bir arazi aracında pozitif kamber açısı verilerek araç direksiyonun daha ağır tepki vermesi ve aracın daha düz bir şekilde yol alması sağlanır. Şehir içi araçlarında ise gerek tekerlek aşınması düşünülerek gerekse yol tutunması düşünerek negatif kamber açısı verilerek ayarlama yapılmaktadır.

Kaster

Taşıt tekerleklerine yandan bakıldığında görülen, aks piminin veya alt ve üst salıncak rotillerini birleştiren doğrunun taşıtın önüne veya arkasına doğru yaptığı eğime kaster denir. Tekerleğe yan tarafından bakıldığında pimin üst kısmının arkaya doğru eğimi “Pozitif Kaster“, tersi ise “Negatif Kaster” olarak adlandırılır. Günümüz taşıtlarında her iki duruma da rastlamak mümkündür.
Ekli dosyayı görüntüle 249540





Genel itibari ile pozitif kaster açısı arasında yüksek hızlarda daha stabil davranmasını sağlamaktadır. Ayrıca pozitif olarak verilen kaster yol üzerinde daha kolay direksiyon kabiliyeti sunmaktadır.

Şehir içerisinde kullanılan birçok araçta, cross – kaster şekilde bir kaster açı düzeni bulunmaktadır. Bu düzen sayesinde, sürücü araç direksiyon kabiliyetini kaybettiğinde aracın sağa doğru yönelmesi sağlanır. Bu sayede aracın karşıdan gelen trafiğe yönelmesi engellenmektedir.

Toe Açısı (Toe-in veya Toe-out)

Araca hareket veren ön tekerleklere üstten bakıldığında görülen, tekerleklerin ön kısmının arkaya göre farklı mesafede olması durumudur. Ön tarafın arkaya göre kapalı olmasına toe-in, açık olmasına da toe-out denir.
Ekli dosyayı görüntüle 249541





Taşıt düz yolda hareket ederken tahrik tekerleklerinin ve yükün etkisi ile ön tekerlekler, arkadan itişli araçlarda genellikle dışa doğru açılmaya, önden çekişli araçlarda ise içe doğru kapanmaya zorlanır. Bu nedenle önden çekişli araçlarda ön tekerleklere toe – out, arkadan itişli araçlarda ise toe – in verilir.

Taşıt ön tekerleklerine, üretici bir firma tarafından belirlenmiş değerlerin dışında fazla miktarda toe – in veya toe – out verilmişse bu durum tekerleklerde yuvarlanma direncinin artmasına sebep olur. Ayrıca tekerleklerin, içten veya dıştan anormal derecede düzensiz aşınmalarına yol açar. Bu aşınma, yanal yönde testere dişi şeklinde kendini gösterir.

Bu ayarlamada araç tipi önemlidir. Yani bir arazi aracından şehir için aracın performansını beklememek gerekir. Hatta bu performansı beklemek ölümcül kazalara neden olabilir.

Toe açısının arkalara değil de önler için uygun olduğunu düşünüyorum ben çünkü hondalar önden çekiş. Hondalardaki arkadan güvensizlik yaratması bence tamamen kamber açısı ayarıyla ilgili. Yüklü halde Sert bir çukura girildiyse ayarında kaçıklık olabilir. Aracın arkasına biraz uzaktan baktığınızda arka teker üst tarafının içe kapandığı ciddi belli oluyor,bu durum arkaya 2-3 kişi oturduğunda daha da belirgin oluyor. Kamberin fazla olmasıyla toe nin fazla olmasının etkileri benzer,iki durumda da lastik içerden yer.

iPhone cihazından gönderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
552
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Hondaların virajlarda arkadan güvensizlik ve salıyormuş hissi tamamen arka rot ve kamber açılarıyla alakalı. Arkadan kayma yada güvensizlik durumu bende de vardı, uzun araştırma ve işin ehli bir usta bulana kadar bu sorun devam etti, arka ve ön rot ayarları yapıldı 3-4 defa da teste çıktık. Şuan sıfır sıkıntı. Arka rot ayarı araçlarda pek önemsenmediği için hep atlanıyor ve sorun genelde burada çıkıyor. Videolardaki test kanguru testi diye geçiyor ve piyasada ciddi övülen araçların bir çoğu bu testte kalıyor,takla atan bile var. En bilindik olanı da mercedes A serisi. Hondanın yere yakın olması bu test için avantaj sağlıyor. Şirketler genelde bu testi kendileri yapmaz yapsalarda paylaşmazlar çünkü bütün yol tutuş sorunları bu testte gün yüzüne çıkıyor. Jeep in testinde her defasında ön lastik patlıyordu mesela.


iPhone cihazından gönderildi.
Aynı sorunu ben de Fb7 aracımda yaşıyorum son zamanlarda. Bu durumla ilgili çok şey okudum bazılarına göre sorun değil bağımsız süspansiyon lastik hava basınçları vs.. bazılarına göre sizin dediğiniz gibi arka rot kamber açı ayarlarıyla ilgili ve düzgün yapılınca çözülüyor sorun. Tek bizim araçlarda da değil diğer bazı marka model araçlarda da yaşanıyor. Evet araç kendini bırakmıyor arka taraf anlık toparlıyor fakat insana ister istemez güvensizlik hissi veriyor. Siz gerçekten istediğiniz verimi alabildiniz mi ayar yaptırınca? Nasıl bir ayar yapıldı detaylı olarak? Bir de Ankara'da gerçekten işinin ehli güvenilir bir rot balansçı tavsiyeniz var mıdır?
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Aynı sorunu ben de Fb7 aracımda yaşıyorum son zamanlarda. Bu durumla ilgili çok şey okudum bazılarına göre sorun değil bağımsız süspansiyon lastik hava basınçları vs.. bazılarına göre sizin dediğiniz gibi arka rot kamber açı ayarlarıyla ilgili ve düzgün yapılınca çözülüyor sorun. Tek bizim araçlarda da değil diğer bazı marka model araçlarda da yaşanıyor. Evet araç kendini bırakmıyor arka taraf anlık toparlıyor fakat insana ister istemez güvensizlik hissi veriyor. Siz gerçekten istediğiniz verimi alabildiniz mi ayar yaptırınca? Nasıl bir ayar yapıldı detaylı olarak? Bir de Ankara'da gerçekten işinin ehli güvenilir bir rot balansçı tavsiyeniz var mıdır?

Öncelikle ankarada usta bilmiyorum o konuda yardımım malesef dokunmayacak. Arka rot ayarları da önler gibi kaçıklık varsa düzeltiliyor. Kamber açıları da civiclerin 1,80 diye hatırlıyorum arkalar için. Bu ayarlar düzgün şekilde yapıldığında süspansiyon problemi yoksa araçta ciddi oranda toparlıyor. Hatta dün gece doğaçlama oluşan bir durumdan dolayı test etmiş oldum ve yaşamış olduğum bu problem artık yok. O arkadan yaşanan kayma hissi gerçekten tedirgin ediyor insanı umarım en kısa sürede çözersiniz.


06 HONDA 2234
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aynı sorunu ben de Fb7 aracımda yaşıyorum son zamanlarda. Bu durumla ilgili çok şey okudum bazılarına göre sorun değil bağımsız süspansiyon lastik hava basınçları vs.. bazılarına göre sizin dediğiniz gibi arka rot kamber açı ayarlarıyla ilgili ve düzgün yapılınca çözülüyor sorun. Tek bizim araçlarda da değil diğer bazı marka model araçlarda da yaşanıyor. Evet araç kendini bırakmıyor arka taraf anlık toparlıyor fakat insana ister istemez güvensizlik hissi veriyor. Siz gerçekten istediğiniz verimi alabildiniz mi ayar yaptırınca? Nasıl bir ayar yapıldı detaylı olarak? Bir de Ankara'da gerçekten işinin ehli güvenilir bir rot balansçı tavsiyeniz var mıdır?
Aracınızda daha önce olmayan tarzda bir bırakma sorunu ise rot-balans kaynaklı olabilir. Belki aracın arka kısmındaki burçlar ile alakalı da olabilir, eskimiş yada özelliğini yitirmiş bir burcun fazla esnemesi de bu duruma neden olabilir, arka kısmı bir kontrol ettirmenizi tavsiye ederim.
Ancak FD6 ve FB7de şasi özelliği olarak önden ziyade arkası kademeli geliyor. FC5te ise şasi tepkisi farklı, arkası ön ile aynı şekilde tek parça hareket ediyor.
Ayrıca kendi deneyimlerime göre FB7nin arkası FD6dan daha yüksek yapısı nedeniyle daha kolay açılıyor.
Denemelerimde viraj dönüşü öncesinde frene yüklenerek ağırlık merkezini öne aktarıp ani yön değişimleri yaptığınızda aracın kafası yön değişimine hemen cevap veriyor, arka kısım ise dönüş yönünün tersine kademeli şekilde açılıyor. Zaten açılma derecesi biraz arttığında VSA hemen devreye giriyor.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Konuyla ilgili yeterince teknik bilgi paylaşılmış. Ben de sayeniz de öğrenmiş ve faydalanmış oldum. Sağolun değerli arkadaşlar.

Yol tutuş konusuyla ilgili bir kaç tecrübe ve gözlemimi paylaşmak istedim;

Mazda 626, Honda Accord, Honda Civic FD6&FC5 gibi otomobillerde gözlemlediğim için Japon otomobillerine has olduğunu düşündüğüm durum şöyle;
Virajlarda otomobillerin arka tarafları yanal hareket edebiliyor. Lastik, izinde gidiyor ancak kayıyor gibi hissediliyor.
Şiddetli rüzgar olan bir viyadükten geçerken düz yolda bile her araç ister istemez yana doğru kayabilir. Bu durumu özellikle Mazda 626’da çok fazla hissediyordum. Kaymanın dışında sallanıyordu Mazda:) Konfor olarak güzel bir özellik olsa da dinamik sürüşlerde korkuttuğu için pek hoş olmuyor bence.

Belki dikkat etmişsinizdir Mitsubishi Maraton ve Prenses otobüslerin süspansiyon salınım tarzı da yanaldır. İki yana beşik gibi sallanır:) Mercedes ve Man’lara benzemezler.

Kamber açısıyla ilgili de;
1976 model, çift karbüratörlü, 6 silindirli, manuel şanzımanlı 525’imiz vardı
Onun arka tekerlekleri normalin üzerinde dışa açıktı ve lastikler paylaşılan lastik kadar olmasa da çok bariz şekilde içten aşınmıştı. Hatta iki tarafın aşınması eşit değildi. Lastiklerin yerlerini değiştirmiştik.

Son olarak, eskiden daha çok mahalle aralarında süt satmak için kullanılan ve sütçü arabası olarak akıllarda kalan çoğunluğu açık mavi renkli Skoda pickuplar vardı... Onların arka tekerleklerinin açıları da içe doğruydu ve süt bidonlarını yükledikçe bir miktar düzleşirdi:)
Halk arasında kullanılan “skoda bacak” benzetmesi de bu araçların arka tekerleklerinin içe doğru olan kamber açılarından gelir.



Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst